Teknoloji Televizyonda izleyecek şey yok mu?

Televizyonda izleyecek şey yok mu?

05.06.2006 - 09:43 | Son Güncellenme:

Canınız ne seyretmek isterse onu gösteren şeyin televizyon olduğunu düşünüyorsanız canınızı ya da isteklerinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekiyor. Ya da internetle tanışmanız...

Televizyonda izleyecek şey yok mu
İnternetin en büyük sorunu bir bilgi ağı olarak kurulmuş oluşu. Bilgi akışının hızlanması ve savunma sistemlerinin her yerden idare edilebilmesi için tasarlanan internetin bugünkü kullanımında bu ihtiyaçlar pastanın en ince dilimini temsil ediyor.

Milyonlarca adres altında aklınıza gelen (ve çoğunlukla gelmeyen) her şey ağ üstünde kendine yer bulmuş durumda. Yeni nesil teknolojilerin bireysel katılımı kolaylaştırmasıyla interneti gerçek dünyadan ayıran çok az şey kaldı. Diğer yandan tüketici elektroniğinin analogdan hızla sayısala (dijitale) kayması interneti tam bir medya mecrası haline getirdi.

Bugün sayısal kayıt yapan video kameralar ya da fotoğraf makineleri en sıradan cihazlar arasında yer alıyor. Öyle ki kameralı cep telefonları sayı olarak bu grubu geçmek üzere.
İnternetin yaygınlaşması, erişimin hızlanması ve ucuzlaması, bilgisayar sayısının artması, cihazların kullanımının kolaylaşması ve web sitelerinin bütün bunlara yönelik hizmetler sunmasıyla helva için gerekli bütün malzemeler toplanmış oldu.

Milyonlarca kanallı televizyon
Siz ne kadar içindesiniz bilemiyoruz ancak internet 2006 yılında tam bir video ve fotoğraf mıknatısı haline gelmiş durumda. Güvenlik güçlerinin kötü muamelelerinin gizli kayıtları, evinde kendi TV programını kaydedenler, plajlardaki 'amatör' bikini şovları, ürün incelemeleri, film fragmanları, dizi promosyonları, televizyon yayınlarından yakalanmış ilginç kesitler, siyasi parti propagandaları gibi milyonlarca video görüntüsü internetin içine resmen akıyor.

Bu süreçte ön plana çıkan üç site oldu: YouTube, Google Video ve Our Media. Geçtiğimiz günlerde hizmete giren Yahoo'nun video bölümünün de büyük ilgi toplayacağına şüphe yok (video.yahoo.com). 2005 yılının şubat ayında hizmete geçen You Tube (yuğtuğb olarak okunur) kolay kullanımıyla rakiplerinin birkaç adım önünde. Zaten bu kadar çok ilgi görmesinin sebebi de bu. YouTube.com adresindeki sitesinde diğer kullanıcıların yüklediği videoları izlemek için tek tıklama yeterli. İnternet hızınıza bağımlı olarak birkaç saniye içinde Flash arayüzüyle videoları izlemeye başlıyorsunuz.

Kendi kayıtlarınızı yollamak içinse basit bir üye formunu doldurmak, ve yükleme sayfasını ziyaret etmeniz yeterli. Bütün format dönüşüm ve barındırma hizmetini sizin yerinize YouTube üstleniyor. Beğendiğiniz videoları kendi sitenize koymak için her video sayfasında yer alan özel bir kodu kopyalayıp sayfanıza yapıştırıyorsunuz. Milyonlarca üyeye sahip YouTube'a sadece geçtiğimiz ay 40 binden fazla video yüklendi. Ziyaretçi ve üyeler tarafından izlenen video sayısı günlük 30 milyonun üstünde!
Geç de olsa bu akımdan yelkenini doldurmaya karar veren Google da benzer bir hizmeti sunuyor (video.google.com).

Kullanıcıların yolladığı içeriği yine Flash arayüzüyle dağıtan Google aynı zamanda NBA maçları, müzik videoları ve klasik Amerikan filmleri gibi ücretli içerik de pazarlıyor. GVI uzantılı özel bir format kullanan Google Video, kullanıcılar tarafından düşük görüntü kalitesi, kötü site tasarımı ve video yüklemenin zorluğu yüzünden eleştiri toplasa da marka değeri yüzünden büyük bir kitleye ulaşmayı başarmış durumda.

Mart 2005'ten bu yana hizmet veren OurMedia sitesinin arkasında 1996 yılında kurulan Internet Archive (İnternet Arşivi) bulunuyor. Siber içerik toplama konusunda rakiplerinin çok ötesinde olan IA, OurMedia sitesiyle video içeriğini de kataloglamak istiyor. Tamamen ücretsiz kullanımı ve hiçbir kopyalama kısıtlaması içermediği için de şimdiden birçok kişinin ilk tercihi olmuş durumda (ourmedia.org).

Bu sitelerin en büyük faydalarından biri de en çok izlenenler sayfaları sayesinde güncel web trendleri hakkında bilgi edinmenize imkân vermesi. Hangi videonun kaç kişi tarafından izlendiği de şeffaf olarak ziyaretçilerle paylaşıldığı için internet kuşağının gerçek reytingi ortaya çıkıyor. Milyonlarca internet video bağımlısı önümüzdeki günlerde başlayacak Almanya Dünya Kupası'nı bekliyor. Bu sitelerde birçok televizyon kanalından daha eğlenceli şeyler bulunacağından kimsenin şüphesi yok.

Radikal