The Others Alev alev havalandı

Alev alev havalandı

29.07.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Alev alev havalandı

Alev alev havalandı


Paris’teki Concorde faciasını inceleyen uzmanların ilk bulguları tüyler ürpertici: UÇAK KALKMADAN YANMAYA BAŞLADI


       Paris havaalanından kalkışta yanarak yere çakılan ve 113 kişiye mezar olan Concorde yolcu uçağının, “birden fazla arıza ve talihsizliğin bir araya gelmesi sonucu" düştüğü bildirildi.
       Kazayı araştıran Fransız ve İngiliz uzmanların ilk bulgulardan hareket ederek hazırladıkları raporda, kalkıştan hemen sonra yanan sol kanat motorların ikisinde de enerji arızası bulunduğu, motorlardaki yangının daha tekerlekler yerden kesilmeden başladığı bildirildi.
       Bu konudaki bulgular, İngiliz basınında dün yayınlanan yeni footoğraflarla da desteklendi.

       İniş takımları da kitlendi
       Air France havayollarına ait Concorde uçağının, kalkış sırasındaki arızalarının sadece sol kanat motorlarıyla sınırlı olmadığı anlaşıldı.
       İniş takımları da kilitlenen uçağın pilotunun kuleye “İniş takımlarını kapatamıyorum" diye telsiz anonsu yaptığı ve tekerlerden birinin bu sırada patlayarak parçalarının piste yayıldığı anlaşıldı.
       Yeni ortaya çıkan pilot - kule konuşma kayıtlarına göre, kontrol kulesi, kaptan pilot Christian Marty’e kalkış izninin verilmesinden 56 saniye sonra, kuleye “Motorlardan birinde yangın var galiba" diye sesleniyor. Birkaç saniye sonra aynı anonsu tekrarlayan kule, motorlar tam güce erişip kalkış işlemi başladığı için kaptanın uçağı kaldırmasına engel olamıyor.
       Bakımdan yeni çıkmış
       Araştırma ekibinin elde ettiği bilgiler arasında, Concorde uçağının, salı sabahı saatler süren bir motor tamiratından geçtiği de bulunuyor.
       Edinilen bilgilere göre havaalanı hangarında gerçekletirilen bir çalışmayla sol kanat altındaki iki motordan içte bulunanın “afterburner" adı verilen ve kullanılmış yakıtı ikinci kez yakarak ilave güç sağlayan pompa sisteminin değiştirildiği de anlaşılıyor.
       Aynı motorun “thrust reverser" denilen ve iniş kalkışta jet akımının yönünü değiştiren parçasının da kalkıştan bir saat önce değiştirildiği bildiriliyor.

       ‘Kaza avcısı’ servet kaçırdı
       Her foto muhabirinin hayali olan “işte o an"ı yakalamak, Macar öğrenci Andreas Kisgergely’e nasip olmuştu. Herkes, objektiflerini Eyfel’e, Notre Dome’a çevirmişken Kisgergely, Charles De Gaulle Havalanı’nın kalkış pistinin kenarındaydı. Teknoloji harikası Concorde’u görüntülemek için beklerken, bu fotoğrafın dünyanın tüm yazılı, görüntülü, elektronik yayın organlarının manşetine yerleşeceğini bilmiyordu. Ama bilmediği birşey daha vardı amatör fotoğrafçının. Bu fotoğrafı ‘doğru adres’e satabilse, belki de hayatını değiştirebilecek miktarda para kazanabileceği gerçeği... Genç Macar, olaydan sonra Reuters Haber Ajansı’nın yolunu tuttu. Reuters bu fotoğraf için ne kadar ödediğini gizli tutarken, tahminlere ve normal uygulamaya göre Kisgergely’e 500 Dolar verdiği sanılıyor. Ancak uzmanlar elindeki ‘mal’ın gerçek değerini bilen bir kişinin, bu kareyi profesyonel bir fotoğraf ajansına götürmesi halinde, 100 bin ila 150 bin dolar arasında bir para kazanacağını belirtiyorlar.