The Others milliyet.com.tr

milliyet.com.tr

22.03.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Milliyet İnternet Sitesi'nin yeni yüzü eleştiriliyor. Eski sayfada "haberlerin ilk bakışta görüldüğünü" vurgulayan okur, yeni tasarımı "zahmetli" buluyor

milliyet.com.tr



milliyet.com.tr



Ataları, Avrupa'da 14. yüzyılda dolaşan "haber kâğıtları" ile "haber mektupları" sayılan gazeteler, artık her gün iki kere okur karşısına çıkıyor. Ekleriyle birlikte sayfalarını çevirmek için deyim yerindeyse "kol gücü" gerektiren gazeteler ile internette her an güncellenen elektronik versiyonları.
Türkiye'de, internet ortamında düzenli olarak yayımlanan (1996) ilk gazete olan Milliyet'in bu alanda yaptığı bir yenilik ve okur tepkileri var gündemimizde. Önce, "milliyet.com.tr" adresinde yayımlanan gazeteden bazı bilgiler.
Kayıtlara göre, Milliyet İnternet Sitesi, günde ortalama 3,5 milyon sayfa görüntülemesi (page view), ortalama 230 bin de ziyaretçi (unique visitor) ile Türkiye'nin en büyük haber sitesi.
Sitede, 2000 yılında "online" düzene geçilerek "eşzamanlı habercilik" başladı. Milliyet İnternet Sitesi, böylece, sadece gazetenin internet versiyonu olmak yerine, günün tüm gelişmelerini anında aktaran, ana sayfası gün içinde sürekli güncellenen bir yapıya kavuştu.

Site değişti, mesaj yağıyor
Sitenin 15 Mart Pazartesi gününden itibaren değişen tasarımı, yaklaşık üç aydır okur sayfasına yönelen en büyük mesaj yağmurunun da nedeni oldu.
"Size şunu yüzde 100 garantiyle söylüyorum, internet gazeteleri arasında en iyi dizayna sahip olan Milliyet'ti" diyen bir okur, şöyle devam ediyor:
"Rica ediyorum abiler, ablalar, ne yapmışsınız o güzelim sayfayı yaa! Nasıl kıydınız, nasıl acımadınız o sayfaya? Sırf o güzel dizayn için okuyordum. Tam manasıyla mükemmeldi. Geri getirin lütfen onu. Milliyet'e inanıyorum, değiştirecektir."
Güzide Akyılmaz, Doç. Mustafa Kibaroğlu, Stefan Bell, Levent Sertkaya, Emre Tümen, Kazım Kahya, Mustafa Bozdağ, Korhan İleri, Nahit Aytan, İlhan Varlık, Aygen Günaçar, Şeniz Öner, Uğur Saraç, Naim Yurdakul'dan gelenlerle çok sayıda imzasız mektuptaki mesajlar, birkaç noktada toplanıyor:
- Eski tasarımda aranan her şey ilk bakışta görülüyordu. Neredeyse bütün haberlere ana sayfadan ulaşılıyordu.
- Milliyet, yeni tasarımla, internette diğer haber portalları ve sayfalarla benzeşmiş. Kendi farkını yok etmiş.
- Yeni internet sayfasını kullanmak zahmetli. Eski tasarımda sadece Milliyet'i okumak yetiyordu. Yeni tasarım bizi Milliyet'ten uzaklaştıracak.
Selçuk Kardeş, Kemal Çiçek ve Canan Ünverdi ise, yeni tasarımı beğendiğini ileten okurlar.

"Okuru iç sayfalara çağırıyoruz"
Milliyet'in İnternet Editörü Ercüment İşleyen, yeni tasarımın aylar süren bir ekip çalışmasına dayandığını vurgulayarak, şunları söylüyor:
"Sadece sitenin ara yüzü değil, haberlerin sunum konsepti de değişti. Sitenin eski ana sayfası; gazetedeki tüm haberler, köşe yazıları ve önemli son dakika gelişmelerinden seçilen haberlerden oluşuyordu. Okur kendisi adına seçilmiş haberlerle aşağıya doğru uzayan bir sayfada buluşuyordu. Yani daha pasif bir konumdaydı.
Yeni tasarımda ise; okuru daha aktif bir tavır bekliyor. Ana sayfamızı, daha seçici bir anlayışla ve okur tepkilerini değerlendirip, sürekli güncelleyerek hazırlıyoruz. Bir anlamda, ana sayfanın oluşumunda bizden çok okurun ilgisi belirleyici oluyor. Ve ziyaretçilerimizi tüm haberlere ulaşabilmesi için ana sayfa ile yetinmeyip iç sayfalarımıza davet ediyoruz."

'Ferah ve dost bir tasarım'
İnternet okurlarının yeni konsepti de benimseyeceği inancını koruduğunu vurgulayan İşleyen, şu bilgileri ekliyor:
"Tasarımda ferah, net ve 'user friendly' diye tanımlayabileceğimiz okurla dost, okurun dolaşımını kolaylaştırıcı unsurlar ağırlık taşıyor. Üstelik yeni hazırladığımız 'Finans' bölümü ile bundan böyle yatırımcılar, piyasaları üç dakika gecikmeli verilerle gün boyunca izleyebilecek. Hisselerle ilgili detaylar, uzman görüşleri, teknik analizler, yorum ve seans raporları sürekli güncellenerek yayına sunulacak. Milliyet İnternet Sitesi'ni öne çıkaran dürüst, objektif, hızlı, zengin habercilik anlayışımızı aynı titizlikle sürdürüyoruz. Okurun; ucuz, abartılı, saptırılmış haberciliği reddedip Türkiye'nin 'referans' sitesinde, Milliyet'in sayfalarında buluşmaya devam edeceğini biliyoruz."
Yeni tasarım konusunda dikkate alınması gereken eleştiriler ile yanıtları böyle. İşleyen'in, "yeni ana sayfanın oluşumunda okurun ilgisinin etkili olduğu" vurgusuna paralel bir öneri de var. Emre Tümen, İlhan Varlık ve Kazım Kahya'nın önerisini paylaşarak noktalayalım:
"İnternet sitenizde yeni sayfa ile eski tasarımı birlikte yayımlayarak anket yapın."