The Others Otomobil koleksiyoncusu

Otomobil koleksiyoncusu

10.10.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Otokolik / Levent Köprülü Brunie Sultanı tam bir otomobil hastası. Ailesinin depolarında Porsche'den Jaguar'a beş binin üzerinde araç var. Ben bir otomobil delisiyim. Bunu kabul ediyorum. Üstelik bunu, köşeye seçtiğim adla da belirtmekte hiçbir sakınca görmüyorum. Ama benden daha delilerinin de olduğunu duydukça, kendimi daha normal buluyorum. Peki, insan hem otomobil delisi, hem de "karun kadar zengin" olursa ne olur? Brunei Sultanı... Kısa adı Prens Hacı El - Muhtedi Billah İbni Sultan Haci Hassanal Bolkia olan Brunei Sultanı, işte tam sözünü ettiğim otomobil çılgınlarından. Dünyanın en zengin insanı unvanını birçok kez elde etmiş olan bu küçük ülkenin sultanı, ailesiyle birlikte Brunei'nin tüm petrol üretimini elinde bulunduruyor. Bu da ona, halkına ücretsiz eğitim ve sağlık hizmetinin yanında, hobilerini gerçekleştirmesi için sınırsız bir imkan tanıyor. Aslına bakılırsa sultanın kendisi, fazla araç kullanan biri değil. Ancak kardeşi Jefri ile büyük oğlu Prens Hakim ölesiye otomobil tutkunu. İstedikleri otomobili satın alıp onları oyuncak gibi kullandıktan sonra, sıkılıp yeni bir tane satın alıyorlar. Kullandıkları ise, 1980 yılından bu yana oldukça devasa depolarda saklanıyor. Tabii bu araçların sayısı 5 bini (yanlış duymadınız) aşmış durumda. Bazı modellerden beşer, altışar tane alınmış olması ise, ancak sevdikleri bir modeli aile fertleriyle paylaşmak veya biri bozulduğunda diğerini kullanmak amacını taşıyor olabilir. Örneğin McLaren'in ürettiği yol otomobili F1'den sekiz adet, Porsche'den türetilmiş Dauer 962 LM'den altı, el yapımı 700 bin dolarlık Cizeta V16T'den üç tane alınmış... Garajlarda bulunan bunca otomobilin marka ve modellerini saymaya gücümüz yetmez. Ancak bildiğimiz, belirli sayıda üretilen Porsche 959, Jaguar XJR - 15, Lamborghini Diablo Jota gibi araçların yanında, majesteleri için özel üretilmiş veya firmalarca sadece deneme amacıyla yapılmış "concept" otomobillerin de bulunduğunu söyleyebiliriz. Mesela Ferrari'nin ilk station modeli 456 GT Estate, yine Ferrari'nin F512 M şasesi üzerine bir tuning firması ile birlikte geliştirdiği altı adet "FX" modeli, ilk sağdan direksiyonlu Mercedes CLK - GTR, Bentley'in Range Rover ile birlikte geliştirdiği çift turbolu 542 beygir gücündeki 4 X 4 Dominator arazi aracı, dünyada sadece majestelerinin garajında bulunuyor. Sultanın 1980'den bu yana şampiyon olan Formula 1 araçlarından oluşan diğer bir koleksiyonu daha var. Ne diyeyim, Allah bana biliyor da vermiyor... Yeni Rover'dan 'sayılar'a devam İngiliz otomobil üreticisi Rover, 75 modelinin ardından, bu kez de 25 ve 45 modellerini piyasaya sürüyor. Halen üretmekte olduğu 200 ve 400 serilerinin yerini alacak bu iki yeni model, Londra Motor Show'un ardından birkaç ay içinde satışa sunulacak. Tıpkı 75'te olduğu gibi her iki modelin ön kısmında dörtlü far kullanan Rover, modellerin genel çizgilerinde ise pek fazla değişiklik yapmamış gibi görünüyor. 25 ile Ford Fiesta, VW Polo, 45'le de Focus gibi modelleri kendisine hedef seçen Rover, 200 ve 400'ün başarılarını sürdürmek niyetinde. Bu modellerdeki en göze çarpan yenilik ise, MGF'de kullanılan yarı otomatik "Steptronic" şanzımanın 25'te de seçmeli olması. Bu da yeni... Kaslı VW Bora: VR - 8 Piyasaya çıktığından bu yana başarılı bir grafik izleyen Volkswagen Bora, daha güçlü bir hale gelebilmek için deneme turları atıyor. Alman Nurburgring pistinde deneme sürüşleri yapılan bu "kaslı" Bora, yarışlar için değil, BMW 3 serisinin performanslı modelleri ile rekabet edebilmesi amacıyla geliştiriliyor. Sekiz silindirli bir makineyle donatılacak aracın teknik verileri tam olarak sızdırılmasa da, dört çeker olacağı, altı ileri manuel veya Tiptronic (otomatik) şanzımanla piyasaya çıkacağı belirtiliyor. Şayet üretimine karar verilirse, Avrupa'da satışa çıkma tarihi 2000 yılının başlarını bulacak.

Otomobil koleksiyoncusu
kolik / Levent Köprülü Brunie Sultanı tam bir otomobil hastası. Ailesinin depolarında Porsche'den Jaguar'a beş binin üzerinde araç var. Ben bir otomobil delisiyim. Bunu kabul ediyorum. Üstelik bunu, köşeye seçtiğim adla da belirtmekte hiçbir sakınca görmüyorum. Ama benden daha delilerinin de olduğunu duydukça, kendimi daha normal buluyorum. Peki, insan hem otomobil delisi, hem de "karun kadar zengin" olursa ne olur? Brunei Sultanı...
Kısa adı Prens Hacı El - Muhtedi Billah İbni Sultan Haci Hassanal Bolkia olan Brunei Sultanı, işte tam sözünü ettiğim otomobil çılgınlarından. Dünyanın en zengin insanı unvanını birçok kez elde etmiş olan bu küçük ülkenin sultanı, ailesiyle birlikte Brunei'nin tüm petrol üretimini elinde bulunduruyor. Bu da ona, halkına ücretsiz eğitim ve sağlık hizmetinin yanında, hobilerini gerçekleştirmesi için sınırsız bir imkan tanıyor.
Aslına bakılırsa sultanın kendisi, fazla araç kullanan biri değil. Ancak kardeşi Jefri ile büyük oğlu Prens Hakim ölesiye otomobil tutkunu. İstedikleri otomobili satın alıp onları oyuncak gibi kullandıktan sonra, sıkılıp yeni bir tane satın alıyorlar. Kullandıkları ise, 1980 yılından bu yana oldukça devasa depolarda saklanıyor. Tabii bu araçların sayısı 5 bini (yanlış duymadınız) aşmış durumda. Bazı modellerden beşer, altışar tane alınmış olması ise, ancak sevdikleri bir modeli aile fertleriyle paylaşmak veya biri bozulduğunda diğerini kullanmak amacını taşıyor olabilir. Örneğin McLaren'in ürettiği yol otomobili F1'den sekiz adet, Porsche'den türetilmiş Dauer 962 LM'den altı, el yapımı 700 bin dolarlık Cizeta V16T'den üç tane alınmış...
Garajlarda bulunan bunca otomobilin marka ve modellerini saymaya gücümüz yetmez. Ancak bildiğimiz, belirli sayıda üretilen Porsche 959, Jaguar XJR - 15, Lamborghini Diablo Jota gibi araçların yanında, majesteleri için özel üretilmiş veya firmalarca sadece deneme amacıyla yapılmış "concept" otomobillerin de bulunduğunu söyleyebiliriz. Mesela Ferrari'nin ilk station modeli 456 GT Estate, yine Ferrari'nin F512 M şasesi üzerine bir tuning firması ile birlikte geliştirdiği altı adet "FX" modeli, ilk sağdan direksiyonlu Mercedes CLK - GTR, Bentley'in Range Rover ile birlikte geliştirdiği çift turbolu 542 beygir gücündeki 4 X 4 Dominator arazi aracı, dünyada sadece majestelerinin garajında bulunuyor. Sultanın 1980'den bu yana şampiyon olan Formula 1 araçlarından oluşan diğer bir koleksiyonu daha var. Ne diyeyim, Allah bana biliyor da vermiyor...

Yeni

Rover'dan 'sayılar'a devam
İngiliz otomobil üreticisi Rover, 75 modelinin ardından, bu kez de 25 ve 45 modellerini piyasaya sürüyor. Halen üretmekte olduğu 200 ve 400 serilerinin yerini alacak bu iki yeni model, Londra Motor Show'un ardından birkaç ay içinde satışa sunulacak. Tıpkı 75'te olduğu gibi her iki modelin ön kısmında dörtlü far kullanan Rover, modellerin genel çizgilerinde ise pek fazla değişiklik yapmamış gibi görünüyor. 25 ile Ford Fiesta, VW Polo, 45'le de Focus gibi modelleri kendisine hedef seçen Rover, 200 ve 400'ün başarılarını sürdürmek niyetinde. Bu modellerdeki en göze çarpan yenilik ise, MGF'de kullanılan yarı otomatik "Steptronic" şanzımanın 25'te de seçmeli olması.

Bu da yeni...

Kaslı VW Bora: VR - 8
Piyasaya çıktığından bu yana başarılı bir grafik izleyen Volkswagen Bora, daha güçlü bir hale gelebilmek için deneme turları atıyor. Alman Nurburgring pistinde deneme sürüşleri yapılan bu "kaslı" Bora, yarışlar için değil, BMW 3 serisinin performanslı modelleri ile rekabet edebilmesi amacıyla geliştiriliyor. Sekiz silindirli bir makineyle donatılacak aracın teknik verileri tam olarak sızdırılmasa da, dört çeker olacağı, altı ileri manuel veya Tiptronic (otomatik) şanzımanla piyasaya çıkacağı belirtiliyor. Şayet üretimine karar verilirse, Avrupa'da satışa çıkma tarihi 2000 yılının başlarını bulacak.