The Others Son viraja giriyorlar

Son viraja giriyorlar

11.10.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Son viraja giriyorlar

Son viraja giriyorlar
11 Ekim 1998
Dünya Ralli Şampiyonası'nın 11. ayağı yarın İtalya'da başlıyor. Toyota Mobil Türkiye takımında yer alan Volkan Işık ve İlham Dökümcü de start alanlar arasında.

Genel olarak "motor sporları" olarak anılan Formula 1 yarışları, motosiklet yarışları gibi sporlar arasında en çok ilgiyi çekenlerden biri de rallilerdir. Hatta Formula 1 sevenlerle ralli sevenler arasında enteresan bir çekişme vardır. "Ralli mi seyretmek daha zevkli yoksa Formula 1 mi?" başlıklı anketleri siz de duymuşsunuzdur. İşte yılın sonuna yaklaştıkça hem Formula 1'de hem de Dünya Ralli Şampiyonası'nda heyecan gitgide artıyor. Dünya Ralli Şampiyonası'nın 11. ayağı olan İtalya Rallisi yarından itibaren San Remo'nun kuzeyindeki Monferatto'da başlayacak ve çarşamba gününe kadar sürecek.
Türkiye'nin Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki temsilcisi, Toyota Mobil Takımı Türkiye adına yarışan pilot Volkan Işık ve co - pilotu İlham Dökümcü de bu rallide start alacaklar. Deneyiminin çoğunu toprak zeminde edinmiş olan Işık "Asfalt yollar en çok sevdiğim yollar değil. Sürekli yeni şeyler öğreniyoruz. Çok dikkatli antreman yapacağız ve ralli sırasında bütün etaplar iki kere geçileceği için yolları daha kolay öğreneceğiz. İlk amacımız mekanik sorunlar ya da kazalara uğramadan yarışı bitirebilmek," diye konuşuyor.
Volkan Işık ve İlham Dökümcü bundan önce Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki son yarışlarında 22 - 24 Ağustos tarihlerinde Finlandiya Rallisi'ne katılmış ve mekanik bir arızadan dolayı yarışı tamamlayamamıştı. İkinci günün ikinci etabından sonra motordaki aşırı yağ kaybından ötürü yarışı terk etmek zorunda kalan ikilinin "İlk amacımız yarışı bitirmek," demekte haklı olduğunu anlamak zor değil.
Finlandiya Rallsi'nden sonra Işık, FIA Takımlar Kupası'nda genel klasmanda beşinci sırada. Bu kategoride son derece büyük çekişme olması bekleniyor. Geçen yılın Avrupa şampiyonu Stomil takımı adına yarışan Krzysztof Holowczyk ve şu anda bu kategoride birinciliği elinde tutan Grifone takımından Rui Maderia arasındaki çekişme, meraklıları heyecanlandırıyor. Genel klasmanın heyecanının da ondan aşağı kalır yanı yok. Subaru takımından Colin McRae bu ralliyi üçüncü kez kazanmayı istiyor. Sezon sonunda Subaru'dan ayrılıp Ford'a geçecek olan McRae'nin en önemli rakiplerinden biri Tommi Makinen. Mitsubishi'nin başarılı pilotu arka arkaya üçüncü kez Dünya Ralli Şampiyonası'nı kazanma peşinde. Anca Makinen İtalya Rallisi'nde şu ana kadar en iyi derece olarak üçüncülük kazanabilmiş.
Fakat bu ikilinin çok ciddi bir rakibi var: Carlos Sainz. Toyota'nın tecrübeli pilotu uluslararası ralliciliğin en çetin cevizlerinden biri, gerçek bir mükemmelliyetçi ve hem kendisini hem ekibini motive etmekte gerçek bir uzman olarak biliniyor. 36 yaşındaki İspanyol şu anda en yakın rakibinden 9 puan önde. "Rekabet o kadar keskin ki arabanızdaki en ufak detaylar bile inanılmaz farklar yaratıyor. Bana kalırsa, dünya şampiyonluğunu kazanmak detaylardaki farklılığa bakacak. "
Kariyerine Ford ile başlayan Sainz en parlak dönemini Toyota'da yaşadı. 1989 yılında geldiği Toyota'da başlangıçta bir sürü kaza yapmasına rağmen ertesi sene dünya şampiyonu olmayı başardı. Burada kaldığı dört sezonda iki şampiyonluk, bir de ikincilik elde etti. Daha sonra sırasıyla bir sezon Lancia, ikişer sezon da Subaru ve Ford takımlarında yer aldı. 1998 yılında ise tekrar Toyota'ya döndü.
Üç çocuk babası olan Sainz'ın ralliyi bıraktıktan sonra bu işin yönetim kademelerinde yer almasına kesin gözüyle bakılıyor. Peki iyi yerlere kolayca gelebilecekse onu hala motive eden şey ne? "Araba üzerinde çalışacak, antrenman yapacak ve yarışacak motivasyonu bir şekilde sağlamanız lazım," diye yanıtlıyor usta pilot. "Bu işten zevk almadığım, motive olamadığım gün, bırakma zamanının gelmiş olduğunu anlayacağım."