Ekonomi TOMS Van’da 10 bin çocuğa el uzattı

TOMS Van’da 10 bin çocuğa el uzattı

20.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ayakkabı firması TOMS, dünyada ihtiyacı olan 70 milyon çocuğa ayakkabı yardımı yaptı. Şirket, Van’da da 10 bin çocuğa ayakkabı dağıttı

TOMS Van’da 10 bin çocuğa el uzattı

Çarşamba gününü ayakkabı firması olarak kurulan TOMS ile birlikte Van’da geçirdik. İnsanların yaşam kalitesini artırma amaçlı bir hareket başlatmak üzere kurulan TOMS, dünyada yardıma ihtiyacı olan insanlara, sivil toplum kuruluşları aracılığıyla el uzatıyor. ‘One for One’ (birebir) felsefesiyle alınan her bir ayakkabı için bir tane de ihtiyacı olanlara veriyor. Bu ayakkabıların adı ise ‘giving’. Dünyanın her coğrafyasına göre, ihtiyaçlara göre farklı modelleri var. Bu kapsamda gazetecileri de davet eden TOMS Türkiye Başkanı Rıfat Elhadef, Marka Konferansı’nda duyurdukları ‘Van’daki çocuklara 10

TOMS Van’da 10 bin çocuğa el uzattı
bin ayakkabı’ sözünü bizimle birlikte tuttu. TOMS Türkiye, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) aracılığıyla Van’da 10 bin çocuğa kışlık bot verirken, hep birlikte çocuklara yeni botlarını giydirdik. Organizasyona markanın gönüllü elçisi şarkıcı Kenan Doğulu da katıldı. Çocuklar tarafından büyük ilgiyle karşılanan Doğulu da her çocukla ilgilenerek botlarını giydirdi.

Haberin Devamı

Süreklilik var

Dünyada 70 milyon çocuğa ayakkabı yardımı yaptıklarını anlatan Rıfat Elhadef, Türkiye’de ise 2016 yılında 200 bine yakın ayakkabı verdikleri bilgisini paylaştı. İhtiyacı olan çocuklara ayakkabı vermeyi sürdürmek için ülkenin önemli sivil toplum kuruluşları işbirliğine ihtiyaç duyulduğunu belirten Elhadef, yine Unicef üzerinden Türkiye’deki mültecilere de ayakkabı götürdüklerini dile getirdi. Elhadef, botları giydirirken ‘süreklilik halinde’ bu hareketi sürdürmenin önemini yeniden gördüğünü belirterek, “Bazı çocuklar hala bizim yazın verdiğimiz ayakkabıyı giyiyordu. Çocukların ayakları zaten 6 ayda bir büyüyor. Bunun devamlılık halinde o çocuklara ulaşması kadar önemli bir şey yok” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

‘Giving ayakkabı’ özelinde her ülkenin ihtiyaç sahibi çocuklarına yaşadıkları coğrafya özelinde üretilen ayakkabılar TOMS toplam üretiminin 3’te 1’inden daha fazla. TOMS Amerika’da 30 kişi sadece bu sistem için, ‘doğru yerde, doğru çocuklara, doğru ayakkabı’ için çalışıyor. Elhadef’in TOMS’un kuruluşuyla ilgili verdiği bilgi ise dikkate değer:

TOMS Van’da 10 bin çocuğa el uzattı

“Blake Mycoskie markanın kurucusu, Arjantin’de tatile gittiğinde ayakkabısı olmayan çocuklara yapılan yardımlarda gelen ayakkabıların yanlış olduğun ve sürekliliği olmadığını görüyor. Böylece TOMS’u kuruyor. Ciromu paylaşırım, kardan şu kadar pay veririm değil her bir satılan ayakkabı için bir tane veriyor.”

TOMS ayakkabı dışında, ürettiği gözlük için her bir satışta bir kişiye numaralı gözlük veriyor ya da katarakt ameliyatını yaptırıyor. Her bir çanta için evde doğum oranı yüksek ülkelerde tüm sıhhi ihtiyaçların karşılandığı bir çanta veriyor. Yine kahve üretiminde ise her kahve içen, alan için bir kişinin bir haftalık temiz su ihtiyacını karşılıyor. Saymakla bitmeyen bu sosyal iş modelinde TOMS, gün geçtikçe daha çok büyüyor ve daha çok insana ulaşıyor. Elhadef, “TOMS bir hayır kuruluşu değil. Bir şirket ama misyonu daha çok insana yardım etmek olan bir şirket. Elbette kar yapacak. Bu bir pazarlama değil” şeklinde konuşuyor.

Haberin Devamı

Etkinlikler hiç bitmiyor

TOMS Van’da 10 bin çocuğa el uzattı


Marka Konferansı’nın kurucusu ve mimarı Ayşegül Yürekli Şengör de çocuklara ayakkabılarını veren isimler arasındaydı. Marka Konferansı’nın ‘toplu iyilik hareketiyle’ içinde her yıl çok önemli sosyal sorumluluk projeleri barındırdığına dikkat çekti.

2006 yılında kurulan TOMS’un Türkiye’de 3 yıldır satışta olduğunu anlatan Elhadef ise, şimdi de dünyada New York, Los Angeles, Londra, Amsterdam, Selanik şehirlerinin ardından İstanbul’da ‘kahveci’ açacakları bilgisini verdi. Bunun dışında Türkiye’de her yıl ‘ayakkabısız bir gün’ (one day without shoes) etkinliği de düzenleniyor. Sosyal medya üzerinden yapılan ‘ayağını çek ayakkabı ver’ etiketiyle paylaşılan etkinliğe ise en çok Türkiye’den katılım olmuş. Bu etkinlik de dünyada 400 bin çocuğa ayakkabı kazandırmış.

Yazarlar