Ekonomi Tüketici şikayetinde artış var

Tüketici şikayetinde artış var

12.07.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) bu yılın ilk üç ayında gelen şikayet sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30.7 artışla 29 bin 397 olarak gerçekleşti.

Tüketici şikayetinde artış var

Şikayetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayetin yüzde 45 ile GSM hizmetleriyle ilgili olduğu görüldü. Konularına göre yapılan ayrımda en fazla şikayet ise faturalara geldi.

Şikayetlerin 13 bin 122’si mobil, 11 bin 134’ü internet servis sağlayıcıları, 2 bin 903’ü sabit telefon, 2 bin 133’ü uydu

Faturalar sorun

Sektörel bazda milyon abone başına tüketici şikayeti sayısına bakıldığında ise aynı dönemde 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik bin 133.8, uydu platform hizmetlerine yönelik 596.2, sabit telefon hizmetlerine yönelik 256.4, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 177.8 ve Kablo TV hizmetlerine yönelik 90.3 tüketici şikayeti geldi.

Mobil sektörde en fazla tüketici şikayeti faturalara ilişkin gerçekleşti. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikayet bağlantı sorunuyla ilgiliyken, bu şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 26.3’ünü oluşturdu.