Ekonomi Türk dizi ihracatı milyar doları aşar

Türk dizi ihracatı milyar doları aşar

28.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Radyo ve Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM)  Başkanı Yusuf Gürsoy, dizi ihracatında hedeflerinin ağırlıklı olarak Çin, Japonya  ve Hindistan olduğunu belirterek, “Pazar büyük, talep fazla, buna yönelik  çalışmalar yapılıyor” dedi.

Türk dizi ihracatı milyar doları aşar

Gürsoy, AA’ya yaptığı açıklamada, Türkiye’deki insanların 9 saatini ekran başında geçirdiğini, bunun 4 saatinin televizyon ekranıyla, diğer zaman diliminin ise akıllı telefonlar, tabletler, bilgisayarlarla geçtiğini anlattı.

Tarihsel geçmişinden yeme içme kültürüne, kıyafetlerden tarihi mekanlara kadar Türkiye’nin merak uyandırdığını belirten Gürsoy, bunların televizyonlarda çok iyi işlendiğini, teknolojinin bu içerikle iyi bir birleşme sağladığını kaydetti.

Gürsoy, ABD’nin dizi ihracatında birinci, Türkiye’nin ise ikinci sırada bulunduğunu ifade ederek, “Türkiye’nin, kendisini takip eden Brezilya ve Meksika’yı geçmesinde senaryo çeşitliliği, doğru kast ve lokasyonla birleştirilmesinin faydası var. Bizim önemli ihraç bölgelerimizden birisi de Latin Amerika’dır. Brezilya, Arjantin, Peru ve Uruguay’da dizilerimiz gösterilmektedir” şeklinde konuştu.

100’e yakın ülke

Yusuf Gürsoy, televizyon dizilerinin sadece bir ihraç kalemi olarak değerlendirilmemesi gerektiğini, yarattığı katma değerin de yüksek olduğunu aktararak, şunları kaydetti:

“Türkiye’nin dizi ihracatı 250 milyon dolarlara çıktı ama ölçülebilen katma değer 750-800 milyon dolar. Turizm sıçramamızda dizi ihracatımızın payı çok yüksektir. 2023 yılı dizi ihracatı hedefimizi 1 milyar dolar olarak açıklamıştık. Bir Amerikan dizisi 150’nin üzerinde ülkede gösteriliyor. Bizim hedefimiz de bu. Bizim dizilerimiz şu anda 100’e yakın ülkede gösteriliyor. Orta Doğu daha çok güncel, iyi hayatı hedefleyen dizilerimizi alıyor. Latin Amerika dönemsel tarihi dizilerimizi, Avrupa ise tematik dizi alıyor.” “Muhteşem Yüzyıl”ın en çok satılan dizi olduğunu, 85 ülkede yayınlandığını bildiren Gürsoy, “Hedefimiz ağırlıklı olarak Çin, Japonya ve Hindistan. Pazar büyük, talep fazla, buna yönelik çalışmalar yapılıyor” dedi.