Ekonomi Türk marka liginin şampiyonu THY oldu

Türk marka liginin şampiyonu THY oldu

16.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk Hava Yolları (THY) 2.4 milyar doları aşan değeriyle Türkiye’nin en değerli markası ünvanına sahip oldu.

Türk marka liginin  şampiyonu THY oldu

Brand Finance’ın “en değerli Türk markaları sıralaması/2016” listesinde ilk sırayı, 2 milyar 452 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, ikinciliği 2 milyar 353 milyon dolar ile Türk Telekom, üçüncülüğü 1 milyar 983 milyon dolar ile Arçelik elde etti.

Haberin Devamı

Akbank, 1 milyar 589 milyon dolarla bu yıl listede dördüncü sırada yer alırken, Garanti Bankası 1 milyar 529 milyon dolarlık değeriyle beşinci, Turkcell 1 milyar 435 milyon dolarlık değeriyle altıncı sırada kendisine yer buldu.

Bu şirketleri 1 milyar 297 milyon dolarlık değeriyle İş Bankası izlerken, ardından sırasıyla marka değeri 1 milyar 151 milyon dolar olan Anadolu Efes, 980 milyon dolar olan Yapı Kredi, 958 milyon dolar olan Halkbank, 944 milyon dolar olan Ziraat Bankası, 739 milyon dolar olan Vakıfbank ve 668 milyon dolar olan BİM geldi.

Kur farkı darbesi

Yapılan çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 29.3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre toplam değer azalışı 5 milyar doları buldu. Yüz markalık listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 12 yeni marka dahil oldu. Toplam değerin yüzde 32’sini banka, yüzde 13’ünü telekom, yüzde 9’unu havayolu ve yüzde 4’ünü gıda-perakende markaları oluşturdu. Şirket tarafından yapılan değerlendirmede , markalaşmanın Türkiye’de daha yeni yeni önemsenmeye başladığı, bu gelişmenin sonuçlarının gelecek dönemlerde daha fazla hissedileceği belirtildi.

Haberin Devamı

Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayımlanan konsolide mali tablolar, şirketlerin tüm markalarına ait toplu veriyi veriyor. 100 markalık listenin yüzde 80-85’ine ait veriler KAP’tan temin ediliyor.