Ekonomi Türkiye aktarmalı Demir İpekyolu

Türkiye aktarmalı Demir İpekyolu

05.06.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu’nun Türkiye tarafının bu ay tamamlanacağını, eylülde Gürcistan tarafının biteceğini belirten Bakan Arslan, böylelikle Avrupa’dan Asya’ya trenle kesintisiz yük taşınacağını açıkladı

Türkiye aktarmalı Demir İpekyolu

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu Projesi’ne ilişkin, “Bu ay sonu itibarıyla Türkiye tarafı tamamlanmış olacak. Bu raylarda tren çalışabilir hale gelecek” dedi.

Haberin Devamı

AA’nın haberine göre, Arslan, Kars Tren Garı’ndaki incelemenin ardından kentin Arpaçay ilçesinde devam eden Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu Projesi’ne ilişkin çalışmaları yerinde görmek amacıyla bölgeye geçti. Projenin sadece Türkiye için değil dünya için önemine işaret eden Arslan, şöyle konuştu:

“Proje, bölgemiz için önemli ama ülkemiz için çok daha önemli. Avrupa’dan Asya’ya özellikle ‘Tek yol, tek kuşak’ projesini de düşünürseniz orta koridoru kesintisiz hale getirecek bir demiryolu projesi. Bu hat sadece Türkiye için değil Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Çin dahil Orta Asya açısından önemli. Aynı şekilde Avrupa ile yük hareketini kesintisiz hale getirecek olması nedeniyle Avrupa için de aynı derece öneme haiz.”

Haberin Devamı

Yolcu da taşınacak

Demiryolu projesinde çok ciddi bir emek olduğuna dikkati çeken Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu ayın sonu itibarıyla Türkiye tarafı tamamlanmış olacak. Bu raylarda tren çalışabilir hale gelecek. Gürcistan tarafından ise yaklaşık üç aylık iş var. Biz Türkiye tarafını haziran ayı sonu itibarıyla bitirmiş olacağız. Eylül ayı başı itibarıyla Gürcistan tarafı da bittiğinde bu demiryolunu kesintisiz kullanabilir hale getireceğiz. Projenin 79 kilometresi Türkiye, 26 kilometresi de Gürcistan tarafında yer alıyor. Demir İpekyolu’nun tamamlanması adına arkadaşlar olağan üstün bir gayret sarf ettiler.”

Arslan, söz konusu demiryolu hattının, öncelikli olarak yük taşımacılığı için yapılsa da yolcu taşımacılığı açısından da önem taşıdığını kaydetti.

Çin’in yükü Avrupa’ya

Projedeki tek hattı işletmeye açtıklarında ikinci hattın da yapımının planlı şekilde süreceğini ifade eden Arslan, şunları kaydetti:

“Çin’den Avrupa’ya çok ciddi bir yük hareketi var. Biz bu yük hareketinin Türkiye üzerinden yapılmasını ve ülkenin bundan yeterli payı alabilmesini amaçlıyoruz. İstanbul’da denizin altında Marmaray’ı yürüterek ulaşımı kesintisiz hale getirdik. Bu demiryolu hattı üzerindeki eksik halkayı da tamamladığımızda yılda 26.5 milyon ton yük taşınacak” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye’nin projeyle yük taşımacılığını iki katına çıkaracağını dile getiren Arslan, Çin’den çıkan bir yükün ekonomik olarak Avrupa’ya gidebilir hale geleceğini söyledi.