Ekonomi Türkiye BAMBU modeliyle büyür

Türkiye BAMBU modeliyle büyür

22.11.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

İnovasyon Haftası etkinlikleriyle 5 yıldan bu yana bu alanda önemli adımlar atılmasına aracılık eden TİM’in Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Yapılan yatırımın meyvelerini almaya başladık” dedi

Türkiye BAMBU modeliyle büyür

Türk ekonomisinde, inovasyon temmeli büyüme modeli için ‘bambu’ modeli uygulanacak. Tohumu 5 yılda filizlenen, ancak topraktan çıktıktan sonra 6 haftada 27 metreye ulaşan bambu ağacı, Türk ekonomisine örnek olacak. Türkiye İhracatçıları Meclisi’nin (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Türkiye, 5 yıldır inovasyona yaptığı yatırımın meyvelerini almaya başladı. Türk ekonomisini tıpkı bambu ağacı gibi sabırla büyüteceğiz” dedi.

Haberin Devamı

TİM’in Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde geleneksel olarak düzenlediği Türkiye İnovasyon Haftası, 8-10 Aralık tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. 10 ülkeden sayısı 185’i bulan konuşmacının katılacağı etkinlikte yapay zeka, giyilebilir teknoloji, dijital oyun, spor, kadın girişimciler, sosyal inovasyon, biyonik teknoloji gibi alanlarda konferanslar, paneller, sergiler ve atölye çalışmaları düzenlenecek.

400 bin kişi aşılır

Başkan Büyükekşi, İnovasyon Haftası’nın tanıtım toplantısında, Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmasının katma değerli üretimle mümkün olabileceğini söyledi. Katma değerli üretimi artırmak ve yenilikçiliği bir yaşam kültürü haline getirmek için 5 yıldır İstanbul ve Anadolu’nun birçok şehrinde İnovasyon etkinlikleri düzenlediklerini anlatan Büyükekşi, şöyle devam etti: “İnovasyonda başarıyı sağlamak için attığımız adımlar, birer birer hedefine ulaşıyor. İnovasyon etkinliklerimize bugüne kadar 400 bin kişi katıldı. Küresel İnovasyon Endeksi sıralamasında 2015 yılında 58. sıradayken, bu yıl 16 basamak birden yükselerek 42. sıraya ilerledik. Avrupa Birliği İnovasyon Birliği 2016 Endeksi’ne göre de ‘inovasyonda iddiası olmayan ülkeler’ seviyesinden, ‘orta seviyede inovatif olan ülkeler’ grubuna yükseldik. Bu hedefimize tıpkı bambu ağacı gibi sabrederek ulaştık.”

Haberin Devamı

Yaygınlık önemli

İnovasyon Haftası etkinliğinin destekçileri de toplantıda konuşma yaptılar. Turkcell Dijital Servisler ve Çözümler Grup Başkanı Ayşem Ertopuz inovatif ürünler geliştirerek 2018’de 100 milyon müşteriye sahip olma hedefleri bulunduğunu ifade etti.

İnovasyonu kurum kültürü haline getirmiş bir banka olduklarını belirten TEB Marka ve İletişim Direktörü Zeynep Demirkol, hem kurum içinde hem de ülke genelinde farklı platformlarda inovasyonu yaygınlaştırmaya yönelik önemli adımlar attıklarına değindi.

Ar-Ge ayakta tutar

Arçelik Ar-Ge Direktörü Cem Kural, rekabetin yüksek olduğu piyasada Ar-Ge’ye yatırım yapan şirketlerin ayakta kalabildiğini kaydetti. Kordsa CEO’su Cenk Alper de Sabancı Topluluğu’na ait bütün şirketlerde inovasyon kültürünün yerleştiğini söyledi.

Yazarlar