Vitrin Dondurmaya doyacağız

Dondurmaya doyacağız

08.03.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dondurmaya doyacağız

Dondurmaya doyacağız
7 Mart 1998
Dilek SANCILI

Algida Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Behlil Türkiye'de dondurma alışkanlığını değiştirdiklerini, artık kış mevsiminde bile dondurma satılabildiğini söylüyor.

Dondurma küçüklüğümüzden beri hepimizin en sevdiği yiyecek olmuştur. Öyle ki yazın geldiğinden ilk dondurmamızı aldığımız zaman emin olurduk. Artık sadece pastane ve dondurmacılarda satılan külah dondurmalarının yanı sıra paketler ve kapalı kutular içinde de dondurmalar satılıyor. Algida ürünleri de bunlardan.
Algida, Unilever şirketler grubunun bir kolu. Unilever ise İngiltere ve Hollanda'da kurulmuş, dünyanın hemen hemen her yerinde çalışan bir şirketler topluluğu. Algida, 1990 yılında Unilever gıda grubunun bir kolu olarak Türkiye'de çalışmalarına başlamış. Önce İstanbul'da başlayan faaliyet 1994 senesinde Türkiye'nin birçok yerine yayılmış. Algida Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Behlil, Türk insanının dondurmaya bakış açısını şöyle anlatıyor: "Algida, dondurma konusunda 60 yıllık bir tecrübeye sahip. Türkiye'de dondurma ise bilinen fakat tüketilmeyen bir gıda maddesi. Bizde 'dondurma sağlığa zararlıdır' diye yaygın bir inanış vardır. Bundan dolayı da Türkiye'de kişi başına 0.6 lt dondurma yenirken bu oran Amerika'da 25 lt. Halbuki dondurma kalsiyum, fosfor, vitamin ve süt gibi çok faydalı besinleri içeriyor. Kalori olarak da oldukça makul. Mesela dondurmanın içindeki kalori 164 iken, 100 gram çikolatanınki 550, profetirolünki 374. Dolayısıyla dondurma düşük kalorili, yüksek besinli bir gıda. Bunların dışında bir de dondurmanın bulunabilirliği var. Kimse listesine yazıp peşinden aramaya gitmez. Dondurma şimdiye kadar çok kolay bulunamıyordu. Bizim gelmemiz, sektörün gelişmesi sayesinde artık kolay bulunabiliyor. Özellikle de kış mevsiminde. Biz 1990 senesinde kışın 7 tane dondurma sattık. Şimdi bu binlerle ifade ediliyor."
Peki Algida'nın diğer dondurmalardan farkı ne? Bunu da şöyle anlatıyor Hakan Bey: "Her zaman aynı kalitede ve her yerde aynı kalitede sunuyoruz. Paris'te de kornetto aynıdır, Adana'da da. Tüketicinin verdiği paranın karşılığını kalite olarak veriyoruz ve kolayca bulunabiliyoruz. Biz yeni dondurmamızı piyasaya sunmadan önce tüketici araştırması yapıp lezzetini belirliyoruz. Biz dondurma piyasasında rekabetten ziyade kaliteyi kol kola ileri götürmek istiyoruz. Dondurma temel bir besin değildir, dondurmasız yaşanır ama rutin bir günün içinde bir dondurma insana neşe katar." Algida her yıl pek çok yeni dondurmayı piyasaya sunuyor. Bunlardan biri de ünlü Maraş dondurması. "Avrupa'daki bazı konseptleri uygulasak da Türk kültürü ve alışkanlıklarına uygun dondurmalarda yapmaya çalışıyoruz," diyor Hakan Behlil. "Maraş yüz yıllık bir dondurma. Ama mesela İstanbul'da olan biri Maraş dondurmasını zor buluyor. Biz Maraş dondurmasını taklit etmiyoruz sadece Maraş usulünü kullanarak yapıyoruz."