Vitrin Gördüğüm en şık erkek!

Gördüğüm en şık erkek!

20.11.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Gördüğüm en şık erkek!

Gördüğüm en şık erkek
Selçuk Metin
Gördüğüm en şık erkek
Orka Grup bünyesinde bulunan Damat, milenyuma yönelik hazırladığı Tween ve DDD koleksiyonlarıyla da hem erkeklerin hem de kadınların gözlerini kamaştırıyor.

Erkek moda dünyasının önde gelen firmalarından biri olan Orka Grup; bünyesinde bulunan Damat, Tween ve DDD kreasyonlarıyla milenyuma da hayli iddialı giriyor. Erkek modasının çağdaş çizgisi olan ve klasikteki şıklığı yaratma ilkesiyle hazırlanan Damat koleksiyonu, başarılı ve etkin yaşamın temposu içinde konfordan vazgeçmeyen erkeklere hitap ediyor.
Türk moda sektörüne 1983 yılında Damat ile adım atan ve ilerleyen yıllarda karşılaşılan büyük talep ile bu kez de Tween adı altında yeni bir koleksiyon oluşturan Orka Grup, Türkiye'de olduğu kadar Avrupa'da da büyük ilgi görüyor. Orka grubunun kısa zamanda kazandığı büyük başarının öyküsü de bir hayli ilginç. Şirketin sahipleri Süleyman ve Haldun Orakçıoğlu, 16 yıl önce Beyoğlu'nda bulunan Yonca Han'daki 20 metrekarelik küçük bir dükkanda işe başlamışlar. Mesleklerini ilk aylarda sadece pantolon üzerine sürdüren iki kardeş, daha sonra yavaş yavaş takım elbiseye yönelmişler.
Üç yıl sonra Osmanbey'de bir mağazaya taşınan kardeşler, en büyük atılımlarını ise 90'lı yıllarda gerçekleştirmişler. Ürünlerini Damat ismi altında toplayan Orakçıoğlu kardeşler, erkek moda sektöründe gördükleri büyük ilgi karşısında bu kez de yeni bir koleksiyonu sunmuşlar. Tween adıyla sunulan bu giysilerin amacı sonsuz gençlik ve dışavurumcu bir nitelik tutkunluğunu yansıtan, insan yaşamının gizemli, şaşırtıcı ve çizgi dışı yönünü ele alarak avangart bir biçimi benimsemiş erkeklerin kendi modasını yaratarak yaşama özgür bir boyut kazandırmasına yardımcı olmak.
Gördüğüm en şık erkek
Orka Grup Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Burhan Denizli, Tween'in doğuşunu şöyle özetliyor: "90'lı yıllarda büyük ilgi gören kreasyonlarımız erkeklerde rahatlığı ön planda tutuyor ve klasik çizgilerin çok dışında bir çizgi izliyordu. Biz de Türk erkeklerinin büyük ilgi gösterdiği bu ürünleri klasik kıyafetlerimizden ayırmak için Tween adını verdik."
Erkek giyim sektöründe bu koleksiyon ile çok değişik bir çalışma gerçekleştirdiklerini ve yeni kuşağa kendisine ait bir tarz yarattıklarını söyleyen Burhan Denizli, "Biz Tween'i yaratırken aslında çok büyük bir riske girmiştik. Çünkü Türkiye'de insanların hiç alışık olmadığı bir tarz yarattık. Örneğin takım elbiselerde alışılmış renkler olan siyah ve lacivertin dışına çıkarak ceketlerde tüm renkleri kullandık. Türk erkekleri meğer böyle yenilikler bekliyormuş. Büyük ilgi gören kreasyonlarımız çok beğenildi. Biz de her geçen yıl birçok yeniliklerle isteklere karşılık vermeye çalıştık," diyor. Türkiye'de yirmi, Avrupa ve Afrika'da sekiz mağazası bulunan Orka Grubu, Türkiye'nin adını duyurmak açısından da önemli çalışmalara imza atmış. Örneğin 143 ülkede yayınlanan ve moda sektörünün en önemli dergisi olarak kabul edilen Uomo Collezioni'de yer alan ilk ve tek Türk markası olan Orka, uluslararası birçok fuarda da önemli ödüller kazanmış.
Burhan Denizli, yeni binyıl içinde hedeflerinin çok büyük olduğunu belirtirken "2010 yılına kadar istediğimiz projeleri gerçekleştirebilirsek dünyanın en çok aranan ilk on markası arasına girmeyi hedefliyoruz," diye konuşuyor. Orka Grubu'nun ilk koleksiyonu olan Damat koleksiyonunun sonbahar - kış 2000 tasarımları ise milenyuma uygun olarak yeni bir çağı yansıtıyor. Kolay giyimli, kolay kullanılan ve yaşanılan kumaşlarla, kaliteli ve lüks alışverişe eğilimi hedefleyen bu yeni koleksiyonda, spor dünyasının avcılık ve golf gibi dallarının yanı sıra doğadan da ilham alınmış.
Yoğun iş temposunun altından kalkabilen erkekleri şık ve çarpıcı takım elbiselerle bütünleştiren bu koleksiyonda özellikle dikim teknikleri dikkat çekerken iki ve üç düğmeli ceketlerdeki köşeli çift yırtmaçlar ve klasik görünümlü tek yırtmaçlarla net ve şık bir görünüm sağlanmış. Farklı yakalar ve değişik manşet şekilleriyle hazırlanan gömlekler ise rahat kesimleriyle olduğu kadar kimi zaman düğmesiz olmalarıyla da dikkat çekiyor. Damat'ın kravatları ise yüzde 100 ipek ve ipek - yün karışımı. Milenyumun tüm markalarını etkileyen gri renk ve kombinasyonlarına ise Damat, bej ve kremlerle oluşturulan kontrastla daha canlı yaklaşmaya çalışmış.
Orka Grubu'nun Tween sonbahar - kış 2000 koleksiyonu ise her yıl olduğu gibi yine hızlı yaşam için gerekli olan her şey temasıyla hazırlanmış. Her gün, her gece ve her türlü hava şartlarında giyilebilen çok yönlü giysilerin tümünde rahatlık, koruyuculuk ve fonksiyonellik ön planda tutulmuş. Tüm yeni teknikler kullanılarak hazırlanan bu kreasyonda, takım elbise giymenin mümkün olduğu kadar kolaylaştırılması sağlanmak istenmiş. Çift yüzlü, yıkanabilen ve su geçirmezlik özelliklerinin yanı sıra Tween'in vazgeçilmez olarak nitelendirdiği likra, milenyumun getirdikleri olarak göze çarpıyor.
Tween'de en çok dikkat çeken çizimler ise asker kıyafetlerinden esinlenerek hazırlanmış. Renk olarak atletik kırmızı, turunç sarısı, sportif mavi, optik beyaz, metalik gri, turuncu ve siyah seçilirken okside metal ve reflektör süslemelerle her parçaya değişik aksesuvarlar uygulanmış. Botlar, ayakkabılar ve kemerler ise naylon ve deri karışımlı. Gömlekler yüksek yakaları ve manşetleriyle dikkat çekerken enteresan gizli detaylar kullanılarak seksi bir tarz yaratılmaya çalışılmış.