Vitrin İlk gözağrısı

İlk gözağrısı

09.10.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

İlk gözağrısı

İlk gözağrısı
Tuba Bozkurt Hayatımızın parçası haline gelmiş alışveriş merkezlerinin ilki olan Galleria, bütün çalışmalarını 2000'nin de ilki olmak için sürdürüyor.

Bugün alışveriş merkezleri günlük yaşantımızın bir parçası. Oysa ki bundan on bir yıl önce sadece bir tane merkezimiz vardı: Galleria. Alışveriş yapabilmek için insanlar saatlerce kuyruklarda beklerlerdi. Ülkemizin ilk alışveriş merkezi olan Galleria, ilk açıldığı günden bugüne her alanda gösterdiği kaliteyle kendini kanıtlamış durumda.
1988 yılında özel sektör için yapılan bir atılım olarak hayata başladı Galleria. Daha sonra kamu kuruluşu kimliğine geçmesi ve 1995'e kadar rekabetin fazla olmaması nedeniyle en popüler merkez haline geldi. Ataköy Turizm Tesisleri ve Ticaret Anonim Şirketi Genel Müdürü Mecdi Eren, bu tarihten sonra Türkiye'de bu konuda çok iyi bir rekabetin başlaması ve kendilerinin bir kamu kuruluşu olmasından ötürü popülerliklerinin azalmaya başladığını söylüyor. "Galleria'nın içinde bulunan ve lokomotif mağaza konumunda olan Printemps'ın kapanması da bizi olumsuz olarak etkiledi," diyor Eren. Hem Galleria'nın sorununu çözmek hem de Türkiye'nin genel durumunu düzeltmek için özelleştirme programı düzenlendiğine dikkat çekiyor.
Yaptıkları her işte her türlü ihtimali göz önünde bulundurduklarını söyleyerek devam ediyor: "Galleria'nın hem bir an önce özelleştirilmesi hem de daha iyi duruma gelebilmesi için çalışmalarımızı sürdürdük." Bir sürü sorunla karşılaştıklarını söylüyor Eren. Bunların içinde konjonktürle ilgili olanlar hariç hepsini halletmiş durumdalar. Hala devam eden sorunlar için de özelleştirmeyi beklediklerini vurguluyor.

Özelleştirme olmalı
Kendilerini en çok etkileyen unsurun bir türlü gerçekleşmeyen özelleştirme olduğunu söylüyor. Hükümet krizi gibi Türkiye'yi de etkileyen ekonomik krizden de etkilendiklerini söylemeden geçemiyor. Bunun dışında terör olayları ve Apo'nun yakalanmasından da etkilenmişler. "Bütün bunlardan sonra deprem felaketinin de yaşanması herkesi psikolojik olarak etkiledi. Ancak bütün negatif olaylara rağmen biz hala Galleria'yı yaşatmaya çabalıyoruz," diyerek gelecek yıllardan umutlu olduğunu belirtiyor.
Umutların hayata geçirilmesi için yeniliklere hız verilmiş durumda. Fiziki planlamalara önem verilmiş. Galleria'nın yeni binyıla, özellikle görsel açıdan hazır olması için çalışmalar yapılıyor. Otopark alanının düzenlenmesinden çöp toplama alanının yenilenmesine, Atatürk köşesinin hazırlanmasından iç havuzların oturma alanına dönüştürülmesine kadar bir dizi yeniliğe ağırlık verilmiş. Bunun dışında pazarlama bütçesi kapsamında merkeze olan ilginin artması için yeni aktiviteler ve çekiliş kampanyaları düzenlenmeye başlanmış. Böylece sektördeki durgunluğun biraz olsun atlatılması amaçlanıyor.
"Yaşanan deprem felaketinden sonra 2000'e bir kala Galleria'da çok görkemli bir binyıl kutlaması yapmayacağız. Yeni binyılı daha sakin ama yine çeşitli aktiviteler ve kampanyalarla karşılayacağız," diyor Eren.
Galleria'nın milenyum kampanyaları ise 15 Ekim 1999 ve 1 Şubat 2000 tarihlerinde düzenleniyor. Hazırlanan çekilişe göre aynı gün içinde 10 milyon ve katlarında alışveriş yapan bütün müşterilere birer numaralı bilet veriliyor. Sonunda yapılacak olan çekilişte 1 kişiye 2000 model "A 140 Mercedes", 3 çifte Ataköy Crowne Plaza'da konaklama, 10 kişiye cep telefonu, 5'er kişiye bilgisayar eğitimi, 1 kişiye oturma odası takımı ve 1 kişiye Phillips televizyon hediye edilecek. Çekiliş 1 Şubat 2000'de muhteşem süprizlerle sahiplerine ulaştırılacak.

Fotoğraf: Mirhan Bilir