Vitrin Kapısı herkese açık

Kapısı herkese açık

16.10.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Kapısı herkese açık

Kapısı herkese açık
1998'den önce sadece ordu mensuplarına hizmet veren OYPA, bu yıldan itibaren tüm tüketicilere kapılarını açtı. Fotoğraf malzemelerinden kamp malzemelerine, beyaz eşyadan kuyum reyonlarına kadar her türlü ürünü OYPA'da ucuza bulmak mümkün. Türk Silahlı Kuvvetleri mensupları arasında sosyal dayanışmayı sağlamak amacıyla 1963 yılında kurulan OYAK (Ordu Yardımlaşma Kurumu) bünyesinde faaliyetlerine başlayan Ordu Pazarları, mensuplarının tüketim malları ihtiyacını uygun fiyatlarla karşılamayı hedefliyordu.
Ordu Pazarları'ndaki düşük fiyatlar ve ürün çeşitliliği tüketicilerin dikkatini her zaman çekmiştir. Bu ordu mensupları dışındaki tüeticilerin de ilgisini devamlı olarak artırmıştır. Gerek perakende sektöründeki gelişmeler gerekse artarak devam eden bu ilgi Ordu Pazarları'nın OYAK bünyesinden ayrılarak, OYAK Büyük Mağazacılık Ticaret A.Ş (OYPA) adıyla şirketleşmesi ve OYPA markası ile piyasadaki faaliyetlerine başlaması sonucunu doğurdu.
Böylece sadece ordu mensuplarına hizmet veren OYPA, 1998'den itibaren tüm tüketicilere kapılarını açtı. Bugün OYPA'nın Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Diyarbakır, İskenderun ve Konya gibi yurdun dört bir yanında faaliyet gösteren mağazaları var.
Hızla değişen piyasa koşulları ve yeni pazarlama tekniklerini 36 yıllık perakendecilik deneyimiyle birleştiren OYPA, "fanatik müşteriler" yaratma projesini hayata geçirmiş. Bu proje ile tüketicilerin istek ve memnuniyetsizliklerine çözümler üretmeyi amaçlamış. Gene bu gelişmeler ışığında "İyi Haberler" adında bir bültenle tüketiciler bilgilendiriliyor. OYPA'da en fazla temel ihtiyaç malzemelerine ilgi var. Oysa bunlardan başka kurum fotoğraf, deri mamulleri, kamp malzemeleri ve kuyum reyonları gibi çok seçenekli ürün çeşitliliğine sahip.

Gelişmelere ayak uyduruyor
Değişen ekonomik koşullar ve finans dünyasındaki gelişmeler para ile peşin alışverişin oranını oldukça düşürdü. Artık tüketiciler çok çeşitli kredi kartları kullanıyor ve bunların avantajlarından yararlanmak istiyor. Tüm bu gelişmelere ayak uydurabilmek için OYPA da sadece OYAK üyelerine sağlanmış olan kredili alışveriş imkanını tüm tüketiciler bazında genişletti. Böylece satış kolaylığından yararlanmak isteyen müşteri potansiyelini de artırdı.
Ordu Pazarları geleneksel olarak ucuzluğuyla tanınır. Bu ucuzluğun sebebi toplu alımlar ve mümkün olduğunca asgari oranda kar marjı uygulamasından kaynaklanıyor. Böylece satış oranları artıyor ve tek tek tüketiciler özellikle temel ihtiyaçlarını ucuz ve kaliteli ürünlerle karşılayabiliyor.
OYPA reyonlarında satılmak üzere bir ürün seçilirken daha önceden belirlenmiş normlara uygun olup olmadığı kontrol ediliyor. Özellikle gıda ürünlerinde bu konu çok daha titizlikle ele alınıyor. Gıda ürünleri raflarda yerini aldıktan sonra veteriner hekimler tarafından sürekli olarak konrol altında tutuluyor. Bu da müşterilerin güvenle alışveriş yapmalarını sağlıyor.
Teknolojik gelişmeler ışığında OYPA da tele satış sistemine geçmiş. Pilot uygulama olarak Bakırköy'deki mağazasında tüketiciler bir telefonla (0800 219 80 12) alışveriş listelerinde yer alan ürünleri peşin veya kredi kartı ile istedikleri adresten ya da mağazadan paketlenmiş şekilde satın alabiliyor. Böylece tüketiciler evlerinden çıkmadan alışveriş yapmanın zevkine varıyor.