Vitrin 'Kriz bizi etkilemedi'

'Kriz bizi etkilemedi'

12.12.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

'Kriz bizi etkilemedi'

Kriz bizi etkilemedi
12 Aralık 1998
Dilek Sancılı
Kriz bizi etkilemedi

Moda dünyasındaki gelişmelerin sonucunda piyasaya yeni markalar katılıyor. Ama aralarında sektörün eskileri de var. Önceleri dış piyasanın önde gelen markalarına koleksiyon hazırlarken şimdilerde iç piyasaya yönelik çalışmaya başladılar. Bunlardan biri de Vivid Tekstil. Biz de şu sıralar gündemde olan ekonomik krizi ve önümüzdeki yılın yaz modasını Vivid Tekstil Genel Müdürü Ahmet Erdem ile konuştuk. 17 yıldır tekstil piyasasında olmalarına rağmen Vivid ismini son bir yıl içinde sık duymaya başladık. Bunun en önemli nedeni ise firmanın iç piyasaya üretmekten çok dış piyasadaki bilinen markalara koleksiyon hazırlamasıydı. Fakat 1998 yılı ile birlikte firma iç piyasa içinde çalışmalara başlamış. İç piyasaya girmelerinin üstünden çok geçmese de şu anda Maltepe, Capitol ve Profilo Alışveriş Merkezi'nde olmak üzere üç tane mağazaya sahip. Çok yakında da İstanbul'da iki, Ankara ve İzmir'de de birer mağaza daha açmayı planlıyorlar.
Ahmet Bey neden iç piyasaya yöneldiklerini şöyle açıklıyor: "Bunun en büyük sebebi yurtdışında geldiğimiz kalite noktası. İmalatımızda en son teknolojiyi kullanıyoruz, bunun neticesinde de çok yüksek kaliteli ürünler ortaya çıkıyor. Bunun yanında da modanın tamamen içindeyiz. Çünkü ürünlerimizi koleksiyon olarak sunuyoruz. Biz de bütün bu imkanları iç piyasada değerlendirmek istedik." Yurtdışından edindikleri tecrübenin yanı sıra modayı daha yakından izlemenin getirdiği avantajı da oldukça iyi kullanmış Vivid. Çünkü dördü ana, dördü de ara olmak üzere yılda sekiz koleksiyon hazırlıyorlar. Yurtiçinde çalışan tasarımcıların yanı sıra bir de İtalya ve Fransa'da Vivid'e bağlı olarak çalışan tasarımcılara koleksiyonlarını gerçekleştiriyorlar.
1998 krizlerin yılı oldu. Uzak Doğu'da başlayan kriz, Rusya'da devam etti. Tekstil sektöründe de hissedilen bu krizi Erdem şöyle yorumluyor: "Türkiye'yi bir krize girmiş olarak görmüyorum. Krize karşı koymak için çalışmalar yapılıyor. Adamların paraları Uzak Doğu'da ve Rusya'da kaybolunca Türkiye'ye verecekleri kredileri kapattılar. Bunun üzerine tüm bunlar zincirleme olarak sektörü etkilemeye başladı. Biz sadece Avrupa Birliği ülkeleri ile çalıştığımız için krizden etkilenmedik."
1998 - 99 kış modası herkesçe biliniyor. Peki önümüzdeki yaz neler giyeceğiz? "Yaz koleksiyonumuzu bitirdik. Hatta önümüzdeki kışın koleksiyonlarını da bitirmek zorundayız. Bu yaz bir keten hakimiyeti var. Teknolojinin getirdiği High Tech kumaşlar yine ön planda. Renk olarak ise beyaz, gri ve açık tonlar çok moda. Tunikler özellikle Türk kadının da fiziksel özelliklerine oldukça uygun. Elbiseler önlük tarzında. Pantalonda ise beller düşük ve boyları cappy'lerle normal pantalonlar arasında. Toplar, atletler bu yaz da ön planda.
Vivid 20 ile 40 yaş arasındaki kariyer sahibi, dinamik kadınlara hitap ediyor.
Firmanın müşterilerine sunduğu Vivid Kredi Kartı ayrıcalığı var. Bu kart ile alışverişler peşin fiyatına üç taksitle yapılabiliyor. Ayrıca peşin alışverişlerde yüzde 10 indirim hakkına sahip olurken indirim dönemlerinden ve sezon açılışlarından da ilk bu karta sahip olanların haberi oluyor.