Vitrin "Marka kalitenin kefilidir"

"Marka kalitenin kefilidir"

31.10.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

"Marka kalitenin kefilidir"

Marka kalitenin kefilidir
31 Ekim 1998 Sibel Arna

Bisse Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kefeli'ye göre, erkekler bu kış düz kumaşları tercih edecek. Renk olarak ise gri ve kahverenginin tonlarının hakimiyeti sürecek.


* Bisse bir aile şirketi mi?
Evet, kardeşimle ben ortağız. Bisse ilk önce yabancı bir isim olarak geliyor kulağa. Ama Bisse aile bireylerinin isimlerinin baş harflerinden oluştu. Biz ilk öne soyadımızı yani Kefeli'yi tescil ettirmek istedik. Ancak Kefeli Sultanhamam'da bir bey tarafından tescil ettirilmişti. Geçtiğimiz günlerde o bey Kefeli ismini yükselteceğimiz düşüncesiyle tescil hakkını bize devretti. Biz de Kefeli markasıyla üretim yapmaya koyulduk. Kefeli ilk olarak Avrupa'da satılmaya başlayacak. Kendi soyadımızla marka oluşturacağız. Bu arada Bisse yurtdışı ve yurtiçi için üretime devam edecek.
* Bisse kaç yıllık bir firma?
Kefeli Giyim 22 yıllık bir kuruluş. Bisse ise 17 yıllık bir firma.
* Bisse erkek giyimi adına neler üretiyor?
Erkek giyiminde gömlek, triko, kravat ve aksesuvar üretiyor.
* Ya pantolon ve ceket?
Belki ileride üreteceğiz. 3.5 yıldır bayan gömleği üretiyoruz. Ama ona bile gerektiği kadar kapasite ayıramıyoruz. Hanımlarımızı ihmal ettik.
* Üretimi ve tasarımları nasıl yapıyorsunuz?
Biz bir yıl öncesinden bir sonraki sezonu hazırlıyoruz. Önce renkler, ardından desen ve en son kumaşlar belirleniyor. Koleksiyon hazırlığıyla sürdürülen çalışmalar katalog ve reklam çalışmalarıyla son buluyor. Yılda iki kez şubat ve ağustos başı olmak üzere Köln'deki Uluslararası Erkek Modası Fuarı'na katılıyoruz. Tasarım ekibi Türk ve yabancı tasarımcılardan oluşuyor.
* Üretiminizi nerede yapıyorsunuz?
İstanbul Topçular'da bir fabrikamız var. Fabrikalarımızı henüz şehir dışına çıkartamadık. Çünkü biz tamamen kaliteye yönelik çalışıyoruz. Şu anki ekibimiz oturmuş bir ekip. Şehir dışına taşınmak kalite adına büyük risk.
* Bu kış Bisse giyen erkekler nasıl görünecek?
Bu kışa koyu renkler hakim. Griyle kahverenginin tonları ve siyah. Ama erkek modasının imparatoru yani mavi her zamanki gibi var. Kumaşlar düz ve desensiz. Bu kıştan başlanarak önümüzdeki sezonlara taşınacak bir akım ise parlak kumaşlar. Erkekler parıl parıl olacak.
* Türkiye'ye sürekli yabancı markalar geliyor. Bu konuda neler düşünüyorsunuz?
Kalıcı olarak geliyor, dünyaca tanınıyor ve kendi ülkelerine kendilerini kabul ettirmişlerse çok olumlu. Ama kendi ülkelerinde başarısız olup ülkemize geliyorlarsa gelmesinler.
* Sizce marka kavramı nedir?
Marka bence kalitenin kefilidir. Bir marka kolay yaratılmıyor. Beceri, emek, para ve zaman harcanıyor. Bir de markanın oturduktan sonraki süreci var. En ufak bir hatada değersizleşebilir. Kaliteyi muhafaza etmek için marka şart.
* Bisse'nin yurtdışı atılımlarını anlatabilir misiniz?
Bisse 1991'den beri yurtdışında tüm Avrupa ülkelerinde satılıyor. Amerika pazarına ise 3 yıl önce girdik. Houston'da bir mağaza açtık. Ama bizim amacımız Los Angeles ve New York'ta prestij mağazaları açmak. Ardından tüm Amerika'ya dağıtım yapmak amacıyla bir toptancı yeri açmak istiyoruz.
* Tanıtımınızı nasıl yapıyorsunuz?
Biz Türkiye'de reklam yapan ilk gömlek firmasıyız. 1991'den beri reklam kampanyalarımıza ve katalog çekimlerimize devam ediyoruz. Kataloglarımızı belli bir misyon üstlenerek çıkartıyoruz. Kuru kuruya gömleği ve mankeni basmıyoruz. Kataloglarımız 3 dilde basılıyor ve 70'e yakın ülkede dağıtılıyor. Bu geniş dağıtımdan yola çıkarak biz de ülkemizi ve kültürümüzü tanıtmak amacıyla katalog çekimleri yapıyoruz. Değerlerimizi öne çıkartıyoruz. Daha önce Boğaziçi Resim ve Heykel Müzesi'nde, Arkeoloji Müzesi'nde, Rahmi Koç Sanayi Müzesi'nde ve Efes'te çekimler yaptık.

Yazarlar