Vitrin Mücevhere atılan imza

Mücevhere atılan imza

03.10.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Mücevhere atılan imza

Mücevhere atılan imza
3 Ekim 1998 Dilek Sancılı

Sümer Şirketler Grubu Stork's Mağazalar Zinciri Sorumlusu Nail Ariz, ürünlerinin oryantal olmayıp tamamen batıya yönelik bir havada olduğunu söylüyor.

Kadınların en büyük tutkularından biri de takıdır. Özellikle değerli taşlardan yapılan takılar tüm kadınların ilgisini çeker. Onlara sahip olacak maddi güçleri olmasa bile mücevher hakkında bilgi sahibi olmak isterler. Gücün ve güzelliğin simgesi olan mücevher hakkında biz de merak ettiklerimizi Sümer Şirketler Grubu Stork's Mağazalar Zinciri Sorumlusu Nail Ariz'e sorduk.
28 yıl önce Muammer Alkım tarafından kurulan Sümer Şirketler Grubu mücevher sektörünün önde gelen firmalarından biri. 1988 yılında ilk ihracatını gerçekleştiren firma tüm bunların sonunda artık bu sektörde de franchising'i yerleştirmek istiyor. Buna neden olarak da son yıllarda mücevher sektörünün kazandığı ivmeyi gösteriyorlar. Mücevherde bir dünya devi olan İtalya'ya çok hızlı yaklaşan sektörde hedef 2000 yılına kadar İtalya'yı yakalamak ve geçmek. Firma ve sektör olarak bunu yapabilecek güce sahip olduklarını söyleyen Ariz sözlerine söyle devam etti: "On yıllık ihracat deneyimimiz, dünyanın yedi ülkesinde temsilciklerimiz ve ortaklıklarımız var. Biz de gözümüzü ihracata diktik. Ancak bunu yapabilmek için Türkiye'de önce belli bir çizgiye gelmek, sonra da yerimizi sağlamlaştırmak gerekiyor. Ardından dış pazara yeterli ilgiyi gösterdiğinizde başarıyı kendiliğinizden yakalıyorsunuz."
Sümer Şirketler Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Alkım 1997 yılından itibaren sektörde franchising çalışmalarına başlamış. Tüm bunların sonunda da Sümer'in şu anda Stork's adıyla dört mağazası bulunuyor. Yıl sonuna kadar mağaza sayısını 10'a yükseltmeye çalışan firma Ankara'da da bir VİP mağazası açacak. 1999 yılı sonunda da hedefi 35 mağaza olarak belirliyorlar.
Firmaya franchising konusunda birçok şehrin önde gelen işadamlarından ciddi talepler gelmiş. Ancak üye olacak mağazaları belli kriterlere göre seçiyorlar. Bunun nedenini Ariz şöyle anlatıyor: "Bu öyle bir zincir ki, yaptığımız iş bir beyaz eşya, bir fast food işi değil. Biz mücevherde franchising yapıyoruz. Dünyada da pek eşi benzeri yok diyebilirim. Her biri ayrı dükkan olarak kimse yapmamış. Tiffany'nin, Cartier'nin mağazaları var. Ama onlar distribütörlük bazında yapıyorlar." Yetkililer mücevher ürünlerinin şimdiye kadar hep üst gelir düzeyinde olan kişiler tarafından alınırken artık düşük gelirliler tarafından da alınabileceğini söylüyor. Binlerce çeşit ürüne sahip olan firmada ürünler 250 - 300 dolardan başlıyor. Ancak 50 bin dolara da mücevher bulunuyor. Böyle bir durumda da üniversiteli bir genç bile annesine veya sevgilisine 300 dolara pırlanta bir yüzük veya kolye alabiliyor.
Ürünlerinde pırlanta, zümrüt, yakut ve safir gibi dört değerli taşı kullanan Stork's'ta gövdede altın kullanılıyor.
Ürünlerini tasarım gruplarının hazırladığı çizimlerden yaptıklarını söyleyen Ariz, sözlerine şöyle devam ediyor: "Tasarım grubumuz binlerce tasarım ortaya çıkarıyor. Bunların içinden Muammer Bey'in başkanlığında iç ve dış piyasaya yönelik tasarımlar seçilir ve onlar üretilir." Üretim çizgilerinin tamamen batıya yönelik olduğunu söyleyen Ariz ürünlerinin sağlam, masif, içi dolu ve oryantal olmayan özelliklerde olduğunu belirtiyor. Sümer ürününü Stork's mücevher mağazalar zincirinden aldığınızda o anda aldığınız ürünün fiyatı dolar bazında yazılıyor. Daha sonra mücevherinizi her zaman yüzde 10 fark ile değiştirebilir, ilk üç yıl için yüzde 20, üç yıldan sonrası için yüzde 30 farkla nakte çevirebilirsiniz.