Vitrin Risk alarak çığır açtı

Risk alarak çığır açtı

11.11.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Risk alarak çığır açtı

Risk alarak çığır açtı


Türk erkeğine renkli gömlekleri, ceketleri ve pantolonları giydiren Damat & Tween’le bir nesil büyüdü. 1990’ların ortasında Damat Tween’le tanışan Türk erkeği bu yeni çizgiyi benimsedi. Çağdaş, kendine güvenen ve iddialı erkeklerin tercihi hep ondan yana oldu


       Beyoğlu’nda 20 metrekarelik bir dükkânda pantolon üretimiyle başlayan Damat’ın macerası, 90’lı yılların ortasında Tween markasının da yaratılmasıyla devam etti. O güne kadar var olan erkek koleksiyonlarının yerine farklı bir çizgi ve dünya trendlerini getiren Damat, büyük bir riski göze alarak Türk erkeğine renkli gömlekleri, ceket ve pantolonları giydirmeyi başardı. 1994 yılında ise Tween markası doğdu. 21’inci yüzyıl erkeğine hitap eden daha çağdaş, yenilikçi erkekler için düşünülerek ortaya çıkan Tween, aslında biraz daha iddialı ve vücuduna güvenen erkekler için.
       80’li yıllarda ülkede yaşanan değişimin etkileri 90’lı yılların başında hayata geçer oldu. Giyim tarzı olmayan, modayı pek de fazla takip etmeyen Türk erkeği de bu değişimden payını aldı. Damat markası Türk erkeğini lacivertlerin, grilerin, kahverengilerin içinden çıkartarak, rengârenk bir dünyanın kapılarını açtı. Genç bir firma olmanın verdiği cesaretle, riski göze alarak bu değişimi körükledi ve başarılı oldu da. Damat’ın en büyük çıkışı ise pilesiz, üstten cepli pantolonlarla gerçekleşti. O döneme kadar erkekler 3 - 4 pileli pantolonlar giyerken, Damat’ın ürettiği dar model, pilesiz pantolonlar büyük ilgi gördü, geniş kitleler tarafından benimsendi. Amaçları hiçbir zaman hayal markası olmamaktı artık.
       Damat & Tween’in koleksiyonlarının son üç - dört senedir bu kadar geniş kitlelere yayılmasında ve patlama yapmasında iki önemli isim var. Sibel Mehmet ve Senem Ayhan. Senem Ayhan okulunu bitirir bitirmez Damat & Tween’e gelmiş ve beş yıldır burada tasarım yapıyor. Sibel Mehmet ise üç buçuk yıl önce İngiltere’den gelmiş. London School of Fashion’ı bitirmiş ve Londra’da DKNY’nin tasarımcısı olarak çalışmış. Prenses Diana’dan Bruce Willis’e, George Michael’den Barbara Streisand’a kadar birçok ünlüyü giydirmiş burada. Yolu, Türkiye’ye bir gelişinde Damat & Tween’le çakışan Mehmet, burada kalmış. “Başka bir firma olsa kalmazdım Türkiye’de, çok özlüyorum Londra’yı" diyor Sibel Mehmet. Türk erkeğinin iyi giyinmediği görüşünde. Erkek için giyim kültürünün Türkiye’de pek fazla olmadığını söyleyen Mehmet, “İtalyanları, İngilizleri, Fransızları gördüğünüzde giyiminden onun hangi kültürden olduğunu anlarsınız. Çünkü onlar modayı takip ediyorlar ama Türk erkeği için bu geçerli değil.

       Türk erkeğine kırmızı giydirdi
       “Ama ben Türkiye’ye geldiğimde ve özellikle de Tween’i gördüğümde, vuruldum ve hala daha onun için tasarım yapmaktan çok keyif alıyorum" diye konuşuyor Sibel Mehmet ve ekliyor: “Tween ile devrim yarattık."
       “Erkeklere kırmızı kazak, ceket giydirdik. Transparan gömleklerle, kürklü pantolonlarla onları şıklaştırdık" diye vurguluyor. Erkeklerin kendilerine güvenmesini istediklerini ve bu düşünceden yola çıkarak tasarımların yapıldığını belirten Mehmet, onların seçimlerini düşünerek yapmalarını ve seçimlerinde “free" olmaları gerektiğini söylüyor.
       Damat markasının ise yeni mezun olmuş ve iş hayatına yeni atılan erkeklere babaları gibi giyinmemeleri mesajını verdiğini belirtiyor genç tasarımcı. Herkesin kendi tarzını oluşturması gerektiğini vurguluyor ve daha cesaretli erkeklerin Tween’i tercih ettiklerini söylüyor.
       Her yerden ilham alıyor. Fuarlardan, filmlerden ve sokaktan. Kırmızı ışıkta beklerken çiçek satan bir çocuğun üzerindeki eskilere ait bir desen bile ona ilham kaynağı olabiliyor.
       Koleksiyonlardaki ilk ilham kaynağının kumaşlar olduğunu söylüyor Sibel Mehmet. Kumaşın dokusu, rengi, deseni ona anında ilham verebiliyormuş. Zaman zaman ise kendi istediği dokuda, renk ve desende kumaşların da dokunduğunu söylüyor. “Kimseye bunu giy diyemem ama bize gelen kişileri tabii ki yönlendiriyoruz çünkü hem Damat’ın hem de Tween’in tasarımları özelliği tek bir parça ile kendini göstermez, mutlaka kombinlemek gerekir, işte o zaman ayrıcalıklı olursunuz" diyor genç tasarımcı. Erkeğin şıklığının ruhunda olduğunu söyleyen Sibel Mehmet gömlek, kravat ve pantolonun her zaman şık olduğunu kendisinin ise erkekte siyah pantolon, ceket ve beyaz gömleği her zaman çok beğendiğini vurguluyor.

       2001 İlkbahar - Yaz koleksiyonu
       Damat & Tween’in 2001 İlkbahar ve Yaz koleksiyonuna renkler hakim. Damat’ta dokular ince görüntülü. Gömlekler ve kravatlar ön planda. Abartılı değil ama şık. Açık renk takımlar göze çarpıyor. Kumaşlar, keten, ipek - keten ve pamuk. Damat’ın klasik çizgisi kendini korurken bazı küçük detaylarla oynanmış. Teğel görünümü veren punto dikişli modeller, omuzlardan yükselen yakalar. Gömleklerde ise yakalar İtalyan, Ata ve klasik model. Takımlar dışında ceket pek fazla yok, tişört gibi tek parça ürünler ön planda. Renkler ise doğaya çok yakın ama doğanın içinde bulunan lila ve pembe renkleri de kullanılmış. Ayakkabılarda bu yıl renkler daha açık, ancak modellerde pek fazla değişiklik yapılmamış. Klasik ayakkabıların yanında bağcıklı leofer ayakkabılar var.
       Tween, 2001 ilkbahar ve yazında erkekleri renklendirecek. Bu koleksiyonda keten çok fazla kullanılmış. Düz ketenlerin haricinde desenli ketenler de var. Batik kumaşlardan dikilmiş parçalar Tween’in en çok dikkat çeken modelleri arasında. Dinamik, hi - tech kumaşlar özellikle pantolonlarda kullanılmış. Terletmeyen fileler ise yaz günlerinde özellikle spor yapanlar için düşünülmüş. Fuşya, asit yeşili, mor, lila, turkuaz Tween’in bu yılki renkleri. Keten pantolonlar belden bağcıklı ve rahat, paçalar ise geniş. Özellikle T01 koleksiyonunda göreceğimiz poliüretan ya da teflon kaplamalı hi - tech kumaşlar su geçirmiyor. Tween koleksiyonları ise önümüzdeki yaz sandalatlerle, leofer ve soft ayakkabılarla tamamlanacak. Altı lastik spor ayakkabılar ise bu yıl yine moda.

       Damat & Tween ve alt markaları
       Damat, klasik giyimin modern stili olarak tanımlanıyor. İş hayatında etkin, özel, farklı ve kendine özgü tarz yaratmak isteyenler için elbiseler üretiyor. Damat’ın alt line’ı DDD (Damat Distinguished Design), Damat’ın çok şık ve lüks ürünlerinin bulunduğu, en pahalı kumaşlardan üretilen smokinlerden oluşuyor. Damat’ın bir diğer alt markası olan Advanced ise Damat’ın spor çizgisi. Rahat pantolonlar, tişörtler gibi haftasonlarını rahat kıyafetler içinde geçirmek, spor yapmak isteyenler için oluşturulmuş bir line. Tween, özgürlüğün temsilcisi olarak tanımlanıyor. Gece, gündüz şehir yaşamında gelenekselin dışında yer almak isyenler için bir tarz oluşturuyor. Daha renkli ve canlı parçalar Tween’in özelliği. Tween’in alt markası T01 ise hi - tech kumaşlardan üretilen, dinamik, spor, genç çizgide olan bir line.

       Yeni modelleri ilk önce patron deniyor
       Orka Grubu’na bağlı Damat & Tween 1983 yılında Süleyman Orakçıoğlu tarafından kuruldu. Damat markasıyla ilk üretim, Beyoğlu’nda 20 metrekarelik bir dükkânda pantolonla başladı. 1986 yılında Osmanbey’e taşınan şirket, gömlek ve ceket üretimine de başladı ve 1990 yılına kadar ceket, pantolon ve gömlek üretti. 1994 yılında ise erkek giyimde bir çığır açan ve yeni bir çizgi yaratan Tween markası doğdu. Bugün Damat & Tween yurt içinde 17 mağaza ve 104 corner’a sahip. Yurtdışında ise Avustralya, İspanya, İsviçre, Güney Afrika, Lübnan, Almanya, Kuveyt, Danimarka, Belçika, Makedonya ve İsrail’de mağazaları bulunuyor. Tasarımcılar, Damat & Tween’in koleksiyonlarının ilk numunelerini Damat & Tween’in yaratıcısı Süleyman Orakçıoğlu, Haldun Orakçığolu ve şirketin 6 yıllık Halkla İlişkiler Müdürü Burhan Denizli’nin üzerinde deneyip fikir alıyorlar. Damat & Tween’in Türkiye’deki en ünlü takipçisi Beyazıt Öztürk, yani Beyaz. Ayrıca İbrahim Tatlıses’ten Mehmet Ali Erbil’e kadar birçok ünlüyü de giydirmiş Damat & Tween.