Vitrin Ürün yelpazesi çok geniş

Ürün yelpazesi çok geniş

18.07.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ürün yelpazesi çok geniş

Ürün yelpazesi çok geniş
18 Temmuz 1998 Dilek SANCILI

Ra Tekstil getirdiği markalar ile ayakkabı, çanta, tekstil ve mayo olmak üzere pek çok kaliteli ürünü, uygun fiyatla tüketiciye sunuyor.

Cavalli Jeans, Steilmann, Branchini, Giorgio Pacini, Diva, Parah gibi dünyaca ünlü markaları Türk tüketicisine sunan Ra Tekstil’in Genel Müdürü Elzi Oktay ile ürünlerinin çeşitliliği hakkında konuştuk. Ra Tekstil 1991 yılında bir butik olarak açılmış. Dünya markalarını perakende bazında getirmekle işe başlayan firma gelen taleplerle birlikte bu işi toptancı olarak yapmaya karar vermiş. Bundan sonrasını Genel Müdür Elzi Oktay şöyle anlatıyor: "1992’nin sonbaharında birkaç tane marka, birkaç tane müşteri ve bir küçük showroom’la bu işe başladık. Sonra zaman içinde Avrupa’nın bütün hazır giyim fuarlarına gidilip, izlenmeye başladı. Bunların sonucunda da beğendiğimiz çeşitli markalarla anlaşmalar yaptık. Bugüne baktığımızda yani 6 yıllık süreç içinde tam 62 markanın mümessilliğini yapar duruma geldik." Ra Tekstil’de ayakkabı, hazır giyim ve mayoda pek çok dünya markasına rastlayabilirsiniz. Ayakkabı departmanı ucuzdan pahalıya her yaş grubuna hitap ediyor. Hazır giyimde hangi markalarla çalıştıklarını sorduğumuzda Elzi Oktay şöyle cevap verdi:
"Steilmann hazır giyimde bizim için çok önemli bir departman. Almanya kökenli firma dünyanın 4. büyük tekstil firması. İçinde hem kadın hem de erkekler için koleksiyonlar var. Özellikle de fiyat olarak yerli üreticilerle çarpışabilecek nitelikte."
Mayo departmanı ana koleksiyonda iki ülke ile çalışıyor. İki ülkeden toplam 13 - 14 markaya ulaştıklarını söyleyen Elzi Oktay bunlardan Diva ve Parah’ın kendi ülkelerinde en iyi ikinci marka olarak tanındıklarını söylüyor.
Ra Tekstil önümüzdeki sene mayo departmanları için yine Steilmann konseptine ve müşterisine uygun bir mayo koleksiyonunu İtalya’dan oluşturacak. Tek amaçlarının ucuz, kaliteli, denenmiş kalıpları tüketiciye ulaştırmak olduğunu söyleyen Oktay konuşmasına şöyle devam etti:
"Biz yıllardır iyi marka mayoları sattığımız için elimizde bulunan istatistiklerin ışığında belirlediğimiz kalıpları biliyoruz. Bu kalıpların ışığında da yepyeni bir koleksiyon oluşturduk." Bundan 2.5 sene öncesine kadar hedef kitlesini butikler ya da belli bir yere gelmiş firmalar olarak belirleyen Ra Tekstil daha sonra Türkiye için fiyat olarak daha uygun mallar bulmaya karar vermiş. Neticesinde Steilmann ile çalışmalara başlayıp daha sonraki dönemde de ürün yelpazesini genişletmiş. Tüm bunların ışığında da şu anda Türkiye’deki tüm mağazalara ve butiklere mal verebiliyor.

Dünya modasında indirim günleri
Halil Tekstil Konfeksiyon San. A.Ş. bünyesinde yer alan Halil & Cupido, Osmanbey, Beyoğlu, Kadıköy, Mecidiyeköy, Bakırköy, Fındıkzade, Tekirdağ mağazalarıyla, 7 ayrı noktada müşterilerine hizmet vermektedir. Mağazalarında oluşturulan kalite güvence sistemi, müşterilerin kusursuz hizmet almasını sağlamak için çalışmaktadır.
Halil Tekstil A.Ş. franchise departmanı, dünya modasının seçkin markalarını Türk tüketicisiyle buluşturmak amacı ile yeni bir çalışmaya başlamıştır. Dünya markalarına mağaza ve butiklerinde yer vermek isteyen tüm girişimcilerin müracaatları, titizlikle değerlendirilmekte ve uygun görülenler Halil Tekstil A.Ş.’nin markalarını mağaza ve butiklerine taşıyabilmektedirler.
24-27 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecek olan Franchising Fuarı’nda, klasik erkek Concept Line ve spor erkek Concept Act çizgilerini bünyesinde barındıran Concept markasının franchising sistemini tanıtacak olan Halil & Cupido, seçkin bir marka temsilcisi olmak isteyen girişimcileri bu fuara davet etmektedir.
Dünya modasını giyen Halil & Cupido tutkunları, Gold, Silver, Classic kartlarıyla 1 peşin 7 ay taksitle, peşinatsız 5 ay taksitle ve peşin ödemelerinde özel indirimlerle alışveriş imkanı buluyorlar. Kart sahipleri indirim kampanyalarından ve faaliyetlerinden öncelikle bilgilendiriliyorlar. Kredi kartları danışma hattı: (0212) 325 17 17 İşte Halil & Cupido mağazalarının müşterilerine sunduğu dünya markaları;
Cupido: 25-45 yaş arası, şık ve rahat olmayı hedefleyen çalışan kadının tarzıdır. İş yaşamında kendi modasını oluşturan ve kaliteden asla ödün vermeyen Cupido kadının amacı gündüz ve gece aynı şıklığı yakalamak ve iş çıkışındaki bir akşam toplantısında da rahat edebilmek.
Notte-Giorno: Ayrıntılı, çılgın, marjinal ve dişi kimliğiyle Notte-Giorno kadını dekolte ve iddialı kıyafetleri tercih ediyor. Küçük ve detaysız takılarla renklendirilmesinin dışında önerimiz, özel ve tasarlanmış sıra dışı aksesuvarların da unutulmaması.
Vanessa: Abiye gece kıyafetlerinde 20-45 yaş arası hanımlarımızın tercihidir. Vanessa kadını ışıl ışıl ve sade görüntüsüyle, gecenin odak noktası olmayı ister.
Cencept Line: İş hayatında klasik giyimin sert hatlarından uzaklaşan ve giyinmeyi zevk olarak gören, klasik giyimi modern tarzla birleştiren, şık ve rahat olmayı seven erkeklerin tercihi.
Concept Act: Çağdaş iş ortamında farklılığını giyimiyle gösteren, dinamik sıradışı olmayı arzulayan, özgürlüğünden ve rahatlığından ödün vermeyen, spor ve şık giyinmenin kendisine verdiği güvenle kararlarını veren erkeğin çizgisidir.

Hedef büyüttü
1988 yılında Selçuk Yurtseven tarafından kurulan Cockpit Fashion yaptığı çalışmalar ve gösterdiği özveri ile kısa zamanda Türkiye’nin en iyi ihracatçısı konumuna geldi.
Bayan dış giyim dalında çalışan Cockpit Almanya ile başladığı ihracatı 1997 yılında Almanya’nın yanı sıra İngiltere, Hollanda, İsviçre, Romanya gibi Avrupa ülkelerinede yüksek adette mal satmayı ve aynı ülkelerin moda çizgisini belirleyen firma olmayı başardı.
Entegre tesisleri bulunan Cockpit Fashion’ın tüm imalatı kendine ait olması dolayısıyla yakaladığı kaliteyi ucuza satma gibi özelliğe ulaştı ve bu mantıkla yola çıkılarak Cockpit kalitesini Türk bayanlara sunma kararı alında. Bu karar doğrultusunda İstanbul (3), Trabzon, Eskişehir, Denizli, Çorum, Ordu, Samsun, Adana, Mersin gibi illerde kendi mağazalarını açarak halka ulaşmayı başardı ve kısa bir zamanda vazgeçilmez marka oldu. Türkiye’de her il ve ilçelerde Cockpit mağazası ve bayiileri hedefleyen Cockpit Fashion yılda 1.300.000 adet mal üretmektedir.

Hızlı ve dengeli ilerliyor
Süper Sport 1980 yılında tekstil sektörüne girdi. 1992’de de Süper Sport Tekstil San. ve Tic. A.Ş. unvanını aldı. 1994 yılında Drıver Jeans markasını tescil ettirdi ve bu ismi marka yapma yolunda çalışmalarına tempo kazandırdı. Gelen isteklerin sonucunda Driver’a kardeş markalar Cash, Movi Mento, Pıtbull, The Works, Butterfly, Dirty, Groovy, Codan, Corren, Gıyas Jean doğdu ve bu isimler de tescil edildi.
Üretimin tamamı ihraç olduğu için hedeflerin başında dünya markası olmak yatıyordu, firma Parisa antlaşması gereği ABD, Kanada, Asya,Avrupa, Doğu bloku ülkeleri ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerde bu markalarını tescil ettirdi. Marka çalışmaları devam ederken üretim tesisleri de entegre hale geldi. Tüm makineler Avrupa ve Amerika’dan direkt ithal edilerek kalitenin yanı sıra kayda değer üretim kapasitesi oluşturuldu.
Hammadde ihtiyacı dahili piyasadan sağlanıyor. Hammadde yoğunluğunu kumaş ve fermuar oluşturuyor. Firmanın satış stratejisi distribütör sistemine dayalı yurtiçi ve yurtdışı bayiliktir. Ayrıca satışların bir kısmı İstanbul Laleli piyasasında firma bünyesinde bulunan satış noktalarında yapılmaktadır.

Türkiye’ye geliyor
İspanya’nın önde gelen markalarından olan Amichi Türkiye’ye hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Türkiye’nin seçkin firmalarından Cockpit Fashion ile evlilik yapan Amichi İspanya’daki stratejisini Türkiye’de de uygulayarak bayanların yeni gözdesi olacağa benziyor. Etek, ceket, takım, gömlek,ayakkabı, kemer, şapka, eşarp, kazak, gibi her türlü ürünün bulunduğu Amichi markası başlangıç olarak Mecidiyeköy’de bulunan Profilo Alışveriş Merkezi’nde ilk mağazasını açıyor. Daha sonraki marketing çalışmasıyla birlikte Türkiye’de her ilde olma yolunda adım atacak ve Türk bayan modasının yeni soluğu olacak.