Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Otomotiv dünyasının hayli hareketli olduğu bir yıl bitti, bitiyor. Ancak 2013 yılına lastik izlerini bırakan bazı otomobiller ve markalar var ki onlar 2014’te bile konuşulmaya devam edecek...

amborghini Egoista: İtalyan süper spor otomobil üreticisi Lamborghini’nin 50’nci yaşı nedeniyle geliştirilen ve doğum günü partisinde tanıtılan Egoista, görenleri hayretler içinde bırakacak bir otomobildi. Her ne kadar “Bu dünyaya ait değil” hissi uyandırsa da bir dünyalı, hem de Volkswagen Tasarım Başkanı Walter de Silva’nın kaleminden çıktı. Apache helikopterlerinden esinlenerek tasarlanan araç inanılmaz sert hatlara, komple açılabilen renkli camlı “kapağa”(tavana) sahip. Sadece tek kişinin binebileceği şekilde tasarlanan otomobilin güç kaynağı ise 600 HP üretebilen bir 5.2 lt hacimli V10. Benzer garipliğe sahip Veneno gibi üretime girmedi ancak bir hayli konuşulmayı başardı.

Haberin Devamı

Geçtiğimiz yıla lastik izi bırakanlar

LaFerrari: Bir diğer İtalyan süper spor otomobil markası Ferrari, Egoista veya Veneno kadar radikal olmasa da hayli merak uyandıran ve ilgi çeken bir modelle sevenlerinin karşısına çıktı. “Çok özel seri” olarak sadece
499 adet üretileceği açıklanan LaFerrari’nin elbette en çok konuşulan yönü de fiyatı oldu. Avrupa fiyatı
1 milyon, Türkiye fiyatıysa vergilerle birlikte 2.8 milyon avro civarında. 700’den fazla kişi koşup sıraya girse de Ferrari sadece istediği kişilere satacak. 800 HP’lik 6.3 lt V12 benzinli motorun yanı sıra araca ekstra
163 HP daha ek güç kazandıran elektrik motoru da var.
Ford Mustang: Çok konuşuldu, hâlâ konuşuluyor. Bu efsanevi otomobilin yeni neslini, aynı anda dünyanın dört kıtasında birden tanıtan Ford, onu bir “dünya otomobili” yapmaya karar verdiğini açıkladı. Her ne kadar tutkunları tarafından eleştirilse de beğenenleri
bir hayli fazla. Zira tasarımında atasını anımsatan pek çok detaya önem verilmiş. Türkiye’de de satışa sunulacak Mustang’de çevreci ve güçlü motorların yanı sıra “lastik yakma fonksiyonu” da olduğu iddia ediliyor. Amerikalıların çok seveceği bu fonksiyonun, motora zarar verilmesinin önüne geçmesi bekleniyor.

Spor otomobil düşkünü polis teşkilatı
1957 Porsche 356 Speedster: Tam da “Ölüsü bile para ediyor” denilecek türden bir durum... Kendisi 1957 model bir Porche 356 Speedster. Ancak onun ne olduğunu tarife bir arif gerek. Çünkü çürümüş ve neredeyse bir avuç hurda haline gelmiş. Ancak onu satan sahibine göre bir zamanlar Roosevelt ailesine aitmiş. Zaten onlara ait bir binada bulunmuş. Bu haliyle kaça satılmış dersiniz? 57 bin 200 dolara. Doğrulur mu bilinmez ama alan büfeye koyacak değildir herhalde...
Lego otomobil: Aslında Lego parçaları kullanarak yapılan ilk araç değil bu. Ancak şimdiye kadar Lego motorlarıyla yürüyene pek rastlanmamıştır sanırım. Avustralyalı Steve Sammartino ve Romanyalı Raul Oaida’nın 500 bin parça kullanarak yaptığı bu otomobil yürüyor. Üstelik “basınçla” çalışan 256 pistona sahip dört
Lego motor sayesinde. Saatte 30 km yol yapabilen aracın daha hızlı gidebileceğini iddia eden sahipleri,
“Bir Lego patlamasından korktuğumuz için yavaş kullandık” dediler. Peki, oldu
o zaman!
Dubai Polisi: Paranın gözü kör olsun! Dubai Polisi’nden bahsediyorum. Bu yılın en çok konuşulan polis teşkilatı olan Dubai Polisi, bu unvanı asayişte sağladığı başarıyla değil de, filosuna kattığı otomobillerle aldı. Garajına en son bir McLaren MP4-12C ekleyen Dubai Polisi’nin elinde Lamborghini’den Bugatti’ye, Mercedes SLS’ten Skyline GT-R’a kadar pek çok süper spor otomobil bulunuyor. Amaç biraz turistik tabii ve başarılı da olmamış değil...

Geçtiğimiz yıla lastik izi bırakanlar


Piyasayı elektriklendirecek bir model Türkiye’de

Toyota Corolla ve Hyundai i10: “Bu otomobillerin ne özelliği var?” demeyin. İkisi de Türkiye’de otomobil gündemini bir hayli meşgul eden ve bu yıl içinde üretimine başlanan iki “yerli” çünkü. Corolla, Adapazarı fabrikasına uzun bir aradan sonra yeniden dönerken, i10 da Hyundai Assan fabrikasının kapasitesini artıran model oldu.
Bugatti Grand Sport Vitesse 14: Guinness, Bugatti’nin rekorunu iptal ettiğini, rekor denemesi sırasında kuralların ihlal edildiğini öne sürüp sevenlerini hayal kırıklığına uğratmıştı. Tabii Bugatti’yi de... Nedeni de, 2010’da hız rekoru kıran araçta “hız sınırlayıcının kapalı” olduğu, bu yüzden de otomobilin “seri üretim sayılamayacağı” ifadesiydi. Bu unvan, Amerikan Shelby SuperCars’ın 1183 HP’yle 412.28 km/s’ye çıkan SSC Ultimate Aero’suna geçecekti. Ancak Bugatti, bu rekoru bir kez daha denedi ve 431 km/s’ye çıkmayı başardı. Dolayısıyla artık sonun yok! Her ne kadar, Veyron üretiminin bitmesine 50 araç kalmışken...
Elektrikli BMWi3: Lüks Alman markasının, elektrikli otomobillerde potansiyel görmesi üzerine yarattığı “i” markasının ilk ürünü olması nedeniyle bir hayli ses getirdi. “Elektrikli premium” sınıfının temsilcisi olan minik i3, Türkiye’de kısa süre önce tanıtıldı bile. Fiyatı biraz tuzlu olacak gibi görünse de 2014 yılı içinde Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.
Otonom dedikleri: Meğer markalar otonom otomobillere ne kadar da meraklıymış? 2013 yılında “kendi kendine gidebilen”, daha doğrusu gerektiğinde otomatik pilot görevi gören otomobillere ilişkin planlarda patlama yaşandı. Mercedes, Nissan gibi firmalar, önümüzdeki yıllarda böyle modeller çıkaracaklarını ardı ardına açıklarken, Bosch üreticiler için bu sistemin bir hayli ilerlemiş versiyonunun tanıtımlarını gerçekleştirdi... Haydi hayırlısı...