Meral TAMER
"Cine - 5 ile olan bir yıllık sözleşmem 30 eylülde bitiyordu. Telefonla nasıl yenileyebileceğimi sorduğumda, kredi kartıyla da ödeme yapabileceğimi söylemişlerdi. Ve bu tarih itibariyle de kart müsait durumdaydı.
Ancak seyahatten döndüğüm 3 ekim akşamı Cine 5 yayınının kesildiğini gördüm. O günden beri kendilerini günde 4 - 5 kez aramama rağmen bana her seferinde "kredi kartına provizyon alınamamıştır" dediler. Halbuki bankanın kredi kartları bölümünü aradığımda, kesinlikle provizyon istenmediğini, kartımın müsait olduğunu ve Cine 5'le ilgili bu tür şikayetlerin zaman zaman geldiğini söylüyorlar.
8 ekim günü Cine 5 yetkilisi Murat Gül adına gönderilen bir faksla durumu bildirdik. Ama aradan günler geçtiği halde hala yayınımız kesik.
Şimdi soruyorum: Cine 5, hala parayı çekmediği ve yayını açmadığına göre neden sözleşme yenilemede kredi kartıyla ödeme yapabilirsiniz deniyor?
Yaşadığımız yüzyılda bir tüketici olarak hakkettiğim şekilde dikkate alınmak istiyorum."
Turgut Şevket Yıldırım'ın elektronik postayla yolladığı bu mesajı, arabamın kaskosunu yaptırdığım Emek Sigorta ile yaşadığım küçük bir sorunla aynı günlere denk düştüğü için kayda değer buldum. Emek Sigorta, taksitler bittiği halde 1 ekim günü kredi kartı hesabımdan fazladan bir 10 milyon lira daha çekmiş.
Neyse ki bankanın hesap ekstresi geldiğinde farkettim de 1 - 2 telefon sonunda paranın yeniden hesabıma yatırılmasını sağladım.
Bu satırları yazarken, Emek Sigorta ile Cine 5'in patronunun aynı kişi olduğunu da birden farkettim.
Olayda kötü niyet var demiyorum. Ama kredi kartının, bir yandan hayatımızı kolaylaştırırken, diğer yandan daha önce yaşamadığımız bazı sorunlar getirdiğini de rahatlıkla söyleyebiliyorum.
Yazara EmailM.Tamer@milliyet.com.tr