Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Orta Doğu ülkelerinde bizim dizilerin, kadın izleyici üzerinden büyük etki yaptığı yazıldı. Daha önce izlediği Brezilya dizilerindeki ‘Maria’, yerini ‘Fatmagül’e bıraktı. Netflix, bir Arap yapımı çekiyor; ‘Al Rawabi School for Girls’... Kızlar okulunda geçiyor. Hakkında iftira atılan bir genç kadının intikam almak verdiği mücadele konu ediliyor. “Arap kadınının bizim bölgemizde şu gün itibarıyla göremediğimiz mücadelesini anlatan bir proje... Özellikle bu yaş grubunda...” Bunu kim demiş? Senaristi Shirin Kamal... Kendi içimizde eleştiriyoruz dizileri bir de dışarıdan bakınca, bizim için önemsiz ayrıntıların bir Orta Doğu ülkesinin kadın hayalinde ne kadar önemli olduğu senaristin sözlerinden anlaşılmıyor mu?

YEMEK PROGRAMLARI NEDEN ÇOK İZLENİYOR?
Bizde değil, hemen hemen her ülkede yemek programları ve yarışmaları çok izlenen yapımlar. Peki nedenleri nedir? ‘Yemek yapma konusunda seyirciyi eğitmesi ve aynı yemeği nasıl farklı yapılabileceğini öğretmesi. Yemek yapmanın özel kişilere ait olmadığını televizyon izleyicisine anlatabilmesi ilk önemli neden. Bu programlarda besinlerle ilgili geniş çaplı bilgilerin verilmesi de izlenme nedenlerinden biri.
Kendi sebzeni kendin ek
Şehirlerde balkonlar sebze ekimi için kullanılıyor. Yemek programlarına ilgiyi arttıran nedenlerden biri olarak gösteriliyor. Programlarının tüketicinin dondurulmuş gıdaya ilgisini azalttığı da söyleniyor.
Rahat reklam alınıyor
En rahat reklam alınan program olarak gösteriliyor. Gıda sektörü dünyada gelişen ve durmayacak olan sektörlerin başında. Mutfak ve yemek programlarına bol bol reklam veriyor, hatta sponsor oluyor.
Bizde durum nasıl?
Her kanalın bir yemek programı ya da içinde tarifler yer aldığı program var. En çok ilgili FOX gösteriyor ‘Zuhal Topal’la Sofrada’, ‘The Taste Türkiye’ yarışmaları ve ‘Mehmet Özer’le Mutfak’ta’ yemek programı var. Yarışmaların yemek ilgili eğitim verdiğini söylemek pek mümkün değil. “Güzel olmamış”, “Börek el açması mı?”, “Adını duymadım ama beğenmedim...” Böyle bir eğitici tarafları mevcut tabii ki! Ha bir de aşçı ve lokanta reklamına vesile oluyor!