Ekonomi Yurtdışı ciromuz yurtiçini geçecek

Yurtdışı ciromuz yurtiçini geçecek

29.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Koton Başkanı Yılmaz Yılmaz, dünya markası olma hedefleri doğrultusunda yurtdışına ağırlık verdiklerini belirterek, “3 yılda yurtdışı ciromuz yurtiçi cirosunu aşacak. Yurtdışındaki en önemli pazarımız ise Rusya” dedi

Yurtdışı ciromuz yurtiçini geçecek

Hızlı moda markası Koton, yurtdışında mağaza atağına kalktı. 29 ülkede mağazası bulunan marka, gelecek 5 yılda 5 kıtaya yayılmayı hedefliyor. Koton’un Türkiye’den sonra ikinci büyük pazarı ise Rusya. Rusya’daki yatırımlarına hız veren Koton, ülkede hızlı moda liderliğine oynuyor.

Haberin Devamı

Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Rusya’nın başkenti Moskova’da düzenlediği basın toplantısında, dünya markası olma hedefleri bulunduğunu ve bu nedenle yurtdışına ağırlık verdiklerini söyledi. Rusya’nın kendileri için Türkiye kadar önemli bir pazar olduğunu belirten Yılmaz, ülkedeki 21 şehirde 44 mağazaları bulunduğunu, Rusya pazarındaki iş hacimlerinin toplam iş hacimlerinin yüzde 10’una ulaştığını kaydetti.

Yılmaz, bin kişiye istihdam sağladıkları Rusya’da, ilk beş hızlı moda markası arasında da yer aldıklarını aktararak, “Bu yılı Rusya’da 14 yeni mağaza açılışı ve toplam 53 mağaza ile tamamlayacağız. Üç yıl içinde mağaza alanımızı 150 bin metrekareye, çalışan sayımızı ise 3 bine çıkaracağız. Beş yıl içinde Rusya’nın hızlı moda lideri olmayı hedefliyoruz. 2017’de 110 milyon dolar ciro hedefiyle Rusya pazarındaki büyümemizi sürdüreceğiz” dedi.

Haberin Devamı

120 milyon $ yatırım

2016’da, 15 milyon dolar olan Rusya yatırım miktarını da 2017’de 20 milyon dolara çıkardıklarını dile getiren Yılmaz Yılmaz, üç yıl içinde bu miktarın toplam 120 milyon dolara yükseleceğini vurguladı.

Finansal rakamları ve büyüme beklentileri hakkında da bilgi veren Yılmaz, 2017 yılında yüzde 38 büyüme beklediklerini ve 2017 büyümesinin yüzde 58’ini ise yurtdışında yapılan satışlardan beklediklerini belirtti. Yılmaz Yılmaz, “Yurtdışı cirosunda bu yıl yüzde 87, son iki yılda ise yüzde 150 büyüme kaydettik. 2017’de yurtdışı satışlarımızın toplamının 1.1 milyar TL olarak gerçekleşeceğini öngörüyoruz” dedi. Rusya, Orta Doğu, Orta ve Doğu Avrupa ile Afrika’nın ardından 2016’da art arda giriş yaptıkları Fransa ve Almanya pazarları ile Batı Avrupa’ya da girdiklerini hatırlatan Yılmaz Yılmaz, açılmayı planladıkları yeni pazarlarla yıl içinde 5 kıtaya yayılacaklarnı da kaydetti.

486 mağazası var

Gelecek 3 yılda yurtdışı cirolarının yurtiçi cirosunu aşacağını da işaret eden Yılmaz Yılmaz, “Bu yıl 3.9 milyar TL ciro hedefliyoruz. Şu anda 486 mağazamız var. Bunların 193’ü yurtdışında. Geçen yıl yurtdışında 45 mağaza açtık. Bu yıl da toplam 67 mağaza açacağız, bunların çoğunluğu yurtdışında olacak” açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Yılmaz, ihracat rakamlarına da değinerek, bu yıl 175 milyon dolar ihracat hedeflediklerini, gelecek 3 yılda bunun 500 milyon doları aşacağını aktardı. Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de 8 bin 500 doğrudan istihdamımız var. Üretimimizin yüzde 80’ni Türkiye’de yapıyoruz. Bu yıl 120 milyon adet satış yapacağız. Bunun 100 milyonunu Türkiye’den alıyoruz.Türkiye’den yaptığımız satın alma 450 milyon dolar civarında.”

Rusya’da e-ticarete başlıyor

Rusya’da özellikle kadın tüketicilerin modayı yakından izlediğine de değinen Yılmaz Yılmaz, Rusya’da Koton müşterilerinin yüzde 36’sının markayı rakipsiz gördüğünü ve yüzde 27’sinin favori markasının Koton olduğunu söyledi. Rusya’da bu yıl e-ticarete de başlayacaklarını aktaran Yılmaz, yakın zamanda ülkede bir de jean mağazası açacaklarını bildirdi. Yılmaz, “Müşterilerimize mümkün olduğunca farklı kanallardan erişmeye çalışıyoruz. Ayrıca çocuk, denim, outlet gibi farklı formatlarda mağazalarımızı da açmaya başladık” dedi. Fahriye Evcen ile çektikleri yeni reklam filmlerini ilk kez bu ay Rusya’da tüketici ile buluşturduklarını da sözlerine ekledi.