Son Güncellenme:
Emlakçılık, tamamen pazarlama yetkinliğine dayalı bir uğraş olduğundan potansiyel müşterilere ulaşmaya çalışırken seçilen yolun da dikkatlice belirlenmesi gerekiyor.Gayrimenkullerin değerinde ve hızlı bir şekilde satılmasını ya da kiralanmasını sağlamak için emlakçılık hizmetinden yararlanmak, günümüzde bir zorunluluk olarak ev sahiplerinin de sıklıkla başvurduğu bir yöntem oluyor. Yüzlerce, binlerce seçenek arasından portföyüne aldığı konutların öne çıkmasını sağlamak için pek çok pazarlama tekniğinden faydalanıyor.Satılmak ya da kiralanmak istenen gayrimenkulü ister geleneksel yöntemlerle gazete ilanı vererek pazarlamaya çalışsın; isterse de dijital teknolojilerden ve İnternet'in olanaklarından yararlanarak müşterileriyle buluşturmak için uğraşsın, emlakçıların ilan yayınlarken yapmamaları gereken hatalar konusunda bilgi sahibi olmaları gerekiyor.
Öncelikle, ilan verme siteleri yerine kendi web sitesini hazırlayarak onun üzerinden pazarlama yapmaya çalışmak, başlıca hatalardan biri oluyor. Doğal olarak uzmanlık alanı web sitesi hazırlamak ve dizayn etmek olmayan emlakçılar, kendi sitelerini İnternet üzerinde buldukları hazır araçlarla kendi kendilerine yapmaya çalışıyorlar; ancak, netice, çoğu zaman hüsran oluyor.
Emlakçılar; oldukça ciddi yatırımlar yaparak dört dörtlük biçimde bir web sitesi hazırlatmış olsalar bile sitelerini güncel tutmak için sürekli olarak bir uzman ekibi görevlendirmek ve bunun için de bir bütçe ayırmak durumunda kalıyorlar. Bir başka seçenek olarak, güncellemeleri de kendileri yapmayı deniyorlar ama sitelerini sürekli geliştirip güncellemek için ne bilgileri ne de zamanları yeterli olduğundan kısa süre içinde emeklerinin boşa gittiğini görüyorlar.
İstenildiği kadar uğraşılsın, ilanların çok trafik alır hâle gelmesi için arama motorlarının sonuç sayfalarında en üstlerde yer almasını sağlamak da oldukça ciddi bir mesai ve uzun süreli çalışma gerektiriyor. Dolayısıyla zaten emlak pazarlaması konusunda uzmanlaşmış sitelerde ilanların yer almasını sağlamak, işleri büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Neticede, uzman siteler, kendi ekipleriyle sitelerinin çok trafik alması için sosyal medyada ve diğer İnternet mecralarında özel geliştirilmiş stratejiler doğrultusunda çalışmalar yapıyorlar. Bu sayede hem yoğun bilinirlik kazanarak trafik çekiyorlar hem de uzmanlar tarafından üretilen SEO odaklı içeriklerle zenginleştirdikleri sitelerinin arama sonuçlarında hemen görünmesini sağlıyorlar.
Özellikle dijital pazarlamanın kalbini oluşturan içerik üretiminin öneminin unutulup kendi web sitesi üzerinden sadece ilan yayınlayıp ziyaretçilerin kendilerini bulmasını ummak da emlakçıların büyük hatalarından oluyor. Siteye ziyaretçi çekebilmek için sürekli ve güncel içerik akışı sağlamak, başlı başına bambaşka bir uzmanlık, operasyon ve bütçe istiyor.
İlanların, zaten ziyaretçiyi çeken sitelerde doğru filtreleme araçlarıyla en doğru müşterilere ulaşmasının sağlanması da pazarlamanın başarıya ulaşma şansını oldukça artırarak hedefe ulaşılma süresini de çok ciddi anlamda kısaltıyor.
Emlak danışmanları için en sağlıklı, güvenilir ve sonuç odaklı yöntem de
www.milliyetemlak.comgibi dijital emlak pazarlaması konusunda yetkin sitelerde ilanlarını yayınlatmak oluyor. Böylelikle, potansiyel müşterilere kolaylıkla ulaşan ilanlar sayesinde çok daha fazla geri dönüş alarak iş hedeflerine daha kısa sürede ulaşılırken; uzman olunmayan konularda emek, zaman ve para israfı da önlenmiş oluyor.