Sibel Kutman "Doluca" ve "Sarafin" adını "cilaladı"Şaraba ilgi rüzgarı Sibel Kutman’ın rüzgarını doldurdu ama onun da bu rüzgarı estirmede payı olduDoluca, kuruluşu 1926 yılına uzanan 76 yıllık bir şarap firması. Sarafin, 4 ürünü ile 1995 yılından bu yana 5 yıldır piyasada olan bir şarap markası.
Sibel Kutman adında genç bir hanım, tanıtım çalışması ile, pazarlama çabası ile hem Doluca hem Sarafin ürünlerinin tanıtılmasında hem de pazar payının büyümesinde etkili oldu.
Türkiye’de şaraba ilgi rüzgarı Sibel Kutman’ın yelkenini doldurdu ama Sibel Kutman’ın da bu rüzgarı estirmede payı oldu.
Tekirdağ ve Mürefte şarapçılık bakımından önemli bölgeler. Bir zamanlar bu bölgelerde Rumlar tarafından kurulan şaraphaneler İstanbul’un şarap talebini karşılarmış. Rumların şaraphaneleri için bölgede Semillor, Cinsaut gibi yabancı, Yapıncak, Adakarası, Papazkarası gibi yerli şaraplık üzüm türleri geliştirilmiş.
Almanya’da bağcılık eğitimi gören Nihat Kutman 1926 yılında Türkiye’ye dönünce, Mürefte’de Doluca ismi ile şarapçılığa başlamış. 1969 yılında oğlu Ahmet Kutman bayrağı devralmış. Kutmanlar’ın şarapları 1940 yılından bu yana Doluca etiketi ile piyasalanıyor. 1969 yılında piyasaya çıkarılan Villa Doluca’dan bu yana eskitilmiş şarapları var. Ürün yelpazeleri şimdilerde 19 farklı renk ve tatta şaraba ulaşmış. 1989 yılında Ahmet Kutman, Robert Kolej arkadaşı Güven Nil ile Çanakkale’de Sarafin bağlarını kurup, yabancı şaraplık üzüm üretimini başlattı. Güven Nil, Ahmet Kutman ortaklığı ile oluşan Nil - Kut firması, 1995 yılından bu yana beyaz ve kırmızı Sarafin şaraplarını üretiyor.
Türkiye’de çok sayıda şarap üreten firma var. Bunların üretim miktarları farklı. Kaliteleri farklı. Piyasaya yeni girdikleri halde kaliteleri ile isim yapanlar var. Türkiye’de şimdilerde yılda 40 - 50 milyon litre şarap üretildiği tahmin ediliyor. Doluca firması yıllık 10 milyon şişe şarap üretimi ile Kavaklıdere’den sonra piyasada ikinci büyük şarap firması.
Ahmet Kutman’ın kızı Sibel Kutman, üç yıldır Doluca’nın tanıtımını yapıyor... Başka ülkelerde de şarap firmalarının tanıtımlarında, üreticiler veya aile üyeleri toplu olarak veya üreticinin kızı veya oğlu tek başına öne çıkıyor. Firma imajı ile aile imajı birlikte geliştiriliyor. Yabancı ülkelerde yayınlanan şarap firmalarının tanıtıldığı
gazete ve TV reklamlarında bu nedenle "insan" faktörü hep öne çıkarılıyor.
Türkiye’de Doluca’nın tanıtımında da benzer bir çaba içine girildi. Doluca ve Sarafin markalarını Sibel Kutman, Sarafin’i Güven Nil tanıtma sorumluluğunu üstlendi.
Ve de 2000 yılında Doluca ve Sarafin adı bolca duyuldu. Doluca ve Sarafin’in pazar payı büyüdü.
Tabii ki tanıtımda, malın kalitesi ve fiyatı önemli ama, iyi bir mal olsa da tanıtılmadıktan sonra satış imkanı kısıtlı kalıyor.
Bu nedenle Güven Nil ile Sibel Kutman’ın Doluca ve Sarafin’i tanıtmak için geçen yıl gösterdikleri çaba, bu konuda önemli bir başarı örneği oldu.
PAZAR