23.07.2019 - 08:00 | Son Güncellenme:
CELAL UMUT EREN
2019 Kadınlar Dünya Kupası’nda Hollanda’yı finalde 2-0 yenen ABD Kadın Milli Takımı adeta tarihi bir başarı elde etti. Fransa’da düzenlenen turnuvada hem saha içinde coşan ABD’nin kadın futbolcuları, saha dışında da rekorlara imza attı.
Ülkenin gururu olan ABD Kadın Milli Takımı, izlenme oranları başta olmak üzere sosyal medya rakamları, forma satışları ve reklam anlaşmalarıyla dikkat çekiyor. Hollanda ile ABD’nin oynadığı final maçını ülkede 15.8 milyon kişi izledi.
Erkek futbolundaki diğer finallerle karşılaştırıldığında ortaya inanılmaz bir fark çıkıyor. 15.8 milyon izleyicili Kadınlar Dünya Kupası finali, 3.1 milyon kez izlenen Copa America finali, 8.9 milyon kişi tarafından seyredilen Gold Cup finali ve MLS’in sezon maçlarını 1.6 milyon kişi tarafından seyredildi.
ABD Kadın Milli Takımı’nın sosyal medya hesapları 289 milyon etkileşim alırken, FOX tarafından yayınlanan final maçına tam 47 marka reklam verdi. ABD’de 2018 Dünya Kupası finali reytingleriyle karşılaştırılınca da kadınların finalinin yüzde 22 daha fazla izlendiği aktarıldı. ABD Kadın Milli Takımı’nın tüm kupa maçları da ülkede 48 milyon kişi tarafından izlendi. ABD maçlarını oynadığı esnada da 8 milyon sosyal medya etkileşimi geldi.
Forma satışlarında ise yüzde 500’lük artış herkes için sürpriz oldu. Ayrıca ülke içerisinde İspanyolca dilinde de en fazla izlenen yayın Kadınlar Dünya Kupası maçları idi.