Ekonomi ‘Arap Baharı’ndan sonra Ortadoğu’da perakende için güneş açacak’

‘Arap Baharı’ndan sonra Ortadoğu’da perakende için güneş açacak’

14.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

AMPD Başkanı Mehmet Nane, “Ortadoğu’da yaşanan Arap Baharı’ndan sonra Türk perakende sektörü için yatırım fırsatları ortaya çıkacak” dedi

‘Arap Baharı’ndan sonra Ortadoğu’da perakende için güneş açacak’

Yurtdışı pazarların perakende sektörünün sürekli radarında olduğunu söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı ve Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, “Ortadoğu’da yaşanan Arap Baharı’ndan sonra Türk perakende sektörü için gelişim fırsatları ortaya çıkacak” dedi. Teknosa olarak bu fırsatları değerlendirmek için gerekli altyapı çalışmalarını başlattıklarını ifade eden Nane, “Bu pazarlarda hem gıda, hem tekstil, hem yapı market hem de elektronik market perakendesi için yatırım imkanları olacak. Orta vadede çok güneşli bir ortam görünüyor. Arap Baharı’ndan sonra Ortadoğu’da perakende için güneş açacak” diye konuştu.

72 ilde 266 mağaza
Teknosa’nın 72 ilde 266 mağazaya ulaştığını kaydeden Nane, “Son olarak Kilis, Iğdır ve Ağrı’da yeni mağaza açtık. Hopa’ya girdik. Bu yıl Ardahan, Bayburt, Yozgat, Gümüşhane’ye de gireceğiz. Teknosa olarak nüfusun yüzde 93’üne hizmet veriyoruz” dedi.
2012 yılında yüzde 20 büyüme hedeflediklerini belirten Nane, “Minimum 20 mağaza daha açmayı istiyoruz. Büyüklüğümüzü ise 20 bin metrekare artırmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Teknosa olarak nitelikli işgücüne de önem verdiklerini anlatan Nane, “Hem teknoloji perakendeciliği alanında kariyer yapmak isteyen gençleri eğitmek hem de hızla artan nitelikli işgücü ihtiyacını karşılamak amacıyla Teknosa Akademi’yi kurduk. Eğitimler kapsamında katılımcılara yönetim, mesleki ve kişisel gelişim konularında destek veriliyor. Kurulduğu günden bu yana 8 binin üzerinde mezun verdik” dedi.

Haberin Devamı

‘Dolardaki artış, 2012’de mağaza kira giderlerini % 30 artıracak’
Dövizdeki artışın bütçelerin yapıldığı bu dönemde sektörün kira giderlerini etkileyeceğini anlatan Mehmet Nane, “Doların artışı, perakendecilerin 2012 için 2011 yılına göre kiralarda yüzde 30’a yakın maliyet artışı öngörmelerinesebep oldu” dedi. Nane ayrıca bu durumun uzun vadeli daviz kredisiyle borçlanan AVM yatırımcılarını da etkileyeceğini ifade etti.

‘Müşterimize artık mahalledeki esnaf kadar yakın olacağız’
Teknosa’nın hizmet paketleri ile ilgili olarak bilgi veren Mehmet Nane, “Tüketicilerimize yerinde destek sağladığımız hizmetleri, ürün gruplarına ve içeriklerine göre 9 ayrı paket olarak sunuyoruz” dedi. Nane, “TV’lerden projeksiyon cihazlarına, bilgisayarlardan ev sinema sistemlerine, uydu alıcılarından tv sehpalarına kadar birçok ürün grubunda yerinde kurulum hizmeti veriyoruz” diye konuştu. Mehmet Nane şöyle devam etti: “Müşterimize artık mahalledeki esnaf kadar yakınız. Teknosa olarak tüketiciyi merkezine koyan bir markayız. Satış sırası ve satış sonrası süreçlerde her zaman daha iyi hizmet sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda sunduğumuz Teknosa Asist hizmetinden sonra satış sonrası hizmetlerimizi bir adım daha ileri taşıyarak müşterilerimize evlerinde, işyerlerinde hizmet götüreceğimiz Teknosa hizmet paketi çalışmasını hayata geçirdik.”

Çağrı merkezinden aranacak
Bu uygulamanın Teknosa mağazası bulunan tüm illerde tüketicilere sunulacağını belirten Nane, “Teknosa çağrı merkezi üzerinden aranarak ulaşılabilen ve satın alındıktan sonra 1 yıl içerisinde kullanılabilen paketlerde tüketiciler bu hizmetten haftanın altı günü faydalanabiliyor” dedi.


‘Arap Baharı’ndan sonra Ortadoğu’da perakende için güneş açacak’


Altınbaş: Altın fiyatları orta vadede düşecektir

Altın fiyatlarının orta vadede düşeceğini söyleyen İmam Altınbaş, “Bir müddet yukarı doğru gidecek ama düşecek” dedi


Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, altın fiyatlarının orta vadede düşeceğini söyleyerek, “Bir müddet yukarı doğru gidecek ama düşecek” dedi. Dünyada fiziki altın satışının düştüğüne dikkat çeken Altınbaş, “Altın satışı 3 bin 500 tondan 2 bin 200 tona inmiş. Fiyatlardaki yükselişin de suni bir yükseliş olduğuna inanıyorum. Çünkü bu artış neden olacak önemli bir sebep görünmüyor” diye konuştu. İç piyasada da altın tüketimini zayıfladığını anlatan İmam Altınbaş, “Ancak markalı mücevher satışındaki canlılık devam ediyor. Yatırım amaçlı altın satışında düşüş var. Ama takı amaçlı pırlantalı, elmaslı mücevher satışı iyi bir ivmeye sahip” dedi.

Haberin Devamı

350 bin dolarlık kolye
Muhteşem Yüzyıl adlı televizyon dizisinin takı tasarımlarını Altınbaş’ın üstlendiğini hatırlatan İmam Altınbaş, sekiz atölyenin sadece bu koleksiyon için çalıştığını belirtti. Dizinin elmas tüketimini canlandırdığını ifade eden Altınbaş ayrıca otantik takılara karşı ilgiyi artırdığını söyledi. Şu anda dizi için tasarlanan 270 parçalık koleksiyonda en değerli mücevherin Valide Sultan’ın taktığı 350 bin dolarlık kolye olduğunu kaydeden Altınbaş, koleksiyonun toplam değerinin 6.5 milyon dolar olduğunu belirtti.


‘ÖTV sorunu çözülürse sektörün ihracatı artar’
Türkiye’nin mücevher üretiminde dünyada bir numaraya oynadığını söyleyen İmam Altınbaş, “ÖTV sorunu çözülürse sektörün önünde hiçbir engel kalmaz. Yurtdışına yapılan ihracat 10 kat daha artacaktır diye düşünüyorum” diye konuştu.
Şu anda sektörün 1.5 milyar dolarlık ihracatı olduğunu belirten Altınbaş, 2023 için 12-20 milyar dolar arasında bir hedef konulduğunu, engellerin kalkması halinde bu hedefe kolayca ulaşılacağını anlattı.
Altınbaş, istihdama en çok fayda sağlayacak sektörlerden birisinin takı olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

Gelecek markalaşma ve mağazalaşmada
Altınbaş olarak 2023’te bin mağaza açmayı hedeflediklerini hatırlatan İmam Altınbaş, “Yine bu tarih için 1 milyar dolar ciro planlıyoruz” dedi.Hali hazırda 120 mağazaları bulunduğunu söyleyen Altınbaş, “Mağazalaşma çalışmalarımız hızla devam ediyor. Şu anda dünyada 35 mağazamız var. Mağazalarımızın haricinde 41 ülkede 760 noktada satış yapıyoruz. Gelecek markalaşma ve mağazalaşmada” diye konuştu.

Haberin Devamı

Gizia’nın yeni kadını Viktoria Sasonkina

Süper model Viktoria Sasonkina, Gizia’nın sonbahar - kış koleksiyonunun tanıtımı için İngiltere Başkonsolosluğu’nun bahçesinde moda fotoğrafçısı Koray Birand’ın objektifi karşısına geçti. Marka yeni koleksiyonunda masumiyet, saflık ve romantizm temalarıyla yola çıktı. Dünyanın en önemli model ajanslarıyla görüştüklerini belirten Gizia yetkilileri, Viktoria’nın Gizia’nın trendleriyle oldukça örtüştüğünü ve moda çekiminde yer alma tekliflerini kabul etmesinden ötürü mutluluk duyduklarını söyledi.


Tekstil fuarı, 10 yıl sonra geri döndü

Yaklaşık 10 yıldır gerçekleştirilemeyen tekstil ve aksesuarları fuarı, TİM, UTİB, İHKİB, TGSD, LASİAD, MESİAD, OTİAD, ÖRSAD, DENİB, DOSABSİAD gibi sektörel sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ve CNR desteğiyle tekrar açıldı. 200 firmanın katılımı ile başlayan Texbridge fuarının açılışında konuşan Türkiye İhracatçıları Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Avrupa’da yaşanan krizin ve kaynayan kazanın Türkiye’nin önemini ortaya koyduğunu belirterek, “Avrupa’da birer birer küçülen sona eren fuarlardan sonra Türkiye gerek Rusya gerekse Ortadoğu ve Avrupa’da önemli destinasyon olacak” diye konuştu.


Pazarlamada ‘kutu’ sistemini kurdular

LilaKutu, markaların ve tüketicilerin kozmetikte işini kolaylaştıracak yeni bir sistem. Marka, ürünlerden birer deneme-boyu örneğini her ay müşterilerinin kapısına yolluyor. Bu ürünlerden beğenilenleri ise uygun fiyatlara satın almalarını sağlıyor. LilaKutu, internet sitesi üzerinden yeni ve farklı ürünlerin detaylı bilgilerini uygulamalı video görüntüleriyle sunuyor.
Revigen, Pastel, Rare Blossom, Eczacıbaşı-Beirsdorf Nivea, 8X4, Schwartzkopf, Clarins, Davidoff, Calvin Klein, Aisha gibi bir çok markayla çalışan LilaKutu, yeni bir tanıtım ve pazarlama platformu olmayı hedefliyor.

‘Ekonominin yükselen yıldızı perakende oldu’

CardFinans, Perakende Günleri’nin 3. kez ana sponsorluğunu üstlendi. Finansbank Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Kunter Kutluay, konferansta yapacağı ‘Karanlığa Ateş Etmek’ adlı konuşmasında, analitik düşüncenin perakendedeki yaşamsal önemini anlatacak. Kutluay, perakende sektörünün önemine değinerek şunları söyledi: “Perakende sektörü, sağladığı istihdam ve yarattığı ciro ile ekonominin yükselen yıldızı oldu. Finansbank olarak sektöre verdiğimiz desteği vurgulamak istiyoruz.”

Silk & Cashmere yeni mağazasını Kapalıçarşı’da açtı

Silk & Cashmere, 150. mağazasını Kapalıçarşı’da faaliyete soktu. Böylece İpek Yolu üzerinde yer alan 550 yıllık geçmişe sahip Kapalıçarşı’daki ilk hazır giyim markası oldu. Silk & Cashmere’in kurucusu ve CEO Ayşen Zamanpur açılış töreninde, “Biz Kapalıçarşı’nın 550 yıllık dokusuna ve kokusuna geldik” diyerek şöyle devam etti: “Paris, Zürih gibi dünyanın en ünlü metropollerinde, Çin ve Uzakdoğu ülkelerinde birçok mağaza açıyoruz ama Kapalıçarşı bizim için tarihsel zenginliği ve otantik havasıyla çok özel bir mekân. Bunun için 150. açılışımızı burada gerçekleştirdik. Zaten kaşmire dünyada ‘yumuşak altın’ denir. Bu konseptimizle de Kapalıçarşı’ya hemen uyum sağladığımızı düşünüyorum.”

‘Tarihi doku bozulmamalı’
Silk & Cashmere Kurumsal İletişim Müdürü Ferhat Zamanpur ise, “Kapalıcarşı’yı dünyanın en eski, en özgün çarşısı olarak görüyoruz. Asla bu tarihi doku bozulmamalı. Biz üstümüze düşeni yapacağız” dedi.

Haberin Devamı

e - ticaret

Eda Taşpınar markafoni'de
Oyuncu Hale Caneroğlu ve moda ikonu Eda Taşpınar, markafoni’nin yüzü oldu. Caneroğlu ve Taşpınar’ın taşıyacağı ürünler, 14-17 Ekim arasında yüzde 90’a varan indirimlerle satılacak.


‘Kadınların ayağı büyüyor’
110 bin aktif kullanıcısı bulunan online ayakkabı mağazası Pabbuc.com’un verilerine göre kadınların ayakkabı numaraları büyüyor. Pabbuc.com Yönetici Ortağı Serdar Yaman, kadın ayakkabılarında, geçmişte çok az tercih edilen 41-42 gibi büyük numaralara talebin son yıllarda hızla arttığını söyledi.

Dice Kayek özel olarak tasarladı
Online alışveriş sitesi enmoda.com, “Dice Kayek” ile özel bir koleksiyon için anlaştı. Sadece enmoda.com üzerinden satılacak özel koleksiyon iş kadınına hitap ediyor. Üyeler için özel olarak tasarlanan koleksiyonda elbiselerin yanı sıra, yün kalem etekler, sigaret pantolonlar yer alıyor.

150 üründe, 10 günlük indirim
Ezio ve Candanoğlu Grup tarafından kurulan firsaturunu.com, 13 Ekim-23 Ekim tarihleri arasında 150 farklı üründe özel fırsatlar sunmaya hazırlanıyor. Genel Müdür Erdoğan Candan, “Önceliğimiz müşterilerimizi memnun etmek. Bu yüzden ürünler için en iyi fiyatı verdik” dedi.

Bonprix, Türkiye pazarına giriyor
Otto Grup, Almanya’nın en büyük e-ticaret şirketlerinden biri olan bonprix markasıyla Türkiye pazarına girdi. bonprix, kadın, erkek giyimden dekorasyona geniş bir ürün yelpazesini internet ve katalogla alışveriş konseptini bir araya getirerek sunacak.

Yazarlar