Teknoloji ABD'li yetişkinlerin üçte birinden fazlası Instagram kullanıyor

ABD'li yetişkinlerin üçte birinden fazlası Instagram kullanıyor

06.03.2018 - 09:39 | Son Güncellenme:

Pew Araştırma Merkezi anketi, ABD’li yetişkinlerin yüzde 35’inin Instagram’ı kullandığını ortaya koydu. YouTube, ABD'li yetişkinlerin yüzde 73'ü ve 18-24 yaş aralığının yüzde 94'ü tarafından kullanılan en popüler çevrimiçi platformu.

ABDli yetişkinlerin üçte birinden fazlası Instagram kullanıyor

Onur Binay/milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Pew Araştırma Merkezi , Instagram, Snapchat ve Twitter üzerine anket yaptı. ABD'li yetişkinler arasında Instagram, 2016'ya oranla yüzde 7 artışla yüzde 35 oranında kullanılıyor. Instagram, Snapchat ve Twitter gibi sosyal medya platformları özellikle 18-24 yaş aralığındaki genç nesil arasında oldukça popüler. YouTube, ABD'li yetişkinlerin yüzde 73'ü ve 18-24 yaş aralığının yüzde 94'ü tarafından kullanılan en popüler çevrimiçi platformu. Bu, neredeyse tüm üniversite yaşındaki insanların sürekli YouTube'dan video izlediği anlamına geliyor.

Facebook 65 yaş ve üzeri yaş aralığında oldukça popüler. 2012 yılında araştırmalara başlanıldığından beri kullanımı artsa da ABD'li yetişkin Facebook kullanıcılarının sayısı 2016'dan bu yana yüzde 68'de kaldı. Günlük kullanıcı sayısı da istikrarlı seyrediyor. Geçen yıl yüzde 76 olan bu oran bu yüzde 74'e düştü. 2016 yılında ABD'li yetişkinlerin yüzde 21’i Twitter, kullanırken şimdi bu oran yüzde 24 seviyesinde.

Haberin Devamı

Ankete katılan Amerikalılar 8 sosyal medya platformundan 3’üne oy verebiliyor. Sunulan sosyal medya platformları ise şunlar: Facebook, YouTube, Snapchat, Twitter, Instagram, WhatsApp, Pinterest ve LinkedIn. Oylamalar sonucunda seçilen üç sosyal medya platformu Snapchat, Instagram ve Twitter oldu.

20’li yaşların ortalarından sonlarına erişen yetişkinler için Snapchat düşüşe geçen bir eğriye sahip. 18-24 yaş aralığındaki yaş grubunın yüzde 78’i bu sosyal medya platformunu kullanırken, bu sayının 25-29 yaş grubunda yüzde 54 seviyelerine düştü.

Sosyal medya kullanıcıları çoğu bu platformları kullanıyor, bu uygulamaları ve siteleri günlük olarak kontrol etse de, kullanıcıların yalnızca yüzde 3'ü bu platformlarda bulunan bilgilere çok fazla güvendiğini söylüyor. Çoğu platformların, kişisel bilgileri kötüye kullanıldığı düşünülüyor.

Yazarlar