Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

İstanbul’la aşk ve nefret ilişkimiz var, şehirdeyken sık sık çarpık yapılaşmadan trafiğine birçok şeyden şikâyet ediyoruz, ama birkaç gün uzaklaştığımızda bile bu şehri deli gibi özlüyoruz.

Son yıllarda şehrin çehresini değiştirecek projeler arasında merakla beklediğim iki büyük proje var: Galataport ve Haliç Tersanesi.

Pazartesi akşamı Galataport’taki gelişmeleri dinlemek üzere Karaköy’de bir grup gazeteciyle birlikte toplandık.

Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ferit Şahenk ve Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili’nin ev sahipliğinde.

Haberin Devamı

Doğuş Grubu’nun da Bilgili Grubu’nun da şehrin çehresini güzelleştirdiği örnek projeleri var, ama bu sefer hepimiz temkinliyiz.

Malum, Karaköy’de tarihi binaların yıkılması da gündeme geldi daha önce.

Sağlam olmadığı gerekçesiyle korunarak ve aslına uygun inşa edilen postane binası gibi.

Konumuz Galataport, ama ekonomi basını Doğuş Grubu’nun yeniden yapılanmasıyla daha yakından ilgili, hatta Ferit Şahenk’in zayıflayıp daha da fit olması bile “Kendisini de yeniden yapılandırdı” esprilerine neden oluyor.

Ferit Şahenk, uzmanlık alanları inşaat ve ağırlamayı Galataport’ta birleştirdiklerini ve Galataport’un ustalık dönemi eserleri olduğunu söylüyor ve yatırımlarının yüzde 83’ünün Türkiye’de olduğunun altını çiziyor.

Serdar Bilgili ise “Galataport İstanbul, şehrin sosyal yaşamını değiştirecek bir yatırım. İstanbul Galataport’tan sonra çok daha çağdaş bir şehir olacak. Projenin en büyük etkisi İstanbul halkının kapalı AVM’lerde sosyalleşme mecburiyetinin bitip tarihin ve sanatın ortasında sosyalleşmelerini sağlayacak olmasıdır” diyor.

Sahil şeridi halka açılacak

1.7 milyar dolarlık Galataport projesinin ekonomik boyutunu uzmanlarına bırakalım, hayatımızı nasıl etkileyeceğine bakalım.

Galataport açıldığında 200 yıldır erişime kapalı olan sahil şeridi halka açılmış olacak.

Binalar az katlı, dolayısıyla şehrin silüetini bozmuyor ama tabii gemiler limandayken deniz manzaralı değil, gemi manzaralı olacaklar.

Malum, artık cruise gemileri çok katlı apartmanlardan farklı değil.

Haberin Devamı

Belki de ilk defa bir metropolde liman bu kadar şehrin göbeğinde olacak, gemiciler için iyi ama şehir trafiği için yeni çözümler gerekecek.

Özellikle de kışın da gemilerin gelmesi için özel indirimlerin uygulanacağı düşünülürse.

2 usta mimardan   2 müze

İstanbullular için en sevindirici olan ise İstanbul kültür sanat hayatına iki değerli müze katılıyor Galataport kapsamında.

Biri Renzo Piano imzalı İstanbul Modern, diğeri ise Emre Arolat imzalı İstanbul Resim Heykel Müzesi.

Hemen yanlarına Bebek Parkı büyüklüğünde bir yeşil alan geliyor.

Saat kulesi restore ediliyor.

Perakende, yeme-içme ve ofis alanlarının olduğu bir bölüm var.

Bu bölümde sokak konseptli bir mahalle kuruluyor.

Tabii burada önemli olan seçkinin iyi yapılması.

Projenin bir diğer dikkat çekeni ise Hong Kong merkezli lüks otel grubu Peninsula’nın Türkiye’deki ilk oteli burada açılıyor.

Galataport’ta liman operasyonu ve otoparklar ise yer altına gizlenmiş.

Yürüyüş alanları ve hatta deniz önünde konserler yapılacak bir alan bırakılmış.

Haberin Devamı

Denizden servisler hizmet verecek, trafikle mücadele etmek için.

İstanbul Modern, Peninsula otel ve Ticaret Odası’nın yanında indi bindi noktaları olacak.

Hedef: UEFA finali

Peki ama Galataport hayatımıza ne zaman katılıyor?

Ferit Şahenk Galataport ekibine, “30 Mayıs 2020’de Atatürk Olimpiyat Stadı’ndaki UEFA Şampiyonlar Ligi finali öncesine yetiştirelim” talimatını vermiş.

Umalım, Galataport aceleye gelmeden planlanan tarihe yetişsin...