Doğum nedeniyle ara verdiği ekrana kısa bir süre önce dönüş yapan Çağla Şikel, Show TV’de birlikte
‘Fısıltı gazetesi’nin etkisi
Yazılı, görsel ve işitsel medyanın filmlerin gişeleri üzerinde ne denli etkili olduğuna dair yapılan araştırmalar, bu tür PR faaliyetlerinin insanları gişeye yönelttiğini ortaya koyuyor. Yapılan tanıtıma ve filme göre de insanları etkileme oranı değişiyor. Ama filmlerin gişeleri üzerinde etkisi değişmeyen bir güç daha var: ‘Fısıltı gazetesi’
Vizyona giren bir filmin, gün geçtikçe seyircisi artıyor ve sinema salonlarından yeni kopya talepleri geliyorsa, bunu sağlayan şey ‘fısıltı gazetesi’dir. Filmi izleyenler beğenilerini eşiyle, dostuyla, arkadaşıyla paylaşıyor.
Bu da o filmin gişesine yansıyor.
İşte size bir örnek:
Bu yıl ‘Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde ‘Halk Konseyi’nin ‘En iyi film’ seçtiği, fakat jürinin tek bir ödül bile vermediği ‘Başka Dilde Aşk’.
boxofficeturkiye.com’un verilerine göre 38 kopya ile vizyona giren ‘Başka Dilde Aşk’ı ilk üç günde 15 bin 178 kişi izledi. Filmlerin ikinci haftasında izleyici sayısı genelde azalır, ama ‘Başka Dilde Aşk’ta öyle olmadı. İkinci hafta sonunda filmin seyircisi yüzde 7.3 artışla 16 bin 293’e ulaştı. 18 Aralık’ta vizyona giren filmi 27 Aralık’a kadar 45 bin 816 kişi izledi. Büyük bütçeli filmler için bu küçük bir rakam olabilir. Ama ‘Başka Dilde Aşk’ gibi mütevazı bütçeli bir film için fena bir rakam değil.
Aynı dönemde vizyondaki bütün filmlerin seyirci sayısı azalırken, ‘Başka Dilde Aşk’ın yükselişte olması, beraberinde yeni siparişler de getirdi. 38 kopyayla vizyona giren filme, 30 salondan kopya talebi gelmesi, gişesinin artış göstereceğinin de habercisidir. Filmin salon sayısına göre ortalama seyircisi 429 olurken, 108 salonda oynayan ‘Vavien’in 277 kişi olması, sanıyorum ne demek istediğimi daha iyi anlatan bir veri!