Dünya Okul alışverişinde lüks çılgınlığı

Okul alışverişinde lüks çılgınlığı

01.09.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Öğrenci velileri çocuklarının eğitim alışverişi için mağazalara koşarken, ünlü moda markaları da okul kıyafetlerini tanıtma yarışına girdi. Tabii bu ürünlerin fiyatları da cep yakıyor!

Okul alışverişinde lüks çılgınlığı

DIŞ HABERLER - Batılı ülkelerde de zengin veliler, çocuklarının okul kıyafetlerini en ünlü moda markalarının ürünleri arasından tercih ediyor. Bütçesine güvenen veliler, “Alex and Alexa” ve “Childrensalon” gibi çocuklar için lüks okul ürünleri satan mağazaların internet sitesinden seçim yapıyor. Balmain, Gucci, Burberry, DKNY, Dolce&Gabbana ve Versace gibi dev moda markaları, okul kıyafetlerinde de önde geliyor. Çocukları “minyatür moda ikonları” haline getiren markaların fiyatları da cep yakıyor. Balmain’in çocuk elbisesi 471 sterline satılırken, kapüşonlu sweatshirtin fiyatı ise 344 sterlin. Gucci’nin erkek çocuk kreasyonunda yer alan blazer ceket 495, pantolon 370, ayakkabı 260 sterline satılıyor. Alex and Alexa’da satılan Dolce&Gabbana ceket 495, tayt 150, çanta 495 sterlin olarak fiyatlandırıldı.

Haberin Devamı

Bir diğer İtalyan moda devi Versace ise 560 sterline okul çantası, 320 sterline bot satıyor. Burberry marka trençkotun fiyatı 700 sterlin olarak belirlenirken, bu yıl çocuklar için ilk kreasyonunu hazırlayan Amerikalı tasarımcı Thom Browne bir çekincesini dile getirdi. İngiliz “Daily Mail” gazetesine konuşan Browne, çocuk ürünlerinde karakterleri yansıtan grafik tasarımlara karşı olduğunu belirtti. Thom Browne’nin tepkisinin
yanı sıra yetişkin modasını andıran bazı lüks tasarımların çocukların karakterlerini etkilediğine dair eleştiriler yapılırken fiyatların yüksekliği de tepkiye neden olabiliyor.