25.10.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Program, Ayvalık Ticaret Odası Konferans Salonu’nda düzenlenen bir basın toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu. Bu yıl; Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Ayvalık Belediyesi, Ayvalık Ticaret Odası (ATO), Ayvalık Ziraat Odası, Ayvalık Duyusal Analiz Laboratuvarı (ATOLAB) ile Ayvalık Esnaf ve Sanatkârlar Odası tarafından organize edilecek olan festival öncesi düzenlenen toplantıda, geçmişten günümüze kadar yapılan festivallerle ilgili tanıtım yapıldı.
‘Turizm’ vurgusu
Ayvalık markasının taklidi ve tağşiş konularına değinen Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin, festivalin kentin marka değerini artıracağını söyledi. Tek hedeflerinin, Ayvalık markasının dünyaca ünlü kalitesini korumak, çıtayı her geçen gün daha da yukarı çekmek, kaliteyi daha da artırmak olduğunu dile getirdi.
Yeni coğrafi işaretler
Ergin, zeytinyağının ardından Ayvalık tostu, lor tatlısı ve sıkızlı kurabiye için de coğrafi işaret girişimlerinde bulunulduğunu anımsattı.
Ayvalık Ticaret Odası (ATO) Başkanı Ali Uçar da, “Amacımız, hasat günleriyle birlikte Ayvalık zeytinyağının, markalarımızın, coğrafi işaretimizin, doğal değerlerimizin tanıtımını yapmak, Ayvalık zeytinyağının dünyaca bilinen ününü korumak ve bu ünü Ayvalık gastronomisi, gastroturizmini geliştirmek” dedi.