Ege Enflasyonda ‘ayva’ üzdü, et sevindirdi

Enflasyonda ‘ayva’ üzdü, et sevindirdi

06.04.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye geneli ve İzmir’de zam şampiyonu ayva olurken, kentte tavuk etinin fiyatının yüzde 9.2 oranında zamlanıp, dana etinin yüzde 5.1 düşmesi dikkat çekti.

Enflasyonda ‘ayva’ üzdü, et sevindirdi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan Tüketici Fiyatları Endeksi’ne (TÜFE) göre Mart ayının zam şampiyonu yüzde 37.5’lik artışla ayva oldu. Onu yüzde 9.8 ile margarin, yüzde 9.2 ile tavuk eti, yüzde 6.7 ile mazot ve yüzde 3.83 ile mücevher, altın izledi. Türkiye genelinde de ayva ilk sırada yer alırken, elma, banka ile para havale ücreti, yumurta ve mazot en fazla fiyat artışı gösteren ürün ve hizmetler oldu.

Sebze fiyatı düşüyor

İzmir’de en fazla düşüş gösteren ürünler ise yüzde 18.9’la kabak, yüzde 16.6 ile kuru soğan, yüzde 14.2 ile çocuk kazağı, yüzde 6.6 ile erkek botu ve yüzde 5.1 ile dana eti oldu. Türkiye genelinde ise bu sıralama kabak, salatalık, domates, kuru soğan ve bayan kabanı olarak gerçekleşti.

İzmir’in yerel tatları uluslararası olacak

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, İzmir’in yerel tatlarının uluslararası düzeyde tanınmasını sağlayacak.
Ege Bölgesi’nin yerel lezzetlerini dünyaya tanıtmak için harekete geçen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, “Kırsaldan Dünya’ya Yeni Ürünler” projesini geliştirdi. Proje ile ilgili bilgi veren Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, Seferihisar ve Menderes ilçeleri kırsalındaki yerel tatların uluslar arası boyutta tanınır hale getirmeyi planladıklarını kaydetti. Türkmenoğlu, “Bu bölgelerin yurtdışında ilgi görecek yerel tatları tespit edilecek, tespit edilen yerel tatların üretim süreçleri belirlenecek.
Bu tatlar standartlaştırılacak, yerel tat olabilecek alternatif ürünlere ilişkin İspanya’daki iyi uygulama örnekleri değerlendirilecek, bölgeye uyarlanabilecek örnekler transfer edilecek, kırsaldaki işletmelerle, endüstriyel işletmeler ve perakendeciler arasında koordinasyonu sağlayacak altyapı oluşturulacaktır” diye konuştu.

ÜÇ AYRI TANITIM GRUBU

EİB’de ayrıca “işlenmiş domates, biber ürünleri ve meyve sebzeden mamul soslar”, “meyve suyu konsantreleri” ile “dondurulmuş ve kurutul-muş ürünler”de tanıtım ve çalışma grupları oluşturulmasına da karar verildi.