Ege Fenomen babalar

Fenomen babalar

02.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi, çocuğuna bakan ve deneyimlerini sosyal medyada paylaşan yeni nesil babaları inceledi. Paylaşımlarda, çocuk bakımının babalığın doğal bir parçası şeklinde ifade edildiği görüldü

Fenomen babalar

Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ebru Gökaliler, yüksek lisans öğrencisi Asuman Özer ile birlikte, ‘Baba 2.0’ olarak adlandırılan kavramı inceledi. Sosyal medyada onbinlerce takipçisi olan beş hesabın, toplam 3 binin üzerindeki paylaşımını mercek altına aldı.

Haberin Devamı

Roller değişti

Günümüz modern toplumlarında kadının çalışma hayatına girmesiyle anne-baba rolünde değişimler yaşandığını belirten Doç. Dr. Ebru Gökaliler, “Babalık çocukla sadece ekonomik olarak değil, sosyal olarak da ilgilenme şeklinde evrildi. Ailesine daha fazla zaman ayırıp çocuğun bakımından sorumlu olan babalar, dijital dünyada da kendilerini göstermeye başladı. Çocuk bakımında neyi, neden yaptıklarını paylaşan yeni nesil baba rolünün temsilcilerinin sosyal medyada ne şekilde yer aldıklarını irdelemeyi amaçladık” diye konuştu. Araştırma sonuçlarını aktaran Doç. Dr. Gökaliler, şöyle devam etti:

Samimi bir dil

“Bir ya da iki çocuklu fenomen babalar; uçak mühendisi, havaalanı çalışanı, proje yöneticisi, dijital pazarlama danışmanı ve öğretmen olmak üzere farklı mesleklere sahip. Hesaplarda, yüzde 80.1 gibi yüksek bir oranla, babaların çocukları ile ilgilenmelerinin doğal olarak algılandığı saptandı. Anne kadar çocuktan sorumlu olma bilinci ön planda. Paylaşımlar bilgilendirici, samimi, zaman zaman da mizahi bir dille yapılıyor. Paylaşımlarda, değişen babalık rollerini benimseyen ve bu rolü paylaşmaktan mutlu olan bir baba çerçevesi çiziliyor.”