Ege Kumarhanede kavga var

Kumarhanede kavga var

08.06.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

.

Kumarhanede kavga var

Son çalkantıların iç siyasetteki gelişmelerle hiçbir ilgisi olmadığını savunan Doğan, bütün bu gelişmelerin sorumlusu olarak Japonya, ABD ve Avrupa'nın faiz artırma eğilimlerini gösterdi.Bu, iki yıldan beri dünyada yaşanan ucuz para devrinin bittiği anlamına geliyordu. Döviz yükselmeden, bonoların fiyatları düşmeden kumarhanenin kapısından erken çıkanlar kazanacaktı.Nitekim öyle oldu. İlk kaçanlar TL bonolarını iyi fiyata satıp ucuz fiyattan dövize çevirerek kaçıp gittiler. Ama herkes kapıya hücum ettiği için artık kaçmak zordu. Bonolar değer kaybetmiş döviz aşırı pahalı hale gelmişti.* * *Daha da önemlisi yabancıların Türkiye'de bulunan 20 milyar dolar civarında sıcak paralarından son birkaç haftada sadece 8 milyar doları kaçabilmişti, kalanlar da fırsat kolluyordu.Risk alanın bedelini ödeyeceğini bu kez sıranın yabancılarda olduğunu söyleyen Saruhan Doğan, dövizin önümüzdeki dönemde 1.500-1.600 arasında gidip geleceğini tahmin ediyor. Henüz kaçamayan sıcak para kumarhanenin kapısından çıkmaya çalıştıkça, piyasalardaki çalkantının bir müddet daha sürmesini bekliyor.Bu arada "Paramı nereye yatırayım?" diye soranlara tereddütsüz olarak "YTL'ye yatırın. Böyle faiz bir daha bulunmaz. Özelikle 2010-2012 vadeli bonolar çok karlı. Bu dalgalanma biter. Önümüzdeki üç dört yıllık vadede Türk ekonomisinde büyük umut var" diyor Doğan.Kurlardaki yükselmenin iç talebi frenleyeceğini de söyleyen Saruhan Doğan'a "Cumhurbaşkanlığı seçimi ve genel seçimlere 1-1.5 yıl kala hükümet ekonominin yavaşlamasını göze alamaz. Bu durumda ne olur?" diye sorduğumda "Böyle bir yanlış yaparlarsa kurlar patlar, enflasyon azar bedelini çok ağır öderler" cevabını verdi. Yani hükümet tam "Kırk katır mı, kırk satır mı?" durumlarına gelmek üzere. Önümüzde çok kritik 1.5 yıl var. Anadolu Marka Toplantıları'nın tanıtımı Ege Bölgesi Sanayi Odası'da yapıldı. Finansbank Hazine ve Araştırma Bölüm Yönetmeni Saruhan Doğan ekonominin falına bakarken, uzun vade için umutlu ama kısa vadede belirsiz bir döneme girdiğimiz anlaşılıyordu. Geçen hafta İzmir'de vizyon sahibi olan, "Böyle gelmiş, böyle gider" demek yerine yatırımlarının geleceği için arayışta olanlar için önemli bir toplantı vardı. Finansbank, Capital, Ekonomist dergileri ve Milliyet gazetesinin işbirliğiyle yapılan "Anadolu Marka Dolu" adlı bir projeyi tanıtma amacıyla toplantı düzenlenmişti.Proje, 1980'lerin ortasından itibaren Anadolu'da patlayan yatırımların, 1990'larda dev tesislere dönüşmesinden sonra artık bir üst aşamaya, markalaşmaya sıçramalarını teşviki hedefliyor. Bunun için bir yarışma düzenleniyor. Kurdukları tesislere güvenip markalaşma iddiasında olanlar arasından çeşitli dallarda birinci seçileceklerin ödülü ise bir yıl boyunca Capital ve Ekonomist dergilerinde ilanlarının ücretsiz yayımlanması olacak. Bence kaçırılmayacak bir fırsat www.anadolu markalari.com sitesine girip markanızı aday göstermekte yarar var. stursen@milliyet.com.tr Anadolu marka dolu