Eğitim 97 şampiyon var

97 şampiyon var

01.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Yaklaşık 1 milyon öğrencinin katıldığı LGS’de, 97 öğrenci 500 tam puan alarak şampiyon oldu. En çok şampiyon çıkaran okul, 12 öğrencisiyle Bahçeşehir Koleji. 2020’de 181 öğrenci tüm soruları doğru cevaplarken bu yıl sayının yarı yarıya düştüğü görülüyor.

97 şampiyon var

 

OZAN ÖMER KADÜKER - LGS sonuçlarının açıklanmasıyla şampiyonlar da belli oldu. 1 milyon 38 bin 492 öğrencinin katıldığı LGS’de bu yıl 97 öğrenci, tüm sorulara doğru cevap vererek 500 tam puan almayı başardı.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yaptığı açıklamaya göre bu öğrenciler 36 farklı ilde bulunuyor. LGS’de önceki yıllara bakıldığında 2019’da 565; 2020’de ise 181 öğrencinin şampiyon olduğu görülüyor. Bu yıl şampiyonların sayısı yarı yarıya düştü.

LGS’de en çok birinci çıkaran okul 12 öğrencisiyle Bahçeşehir Koleji oldu. Kimi sınava hazırlanırken satrançla dikkatini topladı kimi pandemiyi fırsata çevirerek tüm zamanını ders çalışmaya ayırdı. Ailesinin desteğiyle motive olanlar da var sosyal hayattan kopmadan, eğlence ile dersleri bir arada yürütenler de. Şimdi Galatasaray, İstanbul (Erkek) başta olmak üzere gözde devlet liselerinin yanı sıra özel okullara girmeyi hedefliyorlar.

‘Emeğimin karşılığını aldım’

Haberin Devamı

Buse Ceylin Ayyıldız (Bahçeşehir Koleji): Zorlu bir süreçti. Çünkü okula gidemedik, arkadaşlarımız ve öğretmen-lerimizden mahrum kaldık ama bu süreci güzel atlatabildik. Mutluyum ve sınavdan çıktığımda içimde güzel bir his vardı, başarabileceğime inanıyordum çünkü her soruyu anlayarak cevaplamıştım. 8 yıllık bir emeğin karşılığını almak çok güzel bir duygu. Başaramıyorum bırakayım demedim. Bu da başarımda çok etkili oldu. Hedefim Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi’nde okumak. Önümüzde 4 yıl var, matematik, fen ağırlıklı bir bölümde okumak istiyorum.

‘Çalışmayı hiç bırakmadım’

Bengisu Yener (Bahçeşehir Koleji): Öncelikle böyle bir sonucu beklediğimi söyleyebilirim. Çünkü herhangi bir eksiğim olduğunu düşünmüyordum. Sınavın zor olacağı yönünde bir söylenti vardı. Ama her şeye hazırlıklı olmam gerektiğini düşündüm. Ancak sınavdan sonra 500 tam puan beklediğimi söyleyemem. Sonuçlar açıklandığında biraz şaşırdım. Koronavirüs döneminde her ne olursa olsun çalışmayı bırakmadım, öğrencilere tavsiyem de bu yönde olacak. İç motivasyonlarını sağlasınlar. İstanbul Erkek Lisesi’nde okumak, ileride ise çocuk cerrahı olmak istiyorum.

‘Süreci avantaja çevirdim’

Yusuf Küpeli (Bahçeşehir Koleji): 500 tam puan beklemiyordum. Denemelerde sadece bir kere tam puan yapmıştım. Sınavda dikkatimi toplayıp stresimi yönetince bu sonuca ulaştım.

Haberin Devamı

Koronavirüs sürecini avantaja çevirmeye çalıştım, yolda kaybedeceğim zamanı evde ders çalışarak kullandım. Çözemediğim soruların üzerine gittim, zorlandığım konulara çalıştım. Meslek seçimim mühendislik alanında olacak.

Okulunun kursunda hazırlandı

Çorum’daki Aleyna Yüksel de adını şampiyonlar arasına yazdıranlardan oldu. Sınava Cumhuriyet Ortaokulu’nda açılan Destekleme ve Yetiştirme Kursu’nda hazırlandığını dile getiren Yüksel, salgın sürecinin stresli geçtiğini ancak salgını fırsata çevirerek evde daha fazla ders çalışma  imkânı bulduğunu kaydetti.  İstanbul Erkek Lisesi’ne girmeyi düşündüğünü ancak son kararını henüz vermediğini belirten Yüksel, “Bundan sonra hedefim öncelikle liseyi de başarılı bir şekilde bitirmek. Meslek olarak da genetik  mühendisliği istiyorum” diye konuştu.

‘Pandemi bana iyi geldi’

Tam puan alan öğrencilerden biri de Ankara’daki Eğitim Bilimleri Pursaklar Ortaokulu öğrencisi Ahmet Erhan Avcı oldu. Düzenli bir şekilde çalıştığını belirten Avcı, “Pandemi bana iyi geldi. Günde 350 soru çözdüm” dedi. Ankara Fen Lisesi’ne gitmek istediğini söyleyen Avcı, bilgisayar mühendisi olup, yazılım alanında uzmanlaşmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

‘Matematiğe ağırlık verdim’

Şampiyonlar arasında yer alan, Elazığ’da yaşayan Sare Yıldız ise Elazığ Yöntemim Okulları’nda tam burslu okudu. Polis memuru Alihan ve ev kadını Zübeyde Yıldız çiftinin çocuğu olan Sare, başarılı olabilmek için düzenli şekilde çalıştığını, matematiğe ağırlık verdiğini, emeğinin karşılığını aldığı için çok mutlu olduğunu söyledi.

Doğu’nun gururu oldular

Van’ın İpekyolu ilçesindeki Bil Koleji öğrencisi Yusuf Enes Yolcudağ ve Özalp ilçesindeki Hürriyet İmam Hatip Ortaokulu öğrencisi Hakan Şakar da LGS’de tüm sorulara doğru cevap vererek Türkiye birincileri arasına girdi. Birincilerden Hakan Şakar’ın Özalp ilçesine 10 kilometre uzaklıktaki Gültepe Mahallesi’nde yaşadığı ve her gün taşımalı olarak ilçedeki okuluna geldiği belirtildi. Ayrıca Malatya’da da Alperen Yıldırım tam puan alarak LGS birincisi oldu.

Haberin Devamı

Suriyeli öğrenci de başardı

Siirt’te Selahaddin Eyyubi İmam Hatip Ortaokulu’nda eğitim alan Suriyeli öğrenci Dlyar Safo, tüm soruları doğru yanıtlayarak 500 tam puan aldı. Türkiye’ye 6 yıl önce geldiğini belirten Dlyar, “Okulda öğretmenlerimiz her zaman beni motive etmeye çalışıyordu, kitap konusunda yardımcı oluyordu. 500 tam puan bekliyordum ve onun için çalışıyordum. Sınav sonucunu görünce çok mutlu olduk. Türkiye’nin bana çok desteği oldu. Hedefim mühendis olmak. Araç tasarlamak istiyorum. Çalışmalarımı Türkiye’de yapmayı düşünüyorum” dedi.

‘Satrançla dikkatimi topladım’

Samsun’dan çıkan LGS birincisi Dost Seferoğlu, sonucu gördüğünde çok sevindiğini söyledi. Sınav sürecinde çok fazla sorudan ziyade zor, yeni nesil ve farklı tip sorular çözmeye çalıştığını belirten Seferoğlu, “Onun dışında satranç oynadım. Satrancın dikkat problemini çözmekte çok yararlı olduğunu düşünüyorum. İstanbul Erkek Lisesi’ni tercih edeceğim” dedi.

‘Disiplin çok önemli’

Kahramanmaraş’tan Özge Alan, öğretmen Hasan ve Melek Alan çiftinin en büyük çocuğu. LGS’de tüm soruları çözerek şampiyon olan Aslan, Türkiye birinciliğinin gurur verici olduğu söyleyerek ilk tercihinin İstanbul Erkek Lisesi olacağını belirtti. Aslan, başarıya giden süreci şöyle anlattı: “Pandemi nedeniyle okula gidemesek bile öğretmenlerimiz sürekli yanımızda olup bizi takip ettiler, süreci çok iyi kontrol ettiler. LGS sürecinde disiplin çok önemli. Canlı dersleri düzenli takip etmek, konularda eksik bırakmamak ve bunları pekiştirecek sorular çözmek gerekiyor.”

‘Sırrım mutlu olmak’

Güngören 75. Yıl Ortaokulu öğrencisi Furkan Necip Dedeli ve Şiir Mektebi Ortaokulu öğrencisi Metehan Şahin, tüm soruları doğru yanıtladı. Güngören Kaymakamı Zeyit Şener, Güngören Belediye Başkanı Bünyamin Demir ve Güngören İlçe Milli Eğitim Müdürü Ferhat Öztürk’ün katılımıyla gerçekleştirilen törende öğrencilere hediyeleri takdim edildi. Başarısıyla ilgili konuşan Furkan, “Aslında sırrım mutlu olmak. Moralimi bozarsam beni geçeceklerini düşünerek hep rahat olmaya çalıştım” dedi. Metehan Şahin ise sınav birincisi olduğunu Niksar’daki yaylada öğrendiği için törene katılamadı.

Bilfen’den 5 birinci

Bilfen Ortaokulları’ndan sınava giren bin 681 öğrenci arasından 5 öğrenci, 500 tam puan alarak Türkiye şampiyonu oldu. Birinciler için Bilfen Çamlıca Ortaokulu’nda düzenlenen törende, öğrencilere plaket takdim edildi. Bilfen Ankara Çayyolu Ortaokulu öğrencileri Ada Coşkun, Veli Kaan Seren, Bilfen Ataşehir Ortaokulu öğrencisi Ceylin Alak, Bilfen Çamlıca Ortaokulu öğrencisi Gülfem Ekiz, Bilfen İskenderun Ortaokulu öğrencisi Muazzez Göksu Özer, başarılarının sırrının planlı çalışmak ve kaliteli soru çözmekten geçtiğini söyledi.

Öğrencinin motivasyonuna odaklandı

Pandemi döneminde motivasyonu yüksek tutulan öğrencinin eğitime gönüllü katılmasıyla başarının mümkün olabileceğine inanan Özel Yıldız Koleji, bu amaçla birçok faaliyete imza attı. Kolej, öğretmenlerinin konuya çok ciddi yaklaşmaları, veli iş birliği ve uzaktan eğitimi öğrenci için zevkli bir uğraş haline getirmek için şu çalışmaları gerçekleştirdi:

- Uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte ilke olarak yüz yüze eğitimdeki haftalık 40 ders programını sürdürmek için büyük gayret gösterildi, oluşturulan ders programı yönetici, öğretmen ve öğrenciler için kaydı tutularak titizlikle takip edilen zevkli bir çaba haline geldi.

- Kutlanacak gün ve haftalar, okul içi ve dışı etkinlikler, kültür  sanat programı hiç aksatılmadı, geçen bir yıl içinde çok güzel videolardan oluşan bir arşiv oluşturuldu. En ilginç arşivler beden eğitimi ve görsel sanatlar alanında oldu.

- Hiç yüz yüze eğitime geçemeyen ortaokul ve lise ara sınıflarında öğrencilerin derslere devamı, mazeretler dışında birinci dönemde yüzde 90 ile yüzde 74 arasında, çok dalgalı ve değişken ikinci dönemde ise yüzde 100 ile yüzde 77 arasında gerçekleşti.

- Her ay, öğrenci başına ortalama 4 ödev verildi ve değerlendirildi. Ödevlerin hepsi teslim alındı.

- Hiçbir öğretmen kısa çalışma kapsamına alınmadı.