Eğitim Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi

Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi

06.12.2013 - 12:26 | Son Güncellenme:

Çelikel Eğitim Vakfı, ‘Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi’ kapsamında düzenlediği panelle, gençlerin gelişiminde barışçıl iletişimin önemini tartıştı.

Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi

Çelikel Eğitim Vakfı tarafından hayata geçirilen ‘Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi’ kapsamında uzmanlar, okul yöneticileri, veliler ve öğretmenler bir araya geldi. İsveç Başkonsolosluğu, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve yerel yönetimlerin işbirliği ile gerçekleştirilen proje çerçevesinde düzenlenen panelde “Liselerde barışçıl ortamları nasıl güçlendiririz?” sorusuna cevap arandı. Öğretmen, veli, yönetici buluşması olarak gerçekleşen etkinlikte, gençlerin gelişiminde ve eğitiminde barışçıl ortamların ve barışçıl iletişim yöntemlerinin önemi vurgulandı.

Haberin Devamı

Bugüne kadar projeye katılan eğitimci ve velilerin yanı sıra çevre illerden eğitimci ve öğrenciler de panele ilgi gösterdi. Etkinlikte, liselerde gençlik odaklı bir iletişim ve kültür geliştirmenin önemi anlatıldı. Ayrıca öğretmen ve ebeveyn arasında sağlanacak iletişim ve işbirliği ile gençlerin barışçıl ortamlarda eğitimlerinin daha sağlıklı ilerleyeceği belirtildi. Panel etkinliği sertifika töreni ile sona erdi.

Panel, Alev Topları Burs ve Kişisel gelişim Programı faydalanıcısı Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi Fatih Gülmezer’in konuşmasıyla başladı; Gülmezer, konuşmasının ardından sözü Çelikel Eğitim Vakfı Başkanı Mukaddes Akay’a bıraktı. Panelde YÖRET (Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı) Yönetim Kurulu Üyesi Nükhet Atalay, Üsküdar Milli Eğitim Müdürü İlyas Tekin, Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Çetin Erdoğan, İsveçli eğitimci Jonas Olsson ile Psikolog Banu Bülbül Çam birer konuşma yaptılar.

Haberin Devamı

Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi temsilcisi Zeynep Kılıç’ın moderatörlüğünde gerçekleşen oturumda ise Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi Koordinatör Yrd. Işık Tüzün, ÖRAV (Öğretmen Akademisi Vakfı) Genel Müdürü Kayhan Karlı, Boğaziçi Üniversitesi Barış Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Gamze Sart ve Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı gönüllüsü Feride Yıldırım Güneri söz aldı.

Panelin açılış konuşmasını yapan Çelikel Eğitim Vakfı Başkanı Mukaddes Akay, cesur, başarılı ve özgür düşünen çocukların yetişmesinde öğretmen, öğrenci ve aile işbirliğinin önemine değindi. Mukaddes Akay, “Gençlerle barışçıl iletişimin geliştirilmesi için gençlerimizi dinlemeli ve onlar için çözümler üretmeliyiz. Yarınları yaratacak olanlar gençlerdir.” dedi.

Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi eğitim koordinatörü Ülfet Taylı Proje ve Panel ile ilgili “Liselerde gençlerin şiddetten uzak kalmasını sağlamak için gençleri eğitim politikalarının merkezine alan anlayışlar yerleşmeli, veli ve okul arasında işbirliği güçlendirilmeli. Böylece gençlerin okula ve öğrenmeye bağlılığı artacaktır. Gençlerin katılımına önem verilmeli. Bu katılım okul meclislerinden, sorunlar için kendi çözümlerini sağlamaya yönelik mekanizmalara kadar birbirinden farklı biçimlerde olabilir. Son 10 yılda teknolojideki gelişmeye paralel olarak gençlerin öğrenme yöntemleri de farklılaştı. Eğitim politikaları bu farklılığı dikkate almalı, gençleri daha fazla anlamaya, eğilimlerini daha fazla dikkate almaya çalışmalı. Okulda barış kültürünün yerleşmesi eğitimin paydaşlarının, yani öğrenci, öğretmen ve velilerin karşılıklı saygıya, birbirini tanımaya ve anlamaya dayalı ilişkiler kurabilmelerine bağlı. Şiddetsiz iletişim yöntemleri bu kültürün bir parçasıdır. Çelikel Eğitim Vakfı olarak gerçekleştirdiğimiz öğretmen ve veli atölyeleri, 2 Kasım buluşması ile bu hedeflere katkı sağlamaya yöneldik.” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

PANELDEN UZMAN NOTLARI

Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı (YÖRET) Yönetim Kurulu Üyesi Nükhet Atalay: “Öğretmenlerin çocuk ve aileyle olan ilişkisi yadsınamayacak kadar değerlidir. Bir okulda bir rehber öğretmen varsa, binlerce öğrenci bir rehberin şemsiyesi altındadır. O rehberi güçlendirdiğimiz zaman okulda bir takım değişikliklerin olabileceğine, yıkıcılığın yerini yapıcılığın alacağına inanıyoruz. Gençlerin barışçıl, kendi iradesiyle topluma zarar vermeyen kişiler olarak yetişmesini sağlamanın bir yolunu bulmamız gerekiyor. Biz bu kişisel iradeyi güçlendirmek için çalışıyoruz. Uluslararası sözleşmelere atıflar yapıyoruz, bildiğimiz bütün bilimsel yolları kullanıyoruz, eğitimde psikolojik danışmanların önemine inanıyoruz.”

Haberin Devamı

Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi temsilcisi Işık Tüzün: “Okullarda demokrasi kültürünün yaygınlaşmasıyla ilgili çalışıyoruz. Amacımız, Türkiye’de eğitim politikalarının iyileşmesine katkıda bulunmak. Aynı zamanda eğitim politikası süreçlerinin de gelişmesi gerekmekte; çocuklar, ebeveynler ve öğretmenler de bu sürece dâhil olmalı. Biz bu doğrultuda araştırmalar yaparak karar alıcılara sunuyoruz, aynı zamanda öğretmenlerle sahada birebir çalışmalar yapıyoruz.”

Haberin Devamı

Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) Genel Müdürü Kayhan Karlı: “Bundan yaklaşık 6 yıl kadar önce bir hayalimizi gerçekleştirmek üzere yola çıkmıştık. Bugüne kadar yaklaşık 100 bin öğretmene mesleki gelişim programlarıyla ulaştık. Türkiye’nin 81 ilinde, 4 binden fazla okulunda atölyeler yaptık. Şimdi okul müdürleriyle çalışıyoruz. Bu atölyeleri yürütmek üzere yaklaşık 400 öğretmen eğiticisi meslektaştan bir ekip oluşturduk.”

Ladros Eğitim ve Danışmanlık’tan Psikolog Banu Bülbül Çam: “Çelikel Eğitim Vakfı öncülüğünde, Gençlerle Barışçıl İletişim Projesi kapsamında, 3 ayrı okulda ‘Etkili ve Pozitif Ebeveyn Olmak Kursu’ düzenledik. Her bir çalışma 2,5 saatlik oturumlardan oluşuyordu. Toplam 12 oturum düzenledik, velilerin ihtiyaçlarını dinledik, hep birlikte sorunlarımızı tespit ettik. Bu sorunları nasıl çözebileceğimiz üzerine düşündük. Velilerin okuldan neler beklediğini, veli-okul ve veli-ergen iletişiminin nasıl gelişmesi gerektiğini tespit ettik. Sınavlara ve iyi bir geleceğe hazırlanan gençlerin ‘bugünü yaşamayı’ kaçırdığını farkettik. ‘Bugünü nasıl yakalarız?’ sorusunun üzerinde durduk.”