Eğitim Eğitimde sınav sistemine karşı çıkan alternatif yöntem

Eğitimde sınav sistemine karşı çıkan alternatif yöntem

02.06.2011 - 10:22 | Son Güncellenme:

Prof. Dr. Üstün Dökmen ve Uzman Psikolog Süleyman Hecebil, İstanbul Ataşehir’de faaliyete geçecek Yönder Okulları ile eğitime yeni bir anlayış getirmeyi hedefliyor.

Eğitimde sınav sistemine karşı çıkan alternatif yöntem

Yazılı açıklamaya göre, ilk kayıtlarını 2011-2012 eğitim öğretim dönemi için Haziran ayının ilk haftasından itibaren alacak olan Yönder Okulları, ilk etapta ilköğretimin ilk beş sınıfına öğrenci kabul edecek.

Haberin Devamı

2006 yılından bu yana, okul öncesi eğitim alanında varolan eğitim alışkanlıklarını ve standartları değiştirmek amacıyla hizmet veren Küçük Şeyler Anaokulu’nun devamı niteliğindeki Yönder Okulları, "temel evrensel değerlerle Atatürk ilke ve devrimlerine sahip çıkan bir eğitim anlayışı" ile ne istediğini bilen, özgüveni tam bireyler yetiştirmeyi hedefliyor.

Eğitim sisteminin dünyadaki gelişmelere göre güncellenmesi ve zenginleştirilmesini sağlamak, her türlü eğitim ve yönetim uygulamalarını değerlendirmek ve geliştirmek, Yönder Okulları’nın yurt içi ve yurt dışındaki sertifikasyon ve akreditasyon çalışmalarına rehberlik etmek amacıyla bilim, sanat ve spor adamlarından bir Bilim Kurulu oluşturuldu.

Haberin Devamı

Yönder Okulları Bilim Kurulu üyeleri arasında Prof. Dr. Üstün Dökmen, Uzm.Psk. Süleyman Hecebil, Prof. Dr. Zehra Dökmen, Sunay Akın, Prof. Dr. Ahmet İnan, Doç. Dr. Tülin Sağlam, Prof. Dr. Mehmet Kapaklı, Prof. Dr. Tanju Gürkan, Prof. Dr. Mehmet T. Zeyrek, Dr. Neşat Karakelle ve İdil Türkmenoğlu yer alıyor.

Prof. Dr. Üstün Dökmen, Yönder Okulları’nda yaratıcılığı öldüren, ezberci, sınava dayalı sistem yerine, çocukların çok yönlü gelişimini destekleyen bir modeli hayata geçireceklerini belirterek, şu bilgileri verdi: "Psikoloji ve eğitim alanında uzun yıllara dayanan deneyim ve birikimlerimizle, özel okul dünyasında kaliteli ve farklı bir seçenek oluşturacak Yönder Koleji’ni açıyoruz. Okulumuzda, çok yönlü gelişimi destekleyen bir modeli hayata geçiriyoruz. Okullarımızda klasik eğitim kavramlarını, çağdaş eğitim yaklaşımıyla yeniden tanımlıyoruz. Öğretmen, öğrencilerin ilgi, merak ve motivasyonunu artıran, öğrenme sorumluluklarını yerine getirmelerini teşvik eden, öğrenci ise öğrenme sorumluluklarını alan, araştıran, fikir ve projeler üreten bir rol üstleniyor."