Ekonomi ‘20 milyon dolar’ yatırımla BigChefs'i dünyaya yayacak

‘20 milyon dolar’ yatırımla BigChefs'i dünyaya yayacak

03.05.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Kafe ve brasserie zinciri BigChefs, yurtdışında hedef büyüttü. Türkiye ve yurtdışı dahil 52 restoranı olan zincir, bu yıl sonuna kadar bu sayıyı 65’e çıkartacak. BifChefs şubelerinin 6’sı yurtdışında bulunuyor. Yeni açılacak olanların 5 tanesinin de yurtdışında açılması planlanıyor.

‘20 milyon dolar’ yatırımla BigChefsi dünyaya yayacak

BigChefs markasının kurucusu Gamze Cizreli, 20 milyon dolar yatırımla restoran sayılarını 65’e çıkartacaklarını belirterek,
“Restoranların bir kısmı bizim bir kısmı ise franchise. Türkiye’de Anadoludaki restoranlar franchise. Yurtdışında da kendi açtığımız olanlar yanında franchise da veriyoruz. Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt’te şubelerimiz var. Yeni ülke olarak Romanya ve İran’ı ekleyeceğiz. İran’daki şubemiz bu hafta açılıyor. Yurtdışındaki restoran sayımız 11’e ulaşacak” dedi.

Haberin Devamı

360 milyon TL ciro

Yurtdışına hizmet ihracatının yanı sıra üniformadan masa üstü ekipmanlara, mutfak ve mobilya aksesuarlarına kadar ürün ihracatı da yaptıklarını dile getiren Cizreli, her bir şubenin yatırım tutarının ortalama 1.5 milyon dolar düzeyinde olduğunu kaydetti. BigChefs’in yeni hedef pazarları arasında ise İngiltere, Güney Doğu Asya, Almanya ve ABD var.

Cizreli, finansal rakamlarına da değinerek, geçen yılı 276 milyon TL ciroyla kapattıklarını, 2018 yılında yüzde 30 büyüme ve 360 milyon TL’lik ciro hedeflediklerini de aktardı. Çalışan sayılarının 2 bin 360 olduğunu da dile getiren Cizreli, yeni yılda yeni istihdam da yaratacaklarını belirtti.

‘20 milyon dolar’ yatırımla BigChefsi dünyaya yayacak

Tarımda üretici kadınlara destek atağına kalktı

Haberin Devamı

BigChefs’in yeni projesi ise Toprağın Kadınlarından Sofralara. Proje kapsamında ilk etapta 14 yerel kadın üreticiyle iş birliği başlattı. Bu üreticilerden yapılan tedarik tutarı yıllık 10-12 milyon TL düzeyinde ve toplam tedarikin yüzde 10’unu oluşturuyor. Gamze Cizreli hedeflerini, 2018 sonuna kadar yerel kadın üretici sayısını 50’ye çıkarmak ve 2021 yılına kadar toplam tedarikin yarısını yerel kadın üreticilerden sağlamak şeklinde açıkladı.

Cizreli, Türkiye’de kadın girişimciliğinin yüzde 8,8 gibi düşük bir oranla dünya ortalamasının gerisinde kaldığını ancak bu anlamda bir hassasiyetin de doğmaya başladığını dile getirerek, “Anadolu’yu gezerek toprağın dilinden anlayan kadınlarımızı bulduk ve onların gerçek hikayelerini dinledik. Örneğin; kiraz biberlerimizin üreticisi Rabia Yılmaz, 10 yaşından beri çiftçilik yapıyor ve bugün 68 yaşında. Ya da nefis tarhanamızın üreticisi Bigalı kız kardeşler Sezin Çetin ve Suzan Mantar. Sevgiyle ürettiği kuşkonmazları bize ulaştıran ODTÜ İşletme Bölümü mezunu Aslı Aksoy. Ve niceleri” dedi.