Ekonomi Başbakanlara Türk rakısı gitti

Başbakanlara Türk rakısı gitti

26.11.2008 - 00:32 | Son Güncellenme:

Mey İçki, Avrupalı başbakanlara rakı gönderdi. İçine birer mektup koydu: Kriz yorgunu sizler için birer kurtarma paketi hazırladık!..

Başbakanlara Türk rakısı gitti

Türk rakısını dünya markası yapmak isteyen Mey İçki, ihracatını 25 milyon dolara çıkardı. Pazar olarak Avrupa’yı hedef alan Mey, Katar, Yemen ve Dubai’ye bile girdi. Çin’e 4 konteyner rakı sattı. Makedonya, Bosna Hersek, Belarus, Gürcistan’a girdi. ABD’de 12 eyalete rakı sattı. Ünlü İngiliz mağaza zinciri Harrods’a ve Hakkasan dahil üç ünlü restoranda mönülere girdi. Hedefi ABD ve Fransa’da da üç ünlü restorana girmek.
İngilitere’de online satışa da başlayan şirket internetten sipariş verene, 1 şişe dahi olsa adrese rakı teslim etmeye başladı.
Şirket şimdi yeni bir kampanya başlatıyor. Özel kutularda bir şişe Yeni Rakı, bir bardak ve ehlikeyiften oluşan paketler Avrupalı başbakanlara gönderildi. ABD’nin yeni başkanı Obama’ya da gönderilecek. Mey İçki İcra Başkanı Galip Yorgancıoğlu, paketlerin içine bir de mektup koyarak liderlere şöyle seslendi: “Sizler için kurtarma paketi hazırladık. Biraz ‘a-la-turca’ bulabilirsiniz. Anason kokusuna alışık da olmayabilirsiniz. Ama biz Türklerin krizi nasıl yönetebildiğini anlamak için bu eşsiz lezzeti siz de denemelisiniz.”

Haberin Devamı

Rakının ucuzuna rağbet
Yorgancıoğlu, “Bu benzersiz lezzeti keşfetsinler. Onlara kederde de, mutlulukta da içilen rakının Türk kültüründeki önemini anlatabilelim istedik. ‘Ne olacak bu Almanya’nın hali’ desinler kriz stresini atsınlar diye düşündük” dedi.
Bu yıl rakı pazarında yüzde 4 büyüme beklediklerini söyleyen Yorgancıoğlu, bu büyümenin ucuz ürünlerden kaynaklanacağını belirtti. Yorgancıoğlu, pazardaki gelişmelerle ilgli şu bilgileri verdi:
“2009’un ilk üç ayında içki pazarının daralmasını bekliyoruz. Alkollü içkide hanelerin yüzde 56’sı alışkanlıklarını değiştirmiş görünüyor. Değiştirmeyen yüzde 44’lük kesimin yüzde 25’i ucuz ürüne yöneldi. Yüzde 11’i içkiyi azalttı. Krizden önce hesaplı olan 1 litrelik ürünlerinden daha fazla satıyoruz. Tercih küçük boy ürünlere kaydı. Ucuz rakının toplam içindeki payı geçen yıl yüzde 3’tü. Bu yıl yüzde 15’e yükseldi. Balık-rakı şişesi satışları yüzde 20 arttı. Bir mahkûm hapishaneden mektup yazarak ‘Bana 2 şişe ayırın’ dedi. Büyük talep oldu.”
Maliye’nin AB’ye uyum için alkollü içkilerdeki ÖTV uygulamasını düzenlenken, Türk rakısının, Yunanlıların uzosu ile aynı statüde değerlendirilmesinin çok olumlu bir yaklaşım olduğunu belirten Yorgancıoğlu, Danıştay’ın, “Alkollü içkilere ilişkin ilan ve reklam giderlerinin tütün mamulleri gibi değerlendirilerek, kurum kazancının tespitinde gider olarak kaydedilemeyeceğine” ilişkin düzenlemesinin yürütmesini durdurmasının da sektör açısından çok önemli bir gelişme olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

18 mi 24 mü?
Yorgancıoğlu, konuşmasında, Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (TAPDK) tütün ve alkollü içkilerin satışına ilişkin yönetmelik taslağına da değindi.
Taslakta 18 yaş sınırının 24 olarak öngörüldüğünü ve bakkalları zor durumda bırakacak bazı uygulamalar olduğunu ifade eden Yorgancıoğlu, “Umarım sağduyu hâkim olur. Konuyu görüşüyoruz” dedi.

‘Çin’e dört konteyner rakı sattık’
Mey İçki’nin bu yıl ihracatını yüzde 13 artırarak 25 milyon dolara çıkardığını belirten Yorgancıoğlu, “İhracatın yüzde 85’i rakı.
Yeni Rakı’nın Avrupa’da anasonlu içkiler içindeki pazar payı yüzde 11” diye konuştu. Yeni Rakı’nın dünyada itibarlı bir içki olduğunu Yorgancıoğlu şu bilgileri verdi:
- Yunanistan’ın Uzo’su 6-7, Yeni rakı 14 euro.
- Irak ve Suriye’de satışlarımız arttı. 5-6 konteyner satıyorduk 12 konteynere çıktı.
- Londra’da internet üzerinden online rakı satışımız başladı.
- Yeni Rakı’yı Makedonya, Bosna ve Hersek, Belarus, Gürcistan’da ve Yunanistan’ın Gümülcüne ve Dedeağaç şehirlerinde satıyoruz.
- Çin pazarına dört konteyner gönderdik.
- ABD’de 12 eyalette varız.
- Avustralya’da Sydney kentinde içki fuarında herkese Yeni Rakı içirdik.
- Avrupa kupası maçlarında Yeni Rakı şişelerine Türk bayrağı boyunluğu taktık. 4 günde 100 bin şişe sattık. Bu yıl Katar, Yemen ve Dubai, Makedonya, Bosna Hersek, Belarus, Malta ve Gürcistan pazarlarına girdik.