Ekonomi Buzdolabı tepetakla oldu, Bosch çocuk kilidi arıyor

Buzdolabı tepetakla oldu, Bosch çocuk kilidi arıyor

05.09.2008 - 00:40 | Son Güncellenme:

Avrupa’da en çok tercih edilen bottom freezer tipi (dondurucu bölümü aşağıda) buzdolaplarını üç ay önce Türkiye pazarına getiren Bosch, tüketicilerin “Acaba çocuklar dondurmaya kolay ulaşır mı?” endişesine karşı Ar-Ge çalışmalarına başladı.

Buzdolabı tepetakla oldu, Bosch çocuk kilidi arıyor

Çocukların kolay ulaşabileceği pozisyonda olan dondurucu bölümü için firma, kilit ve parmak izinin de içinde bulunduğu farklı emniyet sistemleri üzerinde çalışyor. Standart tipi buzdolaplarının aksine meyve-sebzeliklerin üstte, derin dondurucunun altta bulunduğu buzdolabından ilk etapta 6 bin adet satmayı hedefleyen firma yoğun tüketici talebiyle karşılaşarak üç ayda 30 bin adetlik satışa ulaştı.

Haberin Devamı

Enerji tasarruflu ürüne düşük vergi 
A sınıfı (tasarruflu) enerji tüketimi sağlayan beyaz eşya ürünlerine vergi indirimi gündemde. BSH İcra Kurulu üyesi Ronald Grünberg, konuyla ilgili projeyi Enerji Bakanı Hilmi Güler’e sunduklarını belirterek şöyle dedi:
“Ekime kadar bu projenin netleşmesini bekliyoruz. Bizim istediğimiz, A sınıfı ürünlerde indirim, C sınıfı ürünlerde ise ek vergi. Böylece hem Maliye’nin kaybı olmayacak hem de alt gelir grubu bu ürünleri alabilecek.”


Kurutma makinesini beğenmeyen geri getirsin
Bosch’un dünyada ilk kez İspanya’da yaptığı kampanya gelecek ay Türkiye’de uygulanacak. Çamaşır kurutma makinesi alıp beğenmeyen tüketiciler ürünü 1 ay içinde değiştirebilecek. İspanya’da kampanya sonunda geri dönen 17 adet ürün olduğunu söyleyen yetkililer iklim ve kültür özellikleri nedeniyle Türkiye’de de benzer sonuçların alınmasını öngörüyor.

Haberin Devamı

Kahve kokusunu saklayan makine
Bu yıl beyaz eşyada siyah serisini Türkiye’ye getirecek olan Siemens’in fuarda tanıttığı kahve makinesinde aromaları saklayan Whirl sistemi mevcut. Siemens ayrıca dünyanın en kısa çamaşır yıkama programı olan Süper Kısa 15, bulaşık makinelerinde yıkama süresini yüzde 50 azaltan variospeed özellikli ürünleri tanıttı. Doğal bir mineral olan zeolitle kurutmayı hızlandıran bulaşık makinesi de fuarda yer aldı.

El yapımı nostaljik  buzdolabı 3500 euro
Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA bu yıl ilk kez kapılarını beyaz eşya ve ev aletleri segmentlerine açtı. BSH’nin Bosch ve Siemens markaları için 15 milyon euro harcadığı fuarda firmaların su ve enerji tasarrufu sağlayan ürünlerinin yanında en çok ilgiyi 1933 yılı üretimi buzdolabı ve çamaşır makinesi çekti. Firmanın el yapımı olan ve farklı renkleri bulunan nostalji serisi buzdolaplarının fiyatı yaklaşık 3 bin 500 euro.