Ekonomi Çarşı pazar hareketli

Çarşı pazar hareketli

27.12.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Alışveriş merkezleri, e-ticaret siteleri ve çarşıyı yılbaşı alışverişi heyecanı sardı. Bu dönemde sadece sanal alışverişin yüzde 110 oranında artması bekleniyor. AVM’lere de giriş sayısı artarken en çok hediyelik eşya ürünleri bu alışverişten pay alıyor.

Çarşı pazar hareketli

Hanife Baş - Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yılın son haftasında perakende satışlarının ortalama yüzde 40-50 oranında arttığını belirterek, “Özel günler belli kategorilerde alışverişi artırırken yılbaşı hemen hemen bütün kategorilerde alışverişe canlılık getiriyor. Hediyelik ve yılbaşı alışverişinin etkisi ile yılın son haftasında perakende satışları ortalama yüzde 40 – 50 artıyor. Bazı kategorilerde oran yüzde 100’ün üzerine çıkıyor. 31 Aralık en çok alışveriş yapılan günler arasında ilk üçte yer alıyor” dedi.

Haberin Devamı

Hediyeler sanaldan

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, e-ticaretteki artışın devam edeceğini ve enflasyonun da etkisiyle 2022 yılı sonunda cironun 700 milyar TL’ye ulaşacağını öngördüklerini söyledi.

Yılbaşı döneminde online alışverişte geçen yıla oranla cirosal olarak yüzde 110 oranında bir artış beklediklerini belirten Ekmekçi, şunları söyledi: “Yeni yılı aileleri ve sevdikleriyle birlikte evde geçirmeyi planlayan tüketicilerin yılbaşı alışverişlerinde temel gıda ihtiyaçları, atıştırmalık gibi ürünlere yoğunlaşmasını, aynı zamanda evde kalabalık oynanabilecek kutu oyunlarına yönelik de alışveriş yapmalarını bekliyoruz.”

LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, yeni yıl alışverişinin sanalda özellikle en uzun gece olan 21 Aralık itibariyle iyice hızlanmaya başladığını kaydetti. Yiş, sözlerini şöyle sürdürdü: “En çok tercih edilen ürünümüz yeni yıl hediyesi olarak özel üretilen battaniyeler. Online’da yeni başladığımız hediye paketi uygulamamız da çok tercih ediliyor. Hediye paketi içine en fazla konulan ürünümüz ise pijama. Yeni yılın yaklaşması ile beraber markalar yeni yıl hediyelerine özel mikro siteleri de hayata geçiriyor. Bu, alışverişi çok rahat hale getiriyor.”

Haberin Devamı

AVM’lerde yoğunluk arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, her özel gün öncesinde olduğu gibi bu dönemde de AVM’lerde yoğunluğun arttığını dile getirerek, şunları söyledi: “AVM’lerde giriş sayıları 7 milyonu buldu. Biz bunu Mart 2023’te bekliyorduk. Öncesinde elde ettik. AVM’lerde alışveriş yoğunluğu var. Son hafta daha fazla olmasını bekliyoruz. Hediyeliğe uygun sektörler olan, parfüm, çocuk ve kadın giyim, atıştırmalık, kuruyemiş, hediyelik eşya gibi kategorilerde en çok artış görülüyor.”

 

Yazarlar