Ekonomi Deren Çay, Mahruki'yle 650 bin satış hedefliyor

Deren Çay, Mahruki'yle 650 bin satış hedefliyor

30.10.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Nasuh Mahruki'li reklamıyla harman çayını satışa sunan Deren Çay, reklamla birlikte 650 bin adet üretilen çayın tamamını yıl sonuna kadar satmayı planlıyor

Deren Çay, Mahrukiyle  650 bin satış hedefliyor

axeko021.jpg Gıdasa İçecek Pazarlama Müdürü Elif Göktaş, Mahruki'yi ürünle özdeşleştiği için seçtiklerini söyledi. "Nasuh Mahruki yüksek bölgelerin adamı. Bizim ürünümüzle çok iyi özdeşleşti. Everest'e ilk tırmanan Türk. AKUT ile halkın da kahramanı olmuş" diyen Göktaş, Mahruki'nin bugüne kadar hiçbir projeye 'evet' demediğini ama inandığı bu projeyi kabul ettiğini söyledi. Piyale markası ile gıda sektörüne giren Sabancı Grubu, bu yıl başı itibariyle çay sektörüne de Deren markasıyla giriş yaptı. Deren Çay, en iddialı ürünü 'Deren Türk Harmanı'nın tanıtımı için AKUT (Arama Kurtarma Timi) Başkanı Nasuh Mahruki'yi seçti. Mahruki'nin Pakistan'da deprem yıkıntıları altında kalan kişileri kurtarmaya çalıştığı dönemle reklamın aynı döneme denk getirilmesi eleştirilerini, 'spekülatif' olarak nitelendiren Göktaş, "Ürünümüz Mahruki ile özdeşleşti ve planlandığımız dönemde reklam ekranlarda dönmeye başladı. Bu yazılanlar ya da söylenenler spekülatif" dedi. Bu yıl için sadece 650 bin adet 'Türk Harmanı' üretildiğini, 2006 içinde yaklaşık olarak 650 bin adet üretim yapılmasının planlandığını dile getiren Göktaş, "Bizim hedefimiz tüm üretimi satmak. Zaten 170 bin ton gibi bir pazarda 325 tonluk bir satış çok küçük bir rakam ve dolayısıyla bunun satılacağını düşünüyoruz" dedi. Göktaş, Karadenizli çaycıların Sabancı'ya çay satmak için kalitelerini ve fabrika standartlarını yükselttiklerini söyledi. 'Eleştriler spekülatif' Karadeniz'den alınan çay yapraklarının Türkiye'nin nemi en düşük ili Konya'daki depolarda bekletildiğini ve Sakarya'da paketlendiğini söyleyen Göktaş, "Sri Lankalı, İngiliz ve Türk tadımcılar tadıyor. Aralıkta Türkiye'de bulunmayan yeni çay çeşitleri çıkaracağız" dedi. Tadımcılar kontrol ediyor Yeşil çayı Prof. Dr. Osman Müftüoğlu danışmanlığında ürettikerini belirten Göktaş, "Müftüoğlu hastaların yeşil çayı acı ve buruk bulduklarını söyledi. Bundan yola çıkarak yeşil çayı şeftali, limon ve nane tatlarıyla çeşitlendirdik" dedi. 2006'da yüzde 50 büyüme hedeflediklerini vurgulayan Göktaş, otobüs, uçak, vapur, okul kantinleri ve askeri ihalelere gireceklerini söyledi. 'Hastalar istedi'