Ekonomi Dergi reklamcılığında dev adım

Dergi reklamcılığında dev adım

08.11.1997 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dergi reklamcılığında dev adım

Dergi reklamcılığında dev adım

Doğan Medya Grubu Türkiye'nin en büyük iki dergi grubu olan Hürriyet Dergi Grubu ile Milliyet Dergi Grubu'nun reklam pazarlama bölümlerini birleştirdi

Doğan Medya Grubu, Türkiye'nin en büyük iki dergi grubu olan Hürriyet Dergi Grubu ile Milliyet Dergi Grubu'nun reklam pazarlama bölümlerini bir çatı altında birleştirerek bir ilke daha imza attı.
Doğan Medya Center'da Hürriyet Dergi Grubu ve Milliyet Dergi Grubu reklam bölümü yöneticileri ve çalışanları bir araya geldi. Toplantıya iki dergi grubunun genel müdürleri Mehmet Yaşin, Muhittin Kazımoğlu ile Doğan Medya Grubu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Yalçındağ ve Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yalçın Balcı katıldı.
Toplantıda bir konuşma yapan Mehmet Ali Yalçındağ şunları söyledi: "Doğan Medya Grubu dergi sektörüne çok önem veriyor. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de dergilerin 2000'li yılların gözde medyası olacağına inanıyoruz. Dergilerimizin kalitesini daha da artırmak için bu yıl oldukça büyük yatırımlara girdik. Her iki dergi grubumuz da gelecek yılın başlarında, eşine Avrupa'da bile az rastlanan kendi binalarına taşınacaklar..."
Reklam verenin de dergi sektörünün önemini kavradığını belirten ve bu konuda Batı'dan örnek veren Yalçındağ sözlerine şöyle devam etti: "Gelişmiş ülkelerde belirli bir büyüklüğü aşan yayınların reklam pazarlaması tek bir çatı altında yapılıyor. Birleşme kararını vermeden önce Batılı ülkelerdeki örneklerini inceledik. Bu uygulama ile Türkiye'de bir ilke daha imza atıyoruz. Amacımız ülkemizin iki büyük dergi grubunun sinerjilerini birleştirerek, reklam pastasından dergilere düşen yüzde 4.5 payı 2000'li yıllarda yüzde 8 - 10 oranına çıkarmaktır."

Mehmet Ali Yalçındağ Hürriyet ve Milliyet gruplarının dergi yayıncılığında Türkiye'nin iki devi olduğunu, bu iki dergi grubu arasında yayıncılık alanında kıran kırana rekabetin bundan sonra da süreceğini belirtti. Yalçındağ sözlerini şöyle bitirdi: "İki grubun yayın konusundaki rekabeti, Türk dergi sektöründeki kaliteyi daha da artıracaktır. Dünyanın en önemli dergilerini bünyelerinde toplayan gruplarımız, önümüzdeki yıllarda da en kaliteli markaları üretmeye devam edeceklerdir.
Yalçındağ konuşmasından sonra, yeni kurulan reklam pazarlama şirketinin genel müdürlüğüne, Hürriyet Dergi Grubu Reklam Bölüm Başkanı Neslihan Tokcan'ın atandığını açıkladı.
Daha sonra söz alan Hürriyet Dergi Grubu Genel Müdürü Mehmet Yaşin, "Bu birleşme ile yayıncılıkta yakaladığımız Batı standardı, reklam sektöründe de yakalanmıştır. Reklam verenler bundan böyle çeşitli fiyat seçenekleriyle ürünlerini geniş kitlelere tanıtmak için geniş olanaklara sahip olacaklardır" dedi.
Milliyet Dergi Grubu Genel Müdürü Muhittin Kazımoğlu da şöyle konuştu: "Dergi grupları arasındaki rekabet kaliteyi artıracak, ortak reklam pazarlaması ise sektördeki pay oranlarını yükseltecektir. Bu oluşumun tüm dergi piyasasına yararlı olacağına inanıyorum."
Ortak reklam pazarlama şirketinin Genel Müdürlüğü'ne getirilen Neslihan Tokcan, kendisine gösterilen inanç için teşekkür ettikten sonra şunları söyledi: "İşimiz şimdi daha zorlaştı. İki grubun kaynaşmasından doğacak sinerji ile bütün zorlukları aşacağımıza inanıyorum. Bu yeni oluşum ile birlikte geleneksel pazarlama yöntemleri yerini daha modern yöntemlere terkedecektir. Bundan böyle reklam pazarlamasında Batı'da yıllardan beri test edilen metodlar uygulanacaktır..."
Konuşmalardan sonra verilen partide yeni oluşumun şerefine kadeh kaldırıldı.