Ekonomi Doğum Yardımı Ödeme Aşamasında Ne Demek? Ödeme Ne Zaman Gönderilir?

Doğum Yardımı Ödeme Aşamasında Ne Demek? Ödeme Ne Zaman Gönderilir?

26.03.2021 - 05:28 | Son Güncellenme:

Devlet doğum yapan annelere doğum yardımı adı altında bir kereliğine yardımda bulunmaktadır. Bu yardım çocuk sayısına göre farklılık göstermektedir. Peki, yeni bebekleri olan anneler bu yardıma nasıl başvuracaklar? Başvurularını nasıl takip edecekler? Ödeneler kaç gün arasında yapılmaktadır? Ödemeler nerden alınacaktır? İşte, doğum yardımı hakkında merak edilen hususlar ve ödemelerin nasıl yapılacağı hakkında tüm detaylar.

Doğum Yardımı Ödeme Aşamasında Ne Demek Ödeme Ne Zaman Gönderilir


Yeni doğan çocuklar için devlet tarafından anneye doğum yardımları yapılmaktadır. Bu başvurular, Aile ve Sosyal İl Müdürlükleri üzerinde yapılarak, e-devlet üzerinden sorgulanmakta ve PTT şubelerinden çekilebilmektedir.

Doğum Yardımı Ödeme Aşamasında Ne Demek?

Doğum sonrasında bir kereliğine annelere devlet tarafından yapılan yardıma doğum yardımı adı verilmektedir. Burada devlet annenin oluşacak ilk temel ihtiyaçlarını karşılaması için yardımı amaçlamıştır. Çocuk sayısına yani kaçıncı çocuk olduğuna göre miktarlar değişmektedir. Bu yardıma doğumdan sonra başvuru yapılmaktadır.

Doğum yardımı için bebeklerin doğum raporunun ve TC kimlik numarasının olması gerekmektedir. Buradan önce nüfus müdürlüklerine kaydın yapılacağı anlaşılmaktadır. Bu aşamadan sonra anne doğum yardımı için ilgili başvuru dilekçesini hazırlayarak Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüklerine teslim eder.

Dilekçenin teslim edilmesi ile birlikte anneler yardımın durumunu e-devlet üzerinden takip ederler. PTT üzerinden de takip edilebilecek bu yardımda bazen "Doğum yardımı ödeme aşamasında" ibare görülür. Bu ibare başvurunun işleme alındığını ve süresi içinde yardımın yatırılacağını ifade etmektedir.

Ödeme Ne Zaman Gönderilir?

Bu yardım başvuru yapılan aydan sonraki ayın yirmi beşinci gününe kadar ödenir. Ancak bazı durumlarda gecikmeler yaşanabilecek olup, bu süre maksimum 45 güne kadar uzayabilir. Bu süre zarfında PTT şubelerinden ödeme alamayan anneler ilgili İl Müdürlüklerine tekrar başvurabilir ve itiraz dilekçesi verebilirler. Ödeme direkt olarak annelerin TC kimlik numarası üzerinden yatmaktadır.