Ekonomi Dünya gençlerin elinde

Dünya gençlerin elinde

13.01.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dünya gençlerin elinde

Dünya gençlerin elinde


America On Line ile Time Warner arasında gerçekleştirilen 350 milyar dolarlık birleşmenin gerçek mimarı yaşları dokuz ile 17 arasında değişen internet tutkunları


       America On Line (AOL) ile Time Warner'ın 350 milyar dolarlık birleşmesinde AOL'nin gençlere yönelik olarak gerçekleştirdiği sanal bir anket etkili oldu. Bu anketin sonucunda yaşları dokuz ile 17 arasında değişen "geleceğin büyükleri" için birleşmenin önemi ortaya konunca 350 milyar dolarlık devin ilk adımları da atılmış oldu.
       Anketin sonuçlarına göre gençlerin yüzde 79'u günde en az bir saat internete giriyor ya da bu alanla ilgili bir aktivitede bulunuyor. Eskiden gençler arasında büyük patlama yaratan televizyon, eski ilgisini kaybedip tacını internete kaptırmış durumda: Gençlerin yüzde 63'ü interneti televizyona tercih ediyor. Yüzde 55'i arkadaşlarına telefondan değil internetten ulaşmayı tercih ediyor.

Yılda 40 milyar dolarlık gelir

       Bu araştırmaların ardından gerçekleştirilen birleşmeden sonra herkesin gözü Amerika'nın anti - tekel kanunlarına çevrildi. ABD Adalet Bakanlığı ve Ticaret Komisyonu, birleşmenin tekel sayılıp sayılmayacağı konusunun ilerde açıklığa kavuşacağını belirtti. Konuyla ilgili görüşlerini bildiren uzmanlar, AOL Time Warner'ın tekelcilikle suçlanması halinde ilginç bir senaryo ortaya atıyor: Bu kurum birleşmeden sonra ortaya çıkacak kablolu yayınlar üstünden internet hizmetini, otomatik olarak diğer servis sağlayıcıların da kullanımına sunmak zorunda kalabilir.
       Resmi olarak iki kurum arasında imzalar atılmış olsa da devlet kurumlarının bu birleşmeyi kabul etmesinin sekiz ayı bulacağı söyleniyor. Yılda 40 milyar dolar gelir elde edilmesi beklenen 80 bin kişinin çalıştığı bu yeni oluşumun hayata geçmesi için de en az 10 ay gerekiyor.

GM'nin otomobillerini satacak

       Time Warner ve AOL arasındaki ortaklığın ilan edilmesinden bir gün önce, sessiz sedasız bir stratejik birleşme daha yapıldı: AOL, Time Warner ile yaptığı anlaşmanın bir benzerini de General Motors ile gerçekleştirdi. Geçtiğimiz sene dünya üstünde 2 milyon kişinin otomobil alıp satmasını internet bağlantısının etkilediğini ortaya koyan General Motors yetkilileri, AOL ile beraber "my auto" (otomobilim) adında bir proje başlattı.
       Hayata geçirilecek internet sitesinde otomobiller hakkında genel bir bilgi verilirken aynı zamanda General Motors'un internet üstünden otomobil satması da mümkün hale getirilecek. Bununla beraber internetin küreselleşme olanakları kullanılarak bu hizmetler ABD dışına da taşınacak.

AOL Time Warner, altı ülkeden büyük

       İki şirketin ortaya çıkardığı değerin büyüklüğü, dünyadaki ülkelerin büyüklükleriyle karşılaştırıldığında ortaya ilginç rakamlar çıktı.
       AOL Time Warner’ın değeri, Macaristan, Ukrayna, Çek Cumhuriyeti, Yeni Zellanda, Peru ve Pakistan’ın “gayrı safi yurt içi hasılalarıönın toplamlarından büyük. Yine aynı değer, Polonya, Venezuela, Kolombiya, Şili, Cezayir, Peru, Mısır, Pakistan, Nijerya, Güney Afrika ve Macaristan’ın borçlarının toplamından fazla.
       Birleşmeyi gerçekleştiren AOL de bütün dünyada gerçekleştirdiği stratejik işbirlikleriyle tam bir dev. AOL, Avrupa’da dünyanın en büyük üçüncü medya grubu Bertelsmann AG ve Fransa’nın Avrupa çapında yayılmış şifreli kanalı Canal + ile işbirliği yapıyor. Şirketin Latin Amerika’da medya grubu Cisneros ile Kanada’da Royal Bank, Japonya’da da dünyanın en önemli iki ticaret grubu olan Mitsui ve Nikkei ile işbirliğinin yanı sıra Çin’de de İngilizce olarak hazırladığı china.com adında bir internet sitesi var.