Ekonomi Dünyayı BiP’leyecek

Dünyayı BiP’leyecek

05.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Turkcell anlık mesajlaşma uygulaması BiP’i dünyaya yayacak. ABD’de Times Meydanı’nda reklamlara başlayan BiP’in hedefi yıl sonuna kadar yurtdışında 25 milyon kullanıcıya erişmek.

Dünyayı BiP’leyecek

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, anlık mesajlaşma uygulaması BiP’i tüm dünyaya yaymak için hazırlık yaptıklarını belirterek, “Tüm dünyada BİP’i kullandırma, indirme ve Türkiye’nin dijital ihracatını hızlandırma hamlesi olarak adlandırdığımız bu süreci New York’tan başlatıyoruz” dedi. BiP’in yurtdışındaki ilk reklamları New York’ta, Times Meydanı’nda dijital ekranlarda yayınlandı.

Haberin Devamı

BiP’in yanı sıra fizy, TV+, Dergilik, Yaani, Lifebox ve diğer tüm uygulamalarıyla da Türkiye’nin dijital ihracat çıkarmasına imza atacaklarını söyleyen Terzioğlu, “Yerli ve milli uygulamalarımızla bugün tüm dünyada 120 milyon kez indirilme rakamını yakaladık. Hedefimiz 3 yıl içinde, bu rakamı 1 milyara çıkarmak” dedi.

Turkcell’in çeyrek asırlık tecrübesiyle hayata geçirdiği iletişim ve yaşam platformu BiP, Türkiye’nin ardından yurtdışındaki iletişimi için de gaza bastı.

Geride bıraktığımız bir yıllık sürede, kullanıcı sayısını küresel oranda yüzde 70 artıran BiP, pazar liderliğini ele geçirmek için yeni bir iletişim kampanyasına start veriyor. Kampanya kapsamında, dünya medyasının en önemli mecralarında boy göstermeye hazırlanan uygulamanın ilk adresi ABD. İçinde İngiltere, Almanya, Fransa ve Rusya’nın da bulunduğu birçok Avrupa ülkesinde de kampanyaya başlayan BiP’in öncelikli hedefi, yıl sonuna kadar yurtdışında 25 milyon kullanıcıya erişmek.

Haberin Devamı

Türk mühendis eseri

Bu hamlenin aynı zamanda Türkiye’nin dijital ihracat potansiyeline büyük katkı yapacağını belirten Terzioğlu, “Türk mühendisleri müthiş işler ortaya çıkarıyor. Sadece BiP değil, fizy, TV+, Dergilik, Lifebox, Yaani ve diğer tüm uygulamalarımızla birlikte bugün 120 milyon indirme rakamını yakaladık. Hedefimiz 3 yıl içinde bu rakamı 1 milyara çıkarmak” dedi.

Yerli ve milli teknolojilere yatırım yapmaktan gurur duyduklarını vurgulayan Terzioğlu, global kampanyanın tüm dünyada BiP’in bir platform olarak yaygınlaşmasını hedeflediğini söyledi.

Dünyayı BiP’leyecek

Yerli navigasyon yolda

Turkcell, yerli arama motoru Yaani’nin ardından, çok yakında yerli navigasyon uygulamasını da hayata geçiyor. Şirket bu alandaki ilk adımı Kopilot adlı uygulama ve ürünle atmıştı. Tüketicilerin yol ve otomobilleriyle ilgili her türlü bilgiyi almasını sağlayan ürünle ilgili Terzioğlu şu bilgileri verdi:

“Mesela aracı valeye verdiğinizde vale modunu açıyorsun. Araba belli bir sınırın dışına çıkamıyor. Ya da aracınızı oğlunuza, kızınıza verdiğinizde hız limiti koyabiliyorsunuz. Son 10 yıldır üretilen her araçta kullanmak mümkün. Eski bir arabayı bile akıllı otoya dönüştüren uygulamamızın ardından yerli navigasyon servisi de yakında Turkcell tarafından pazara sunulacak.”

Haberin Devamı

Kullanıcı sayısı 5 kat artacak

Kampanya kapsamında dünya medyasının en önemli mecralarında BiP konuşulacak. Amerika’nın ardında İngiltere, Almanya, Fransa ve Rusya’nın da bulunduğu birçok Avrupa ülkesinde kampanyaya hazırlanan BiP’in öncelikli hedefi, yıl sonuna kadar yurtdışında 25 milyon kullanıcıya erişmek.

“Bugün Avrupa’da yaklaşık 5 milyon Türk yaşıyor. Türk vatandaşları o ülkelerde uygulamayı kullanıyor. Ancak tablo bundan ibaret değil. İran’dan Suudi Arabistan’a, Fas’tan Ukrayna ve Belarus’a, Japonya’dan Brezilya ve Antartika’ya kadar dünyanın dört bir yanında BiP kullanıcısı bulunuyor” diyen Terzioğlu, sözlerini şu şekilde sürdürdü:

“BiP bugün dünyada bilinen en büyük rakipleri tarafından birçok kez taklit edilen özelliğiyle zaten gündemde. 6 kişiye kadar aynı anda görüntülü görüşebilme, çift hattı tek cihazda kullanma, para transferi gerçekleştirme, sabit ya da operatör fark etmeksizin bütün numaraları arayabilme gibi özellikleriyle BiP öne çıkmayı başardı. Şimdi BiP’in tüm dünyada yaygınlaşması için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Bu amaçla başlattığımız global iletişim kampanyasıyla BiP, tüm dünya basınının gündemine oturacak. Hedefimiz Türkiye’nin yerli ve milli uygulaması BiP’in uluslararası reklam kampanyasıyla tüm dünyadaki kullanıcı sayısını 5’e katlamak. Ayrıca Türkiye’nin yerli ve milli teknolojisinin gücünü dünyaya tanıtacağımız bu kampanyayla teknoloji ihracatına eşsiz bir katma değer sağlamayı amaçlıyoruz.”