Ekonomi Markalarda 700 milyonluk hareket!

Markalarda 700 milyonluk hareket!

31.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Perakende sektöründe bayram alışverişi coşkusu yaşanıyor. Geçen yıl gibi bu yıl da bayram ve tatil alışverişinin aynı döneme denk gelmesi iki alışverişi birleştirdi. Bayramlık yanında yazlık ve plaj kıyafeti satışı da patladı. Bu dönemde yapılan alışverişlerin sadece büyük markaların cirosuna 600-700 milyon TL’lik katkı yapması bekleniyor.

Markalarda 700 milyonluk hareket

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Ramazan’ın ikinci yarısından itibaren havaların da ısınmasıyla alışverişin canlandığını söyledi. Öncel, “Bayram ve tatil alışverişi etkisiyle bu canlanma daha da ivme kazanacak. Markalarımız bayram ve tatil alışverişi için hazırlıklarını tamamladı. Hemen her kategoride bayrama ve sezona özel çok özel fırsatlar sunuluyor. Bayram ve tatil alışverişinin asıl etkisini 1 Haziran Cumartesi gününden sonra göreceğiz. Özellikle Ramazan’ın son üç gününde cirolarda ortalama yüzde 20-25 artış olacağını öngörüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Bayramdan önceki üç günde sadece BMD markalarının 450-500 milyon TL’lik ciro artışı yakalanacağını dile getiren Öncel, bayram tatili boyunca da özellikle market ve restoran cirolarındaki artışların sadece BMD üyesi markalar için bayram alışverişinin 600-700 milyon TL’lik ek katkı yaratacağını kaydetti.

Öncelik çocuklarda

Flo Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, bayramların sektör için çok önemli dönemler olduğunu ifade ederek, “Özellikle çocuklar için önemli. Mutlaka çocuklara ayakkabı alınıyor. Aynı zamanda bu dönemde bütün aile alışveriş yapıyor. Bu bayram çok hareketli geçiyor. Havalar geç ısındığı için nisan ayı alışverişi mayıs ayına kaymış durumda. Bu da bayram alışverişiyle birleşti, talep çok iyi. Çocuk ve spor ayakkabılar çok talep görüyor. Kadın tarafında da ciddi anlamda terlik, sandalet satıyoruz. Genel olarak spor ayakkabı pazarı çok hareketli. Normal haftalara göre üç kata kadar artış var” dedi.

Haberin Devamı

DeFacto CEO’su İhsan Ateş, bayramın yaz dönemine denk gelmesiyle sezonluk ürünlere talepte artış yaşandığını aktararak, şunları söyledi: “Kişisel alımların yanı sıra hediye alımlarında da artış var. Özellikle hafta sonuyla beraber satışlar daha da artacak. DeFacto olarak, geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da bayrama özel olarak hazırladığımız koleksiyon ve kampanyalarla müşterilerimize zengin ürün çeşitliliği sunuyoruz. Her yaşa uygun hediye almak isteyenler için farklı renk ve modellerde alternatif ürünlerimizin olduğu geniş bir koleksiyonumuz var. Yaz mevsiminin de etkisiyle erkek ürünlerinde daha çok keten serilerine talep var. Gömlek, pantolon ve şort satışları da arttı. Bayram için kurguladığımız online kampanyalarımızda sepette yüzde 30 avantaj sunuyoruz.”

E-ticaret tarafı da yoğun

Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban, bayram alışverişinin e-ticaret tarafında da iyi gittiğini dile getirerek, şöyle konuştu: “Hem tatil hem bayram ihtiyaçları birleşti. Son yıllarda herkes daha planlı tüketime yöneliyor. Araştırma yaparak satın alma kararını veriyorlar. E-ticaretin sunduğu geniş seçenek ve fiyat avantajı önem kazanıyor. Şu dönemde plaj alışverişi önde. Tüm aile için tatil ve yazlık alışverişi şu anda ön planda. Spor ayakkabılar ve elbise de en çok tercih edilen kampanyalarımız arasında. Fiyatlar erkek tişörtte 39.90 TL’den başlıyor. 29.90 TL’ye de elbiseler var.”

Haberin Devamı

Markalarda 700 milyonluk hareket

Anadolu’da bayramlık, şehirde yazlık

Koton Türkiye Perakende Direktörü Merter Demir, alışverişin bayram yaklaştıkça hızlanarak devam ettiğini dile getirerek, “Ciro performansımız geçen yılın bayram dönemine göre yüzde 20 arttı. Yılın en iyi ikinci ay performansı. Yıllık bütçemizin yaklaşık yüzde 10’u bu dönemki cirodan gelecek. Okul kapanışının bayram sonrasına denk gelmesiyle tatil alışverişi de bu dönemde yapılıyor. Hem bayram hem de tatil için yapılan alışverişler ciro performansına olumlu yansıyor. Anadolu mağazalarında büyük oranda bayram alışverişi yapılırken, büyük şehirlerde bayramla beraber tatil için de alışveriş yapılıyor. Bu dönemde özellikle çocuk kategorisinde ve plaj giyim gruplarında artış var” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Markalarda 700 milyonluk hareket