Ekonomi Migros ve BİM 250 perakende devi arasında

Migros ve BİM 250 perakende devi arasında

13.01.2010 - 00:42 | Son Güncellenme:

Deloitte’un “Perakendenin Küresel Güçleri 2010” raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesine Migros 119’uncu, BİM 241’inci sıradan girdi. Birinci ise 401 milyar dolarlık cirosuyla Wal-Mart oldu

Migros ve BİM 250 perakende devi arasında

Deloitte’un “Perakendenin Küresel Güçleri 2010” raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart yer alırken, 199. sıradaki Migros’un ardından BİM de 241. sıradan listeye girdi. Şirketlerin 2008 cirolarına göre oluşturulan listede Migros’un gelirinin 3.9 milyar dolar, BİM’in gelirinin de 3.3 milyar dolar olduğu bildirildi. İki kuruluşun gelirlerinin Ortadoğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdiği ifade edilen raporda, mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM’in, Orta Doğu bölgesindeki perakende satışları itibariyle 5. sırada yer alan Migros’tan sonra 6. sırada geldiği, BİM’in aynı zamanda raporda yer alan “En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci” listesine 9. sıradan girmeyi başardığı, Migros’un da 25. sırada yer aldığı kaydedildi.

3.8 trilyon dolar ciro
Sektörün küresel düzeyde toparlanma sürecine girdiğinin belirtildiği raporda 2008’de küresel perakende sektöründeki kuruluşların üçte ikisinin karlarının düşerken, zirveyi paylaşan 250 kuruluşun toplam cirosunun 3.8 trilyon doları bulduğu ifade edildi. 250 şirket 2008’de satışlarını yüzde 5.5 artırarak yaklaşık 3.8 trilyon dolarlık iş hacmi yaratırken Wal-Mart zirvedeki yerini korudu. Wal- Mart’ı Carrefour ve Metro izledi.

30 firma zarar açıkladı
184 sektör temsilcisinin üçte ikisi 2008’de karlılıklarının azaldığını ifade etti. 30 perakendeci firma zarar açıkladı. Perakende sektöründeki karlılık azalmasının hemen her coğrafya ve kategoride karşılaşıldığı belirtildi. Avrupa’daki perakendecilerin 2007’de yüzde 4.1 olan karlılık oranları önceki yıl yüzde 2.7’ye gerilediği, Kuzey Amerika’dakilerin karlılığı yüzde 3.6’dan yüzde 2.4’e düştü.

Haberin Devamı

‘Sektörde kârlılık artacak’
Deloitte Türkiye Danışmanlık Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel şunları söyledi:
“2009’da küresel olarak ekonomideki hafif yükselişle birlikte bu sektörün de karlılığını geliştireceği kanısındayız. İnternet henüz perakende sektöründe önemli bir satış kanalı olamadı ancak özellikle büyük markalar internetteki sanal topluluk ağlarını her geçen gün daha fazla kullanıyor. Bu yılki raporda, Migros’tan sonra Türkiye’den ikinci bir markanın, 250 şirket arasına katılmasını gurur verici bir gelişme olarak değerlendiriyoruz.”

Toplam cironun yüzde 30’u ilk 10 şirketin
- İlk 20’de Amerika’dan 9, Japonya’dan 2 ve İngiltere’den 1 firma yer alıyor.
- Yine ilk 20’de Amerika’dan 2 drug store, Almanya’dan 2 Amerika’dan 1 indirimli market yer alıyor.
- 250 şirket arasında 30 firma zarar açıkladı.
- 250 şirket 3.8 trilyon dolarlık, ilk 10 firma 1.1 trilyon dolarlık iş hacmi yarattı. 10 şirketin cirosu, toplamın yüzde 30.2’sini oluşturdu.
- Türkiye’de faaliyet gösteren firmaların listedeki yerleri şöyle: Best Buy 21., IKEA 30., Marks&Spencer 51., Watson 53., Inditex 54., GAP 55. ve Praktiker 147.

Haberin Devamı

Migros ve BİM 250 perakende devi arasında